dinsdag 3 juli 2018

I feel pretty



Hey girls vorige week schreef ik de blogpost met boodschap ‘Tante Betsy keeps us young’ en onder het schrijven zag ik een filmhoesje op Netflix langskomen van ‘I feel pretty’. 
Gisteren (voor jullie zondag) zagen we de film en terwijl we aan het kijken waren dacht ik bij mezelf, wat ben ik toch een gezegend mens dat ik me van kleins af aan al zelfverzekerd over mijn lijf en mezelf voel. 


Zelfvertrouwen is de mooiste eigenschap wat je als mens kan hebben. 
Blij zijn met jezelf, trots zijn op jezelf op wie je bent en wat je mag uitstralen. En ja door zelfvertrouwen ga je stralen. 
En nee ik heb niet het perfecte lijf hoor, op de lagere school stond ik altijd als laatste in de rij. Ik was altijd de kleinste in de klas en heb dit jarenlang mogen aan horen. 
Goed in gym was ik ook niet, want ik werd vaak als laatste gekozen. 
En ja ik ben nog steeds klein van stuk met mijn 1.57m, maar van binnen voel ik me heel groot. 


Op een of andere manier heeft die lagere school tijd me niet getekend, want zelfs daar stond ik mijn mannetje. 
Broerlief die anderhalf jaar ouder was werd een keer gepest op het schoolplein, ik zat toen in de tweede klas (nu groep 4) en hij in de derde, en ik ging de jongens om hem heen wel eens even vertellen dat ze daar mee moesten ophouden...
Whahaha zie je het al voor je, zo’n kleine uppedup die eens even komt vertellen tegen een stel jongens die een kop groter waren en ouder waren dat ze haar broer met rust moeten laten. 


Voor mij was dat de normaalste zaak van de wereld, dat je opkomt voor de ‘zwakkeren’. Ik ben nooit een vechtersbaas geweest hoor, maar denkelijk vanwege mijn zelfverzekerde uitstraling ben ik nooit gepest geworden. Nou ja natuurlijk werd ik ook wel eens gepest, maar ik stond mijn mannetje en dan is er niet veel aan om iemand te pesten. 


Ik kan me enorm goed voorstellen dat als je wel gepest bent geworden, vanwege je lengte/ je omvang/ je bril of je rode haren/ je komaf of zelfs een combinatie daarvan, dat dit je wellicht wel voor je leven getekend heeft. 
Ik hoop van harte dat je ergens in je middelbare schooltijd of bij voortgezet onderwijs, dit imago van je af hebt kunnen schudden en dat je hebt mogen leren dat óók jíj mooi bent en de moeite waard bent! 
Maar vooral ook dat je dat voelt en dat je dat mag uitstralen. 
Hieronder een stralende Hendrickje in Dress Betsy Bloms Orange en hierboven Wendy in Dress Frieda Daisy Red, die haar prachtig staat. 


Die kinderen van vroeger die pestkoppen die zijn ook niet meer wie ze waren. Vaak pest men omdat men zichzelf onzeker voelt...om zichzelf zekerder te voelen, zichzelf groter te voelen. 
Inmiddels weten we allemaal wel hoe dat werkt, de mensen die anderen slaan en denigreren zijn vaak de onzekerste mensen. Ze hebben dit nodig om zichzelf groter te voelen, beter te voelen. 
Als je het eenmaal door hebt, als je iemand opeens door ziet dan hebben ze geen macht meer over je. 
En dat is pas kracht, het van een afstand bekijken en het doorzien en dan stevig in je schoenen gaan staan en denken het heeft geen invloed meer op me. 


Daarom ook ga ik straks heerlijk in een kabouterjurk van Tante Betsy lopen. 
Schijt hebben wat anderen van me zouden kunnen denken, dat het een kinderlijke print is, dat het een hoog pipi langkous gehalte heeft. 
Yesss onze Tante Betsy is gewoon pipi langkous en ontwerpt van die heerlijk vrolijke printjes met vogeltjes, aardbeien (hieronder Sylvia in aardbeienprint jurk uit SS2015, eindelijk haar wishlist jurkje kunnen scoren, maar deze wintercollectie komt er ook een aardbeienprint yihaa!), caravannetjes en nog meer leuks voor ons. 
Zo blij met die lieve Tante van ons! Kijk maar eens dat die lieve Tante net pipi is :). 



Ik word vrolijk van die leuke prints en met me veel Tante Betsy girls. 
Ik hoef geen kleine meisjes meer lastig te vallen of ze die jurk ook in mijn maat hebben. 
Want ja die hebben ze ook in mijn maat (en miv AW2018 hopelijk zelfs in de maat van jouw (klein) dochter, nichtje of buurmeisje)!
En natuurlijk snap ik dat jij denkt wat een kinderlijke print, dat is echt niets voor mij. 
Er komt genoeg ander leuks (er komen ook rustige prints en effen items) dat bij jou past in de Tante Betsy wintercollectie! Waarmee jij kunt uitdragen wie jij bent en waar jij je mooi in voelt en blij van wordt. 


Lots of love from Susan