vrijdag 29 januari 2016

Be yourself Friday


Ja girls ik heb toch echt weer eens iets wat ik met jullie delen wil. Nu eens kijken of ik dat wat ik wil zeggen, er fatsoenlijk uit komt ;).

Ik lees wel eens in de jurkjes groep dat bijvoorbeeld manlief of de kids een bepaalde jurk niets vinden en dat de dames zich daardoor laten leiden. 

Ik snap dat jullie gevoelig zijn voor de mening van anderen, en misschien nog wel het meest met die van je partner, ouders, kids. 

Maar ik denk zelf dat jij de beste graadmeter bent....Waar voel jij je er happy in? Wat staat jou en je lijf mooi? Dat weet je vaak als de beste. 

Ben je een klassiek type of bijvoorbeeld een romantisch type of misschien wel iemand die je niet in een vakje kunt stoppen en gewoon allerlei stijlen kan dragen en ook staat.  



Ik ben zo iemand die je niet in een vakje kunt stoppen, vroeger (voor dat ik Tante Betsy leerde kennen) droeg de ene keer een gothic look en de andere keer een romantische look, al naar gelang mijn stemming. 

Als ik me niet happy voelde en al tig combinaties had aangetrokken en ook al weer had uitgedaan, kon ik het beste mijn lievelingsjeans nemen en een zwarte top, dan zat ik altijd goed. 

Nu grijp ik gewoon naar een roze Tante Betsy jurkje als ik me niet zo happy voel, en natuurlijk draag ik die ook als ik me wel happy voel ;). 

Zo droeg ik vroeger allerlei stijlen (zie de foto's hieronder, van de afgelopen tien jaar...vind er niet zoveel want vóór Tante Betsy ging ik niet vaak op de foto ;)) en nu nog steeds, omdat ik ook Tante Betsy jurkjes heb van oudere collecties, kan ik lekker alle kanten op. 


Maar even terug dus maar wat anderen van je vinden, ik schreef er onlangs al eens over en deelde een wijs verhaal  'volg je eigen mening' http://365daysofhappytantebetsydresses.blogspot.nl/2016/01/follow-your-own-opinion-saturday.html
Ik heb het geluk dat manlief geen uitgesproken mening heeft, hij vind dat ik moet dragen waar ik me happy in voel, het maakt hem allemaal niks uit. 
Ook niet altijd even leuk want dan krijg je ook geen complimentjes, maar mij boeit dat niet, ik geef mezelf wel complimentjes. 
Ik ben trots op mezelf en vind dat ik er nog goed uit zie voor een 48 jarige vrouw en ja dat doen die jurkjes met me en mijn big smile, mijn positieve manier waarop ik in het leven sta :D. 
Dus girls volg je eigen oordeel, kijk in de spiegel naar wat jou staat...waar jij je happy in voelt. Maar wees niet te streng over jezelf, wees een vriendin voor jezelf! 

Even nog een vrolijke collage die ik maakte voordat ik het verhaal typte ;). 

Lots of love from Susan

17 opmerkingen:

  1. Helemaal waar!

    Ik wordt hier thuis overladen met complimentjes als mn jurken draag. Mijn dochtertje van 3,5 is er namelijk net zo weg van als ikzelf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al die jaren trok ik me alles altijd aan....en nu, ik kom zelfverzekerd over en straal!! Dat pakt niemand me meer af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt helemaal. Mijn keuze voor Tante Betsy valt ook niet bij iedereen in de smaak. Maar het compliment dat ik er zo goed en stralend uitzie, valt blijkbaar wel op. hihi.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik merk juist dat ik steeds meer complimentjes krijg als ik lekker Pippi Langkous 2.0 kan zijn. Vroeger viel ik op en was ik anders dat probeerde ik dan vooral niet te zijn. Nu ben ik gestopt met me te conformeren aan de massa en voel ik me stukken zelfverzekerder ! Je bent je eigen beste vriendin dus lief zijn voor jezelf en voor anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik draag wat ik wil! Mijn man roept ook wel eens dat hij iets niet leuk vind - of dat ik de zus van Pipi ben - aan de andere kant geeft hij ook wel complimenten & zegt dat hij trots op mij is .
    Vroeger deed ik iets niet meer aan - maar dat doe ik niet meer! Ik blijf het lekker dragen- lekker puh !
    Ik krijg juist veel complimenten dat mensen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeps te snel gedrukt

    Ik wilde dus zeggen : dat ik genoeg complimenten krijg van collega 's - patiënten- wild vreemde mensen & dat vind ik heerlijk. Ik voel mij juist het beste in kleur !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wijze woorden! Ik merk heel vaak dat als ik me in mijn aankopen laat leiden door een ander dat dat de jurkjes zijn die op Marktplaats belanden. Dus inderdaad je eigen gevoel volgen is heel belangrijk. Dan voel je je happy.

