zondag 3 januari 2016

Your and My style Sunday

Hey girls ik las vanmiddag op de Jurkjes Facebookgroep iets over je eigen stijl en dat bracht me op het idee om een blogpost over te maken. 
Door de jaren heen weet je vast wel welke kleuren goed bij je staan of niet, heb je een klassieke stijl of knal je er lekker uit? Sta je het beste met pastels of maken die je veel te bleek...


Ik heb al vaker ook gelezen op de Facebook pagina van Tante Betsy dat er dames niet blij waren met de nieuwste collecties, te retro...vonden ze het. 
Ik ken het merk Tante Betsy pas sinds een jaar, maar zie wel eens op MP jurkjes uit oudere collecties waar ik totaal niks mee heb en andere uit oudere collecties zoals de polkadot jurkjes juist wel heel erg. Hierboven een aantal jurken van mij uit oudere collecties van Tante Betsy, I love them :D. 


Zo heb ik zelf niks meer met grote bloemenprints merk ik, maar andere dames zien er prachtig mee uit. Zoals deze geweldige foto van Patricia, de jurk...haar hele outfit staat haar prachtig! 
Iedere keer als ik haar in die jurk zie (op de foto, ik heb haar nog niet life ontmoet ;)) denk ik van 'oh die wil ik', maar hou me tegenwoordig toch maar in ;). 
En ook wikkeljurkjes die je in oudere collecties ziet, zijn eigenlijk toch niet mijn ding. 
Ja girls die er wel van houden, er komt wel weer een wikkeljurk las ik, maar Tante Betsy ontwerpt ver vooruit dus dat kan nog even duren. 


Ook had ik echt niet gedacht dat retro bij me paste, maar het staat me verbazend goed. 
Zo ging ik na het kopen op MP van een zwarte polkadot doorknoopjurk (heb voorheen nooit wat met blouses gehad, vandaar dat ik dacht dat het me niet stond), van de zomer helemaal los met het kopen van diverse doorknoopjurkjes. En de roze scoorde ik in het najaar, ook eentje uit een oudere collectie. 


En ook dit seizoen zijn er doorknoopjurken Dress Ollie Blue en Green, hierboven in de collage te zien...zucht zo leuk!
Zoals gezegd ik moet knallen, ik sta het beste met knalkleuren.
Het is belangrijk kort bij jezelf te blijven en te kijken wat jou staat. 
Volg je gevoel, twijfel je erg, doe het dan niet. 
Meestal is het dan achteraf toch een miskoop, ja ook mij gebeurt dat nog hoor ;). 
Voel je dan niet schuldig er zijn altijd wel andere dames die het wel staat en die de jurk graag van je overkopen. 

Lots of love from Susan

21 opmerkingen:

  1. Ik heb een tijd terug een stijl/kleurworkshop gedaan en daar heb ik erg veel aan gehad. Maar zelf ben ik er onlangs achtergekomen dat okergeel mij heel goed staat, terwijl ik daar helemaal niet van hield. Je snapt, nu wel! Ik vind deze wintercollectie van tante Betsy ook niet zo, ik vind m erg donker. Ik ken haar ook nog niet zo lang, ik dacht dat ze meer van de felle kleuren was. Ben dus erg benieuwd naar de lentecollectie! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieverd ja Tante Betsy gaat in de zomerjurkjes altijd helemaal los qua kleur en ik merk dat ze het in de winter wat ingetogener houdt.
      Er zijn een aantal jurken/prints dit seizoen die heel leuk en vrolijk zijn zoals de Mimi, Bibi en Mia jurken. Vind die zelf erg fleurig. Ook de zwarte jurken zoals de Tika black, Anita en Bibi en Mia zijn ondanks dat ze zwart zijn toch een feestje om te dragen.

      Om het merk te leren kennen en ook om te kijken hoe sommige jurkjes vallen ben ik ze eerst goedkoper via MP gaan scoren. Ik heb geen winkel in de buurt om ze te passen (zijn nu by the way wel meer verkooppunten gekomen) dus moest het zo doen. Maar sindsdien helemaal los gegaan.
      Van de lente/zomer gaat ze weer lekker knallen! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat ik er ook bij staat :-)
    Was vroeger een echte grijze/zwarte muis,wijde kleding aan om maar niet op te vallen. Maar sinds ik mijn eerste jurk van Tante Betsy heb gekocht (2010} en mijn omgeving er zo positief op reageerde ga ik sindsdien voor kleur :-) en voel me daar happy bij.
    Ben ook reuze benieuwd naar de volgende collectie,hoop kleurrijk met bloemetjes/ruitjes/stippels.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieverd weet je wat ik zo mooi vind dat de jurkjes ons allemaal zo mooi laten uit zien en geloof me (en dat weet je vast zelf ook) dat is niet met alle jurkjes/modellen zo van andere merken of in een Miss Etam enzo. Ik kocht in het najaar in de sale een zomerjurkje bij de Kruidvat, man ik leek wel zwanger door dat modelletje. En dat heb ik dus nooit bij Tante Betsy ook al had ik van de zomer een dikkere buik ;).
      En fijn dat het grijze muisje langzaam steeds meer kleur bekend en zichzelf durft te zijn :). Je mag er zijn lieverd! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Hilde Janbroers-Stolk3 januari 2016 om 19:21

    Ik val ook erg op de doorknoopjurkjes. Vind ze super! Grappig dat er zo voor ieder wat wils is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ben zo benieuwd naar de jurkjes die je in de sale hebt kunnen scoren. En ja die doorknoopjurk staat je fantastisch zag ik op de foto, dat andere jurkje was echt niet jouw stijl ;)...dat bloemetjes jurkje in hele lichte kleuren... Jij mag gerust knallen en ook lekker op de retro toer gaan :). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Ik was vroeger, net als Patricia, van de grijs-zwart-wijd én altijd-een-broek. Langzaam is dat veranderd. Door King Louie ben ik erachter gekomen dat jurkjes 'mijn ding' zijn. De broeken zijn niet over boord hoor, die draag ik nog steeds. Maar de jurkjes hebben nu licht de overhand. Tante Betsy jurkjes kan ik nét wat makkelijker naar sportief of juist chique brengen door het wisselen van accessoires/schoenen. Bij KL is dat wat moeilijker, vind ik. Daarom begint TB langzaam mijn kleerkast te veroveren :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen dat je je zo goed voelt in de jurkjes en met die sporty/zippie jurkjes zie je er meteen sportiever uit ;). Ja King Louie vind ik zelf wat (of nou ja een heleboel;)) klassieker en that's not me. Ook al zitten er ook best wel wat meer klassiekere jurkjes bij deze collectie van Tante Betsy maar wel met een knipoog. Ik hou ervan! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Ik ben enorm van de kleur - al heel wat jaartjes . Was altijd wel van de King Louis - maar zoek daar altijd meer naar de opvallende tinten en patronen . De ingehouden bloemetjes bevallen mij minder.

    Ik ken TB pas van de zomer - helaas! Ik wilde nog wat van die geweldige kleuren en prints scoren - maar ja helaas was er alleen nog maar ienieminie maatjes - gelukkig laatst via Suzan de Mathilde Blue nog kunnen scoren en hopelijk nog de cup of tea jurk ! De felle kleuren vind ik het leukst - op de andere Facebook pagina waar Suzan bij zit wordt ik wel eens Pipi genoemd of mijn stijl als kleuterstijl - maar daar moet ik hard om lachen & vind het niet erg !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja die dames toch hè, ik hou van je stijl! Heerlijk toch om lekker jezelf te kunnen zijn zonder je te comformeren wat al die andere mensen van ons vinden. You go girl! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Ik ben vooral fan van de rokjes van tante Betsy! En van veeeeel oeranje in de jurken :)
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jaaaa jij draagt veel rokjes hihi, die raken hier een beetje ondergesneeuwd. Wordt tijd voor een Essebes fotoshoot! Doe je niet mee aan de Tante Betsy winactie. Kun je me meteen wat fotoowtjes sturen hihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  7. Ik weet niet eens meer wanneer mijn eerste tante betsy jurk was maar zeker een jaar of vijf geleden. Het was veel polkadots dat vond ik geweldig. De tante betsy winkel was bij werk en ging er geregeld even kijken in de pauze. Persoonlijk vind ik de prints van afgelopen seizoenen wat minder. Ik hou wel van grote bloemen en ben zeer benieuwd naar de nieuwe collectie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk dat jij haar toen hebt leren kennen. Ja ik ben helemaal los gegaan sinds vorig jaar met mijn 50 jurken...alhoewel ik heb er een paar verkocht ;). Ik zal eens een fotoowtje plaatsen, kunnen jullie mee likkebaarden. Je bent van harte welkom om mee te doen met de winactie van afgelopen woensdag. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  8. Ik ben fan sinds vorig jaar winter. Ik hou juist van de rustigere jurkjes. In een (knal) kleur of een printje gecombineerd met zwart. Retro mag het van mij wel blijven :). Hou ik wel van. Wat ik een voordeel vind van de Tante Betsy jurken is dat ze zo draagbaar zijn. Je kunt inderdaad makkelijk wisselen van casual naar wat chiquer. En de stof is gewoon degelijk. Ook fijn als je een gezin hebt met 2 stoere jongens.