    Leuk om ook een keer oude foto's van jou te zien Susan. Je bent laatste jaren echt meer gaan stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gezegd Susan. Op de momenten dat ik mijn vrolijke jurkjes draag reflecteerd het of hoe ik me van binnen voel of heb ik juist de extra vrolijkheid even nodig. Als ik om me heen kijk zie ik zoveel mensen in donkere kleuren gekleed, net zoals ik 2 jaar geleden. elke dag vierdient een vrolijk randje.
    Ps kreeg van een moeder van mijn school zo'n leuke feedback: haar dochter had gezegd: mama, vandaag kwam die ene juf in onze klas, je weet wel, die met die leuke jurkjes. Daar word ik toch echt blij van....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal waar!
    Ook ik ben niet in een vakje te stoppen. Vroeger zag je mij nooit, maar dan ook nooit in een jurk of rok.
    Dat is nu heel anders! Jeans draag ik nog steeds, maar van de 7 dagen heb ik minimaal 4 dagen (meestal meer) een jurkje aan.
    Ik heb mijn zus ooit een jurkje gegeven waar ik op uitgekeken was. De reactie van haar dochter toen ze het jurkje droeg; hee, nu zie je eruit als tante Sandra! Lachen!
    Liefs,
    Sandra
    P.S. Leuke collages :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik snap het helemaal; draag waar je je happy in voelt. Ook het verhaal van Hodja, uit je vorige blog, klopt helemaal. 'De mensen' hebben altijd wel een mening. Daar kun je geen rekening mee houden. Maar nu komt het;met de mening van mijn man hou ik toch een beetje rekening. En dat komt omdat ik zijn mening belangrijk vind. Hij is dan ook de enige wiens mening ik belangrijk vind. En die van mezelf natuurlijk. Als mijn kinderen kritisch zijn, maakt me dat minder uit, dat zijn kinderen met hun smaak nog volop in ontwikkeling en bovendien gevoelig voor de mening van de massa.
    Je foto's zijn heel leuk Susan. Ik snap dat je je blij voelt in je jurkjes en ze laten je stralen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vroeger wilde ik niet opvallen, was het liefst onzichtbaar. En was dat ook doordat ik me zo gedroeg. Maar sinds ik lekkerder in mijn vel zit en dat uitstraal (wat ook weer positief op elkaar werkt) is het leven leuker. Wordt ik gezien en kleed ik me ook makkelijker/leuker. Ik blijf me goed voelen in zwart en donkere tinten. Maar naast paars heb ik tegenwoordig ook meer groen en blauw. Ik heb zelfs gemerkt in een tijd van flinke acne (als ik het liefst weer wil wegkruipen) dat mensen daar echt wel doorheen kijken en jou zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou ik herken het wel een beetje hoor Susan. Ik heb weleens last van mijn eigen kritiek. Kan jij dit wel dragen je bent al 50+ ?? En vaak trek ik me er ook niks van aan hoor.. Het heeft vooral met mijn stemming te maken. Ik pas daar ook graag mijn outfit bij aan. Als ik mijn Tante B jurk of rok draag krijg ik regelmatig complimenten... dussss...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een heerlijke reacties allemaal girls! Love them <3 en wat fijn dat jullie zoveel complimentjes krijgen over jullie jurkjes/outfits. Dat doet een mens goed.
    Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Susan,
    En hoi alle andere Dames.
    Ik wou ff reageren op jullie leuke reacties over het bericht van Susan. Sommige van jullie kennen me vast wel:-)) ik mocht ook een keer in de collage's van Susan staan zeg maar. Het doet me zo goed om te lezen dat de jurken van Tante Betsy jullie ook zo blij maakt. Zelf ben ik natuurlijk ook een echte jurkenfan, daardoor ben ik ook van hobby mijn werk gaan maken.Ik ben het met jullie eens dat je gewoon moet dragen wat je blij maakt, dan straal je zelfvertrouwen en zelfverzekerdheid uit.
    Ik word zelf ook altijd blij van lieve en leuke reacties over het dragen van Jurkjes.
    Lieve Susan fijn doorgaan met het schrijven van je leuke blog en foto's en alles ok? En mocht ik je een keertje ergens mee kunnen helpen, just ask ok. Dikke knuffel liefs Binnie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja hoor, ik doe mee! Ik ga me steeds lekkerder voelen in m'n jurkjes, nu nog wat meer afwisseling!
    Groetjes Maite

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.