    En het is maar goed dat smaken verschillen, anders werd het ook zo saai.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi yesss so true en heerlijk vind ik gewoon dat ze het beste in ons naar boven brengen. Dikke knuffels ik moet er vandoor. Kom aan in Maastricht. Zoeff

      Verwijderen
  9. Hé Susan , dat klopt als een bus. Ik ben al heel lang van de kleur. Krijg ook altijd wel veel complimenten van bijvoorbeeld ouders op school en vriendinnen dat ik zo'n kleurrijk persoon ben. Ook in mijn huis trouwens. Hoor ook heel vaak dat ze daar ook zouden willen maar niet durven. Heel jammer vind ik! Joude blog is dan een heel mooi iets voor mensen die niet durven. Dan kun je zien hoe leuk het wel niet is. Het is ook als je je vrolijk kleed je je beter voelt. Dat geld in elk geval wel voor mij.
    En net als tante betsy heeft veel kleur maar ook wat rustigere jurkjes voor mensen die bijv niet meteen durven.
    Ik heb jou blog dan ook al aan verschillende mensen doorgegeven. Hopelijk sluiten ze zich aan. Het is zo leuker met kleur! Maar goed je moet je inderdaad wel happy voelen in je kleren en dus je eigen stijl vinden.

    Ik heb die al heel lang gevonden en die word steeds duidelijker en leuker vind ik. Dankzij jou Susan! En ik denk dat veel mensen zich hierbij aansluiten. .. je hebt al zoveel mensen over de streep geholpen. Ik word blij van je blog en krijg er positieve energie van! Dank je wel!

    Dikke knuffels jet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieverd voor je mooie tekst. Ik wilde hier toch nog even een reactie achter laten. Had hem wel al gelezen in mijn mailbox :). Zo fijn om te horen dat je lekker voor kleur durft te gaan. Zo zie je wel dat er ook echt wel mensen zijn die een kleurige jurk fantastisch staan maar zich laten beïnvloeden door familie of vrienden. Gelukkig doen wij dat niet (en velen met ons ;)), mijn dochter bijvoorbeeld heeft een totaal andere smaak als mij...die gaat wel voor pasteltjes en rustige kleuren, maar doet ook wel eens knalrood aan ;) maar ze zal nooit zeggen dat ze mijn jurken niet mooi vind. Oh jawel dat heeft ze van een jurk gedaan, een blauwe zippie, die heb ik ook weg gedaan, te saai voor mij. Hihi ze weet gelukkig wat haar moeder staat ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. Ik ga vaak voor blauw en groen. Zou niet gauw voor roze oranje gaan. Bij andere mensen prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo heeft iedereen kleuren die bij je passen en waar je je prettig bij voelt. Ik pas mijn jurken aan mijn stemming aan en heb tegenwoordig ook best veel blauwe jurken terwijl ik die vroeger (een paar jaar geleden) weer helemaal niet had en meer paars en zwart. Nu heb ik geen enkele paarse jurk van Tante Betsy, heb er even eentje gehad maar die stond me niet. Dikke knuffels!

      Verwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.