donderdag 16 november 2017

Making each day count


Hey girls misschien was mijn berichtje van gisteren wat heavy voor sommige dames. Ik heb later op de dag (ik schreef het 's ochtends) toen ik het bericht ging posten echt even goed nagedacht of ik het wel zou delen. Maar ook dat is wie ik ben en ik vind het belangrijk om te laten zien dat iemand die positief en vrolijk in het leven staat ook haar problemen heeft. En lieverds dan heb ik nog niet eens echt gedeeld wat er nog allemaal aan de hand is, dat is gewoon te privé.


Zoals ik al gisteren vertelde zit ik nu ook op een speciale groep voor mensen met overprikkeling van niet aangeboren hersenletsel. Ik zag daar een verwijzing naar TRE (Trauma/Tension Release Exercise). 
Zoals jullie allemaal inmiddels wel weten zit ik al meer dan een half jaar thuis met een burn-out. Maar natuurlijk speelt dit allemaal al veel langer, ik begin me nu te realiseren dat ik al jarennn in de overlevingsmodus zit en dat mijn lichaam me al met die CVA tot een halt heeft geroepen, maar nu met de burn-out op een andere manier. 


Velen van ons herkennen het wellicht wel, dat je problemen op je pad krijgt en dat je in je overlevingsmodus gaat zitten. Misschien heb je wel een ongeluk gekregen of iets anders traumatisch in je leven meegemaakt. Misschien had je geen makkelijke jeugd, ben je gepest of heb je in een moeilijk relatie gezeten en een scheiding mee gemaakt, maar je kunt natuurlijk ook geldzorgen hebben of andere stress. Soms zijn het maar 'kleine' dingen die zich allemaal opeenstapelen en het een grote stapel maken. 


Ik ben al jaren hard aan het werk om te leren beter voor mezelf te zorgen. Mijn grenzen aan te geven, leren 'nee' te zeggen. Voor ons als vrouwen is het moeilijk om niet altijd maar te geven, maar ook te leren te ontvangen en aan jezelf te geven. 
Met onze gedeelde Tante Betsy jurkjesliefde (ik noem het maar even zo, als je Tante Betsy fan bent en rokjes en tops draagt voelt het precies zo ;)) leren we al door beter voor onszelf te zorgen.


Door zo'n prachtige vrolijke of stoere jurk ons mooie lijf mee te omhullen. Jezelf zo'n jurk gunnen (en natuurlijk kan dat ook tweedehands zijn) en van iedere dag een feestje te maken. Of in ieder geval vaker als dat er feestjes zijn ;). 
Ik heb weinig feestjes en ga niet op stap, ik hou eigenlijk ook helemaal niet van feestjes...wel van een leuke samenkomst. Ik wil gewoon mezelf kunnen zijn en niet opeens heel leuk te moeten gaan doen omdat het feest is. 
Maar door een vrolijke mooie Tante Betsy jurk te dragen hang ik iedere dag zelf de slingers op. 
Ik hoop ook dat jij gaat inzien dat je die jurken niet gaat bewaren voor als er eens een feestje is, maar gewoon van iedere dag een feestje gaat maken. 


Oh nu ben ik bijna de weg kwijt aan het raken van wat ik wilde vertellen whahaha 'so Me!'.
Maarreh terug naar stress/trauma release dus...ik zag een youtube filmpje van een lieve dame en die vertelde gepassioneerd over Trauma Releasing Exercises en nog veel meer. Vanaf een minuut of tien gaat ze daadwerkelijk laten zien hoe de oefeningen gaan en ik ga deze zekers ook doen (ik heb ze vandaag voor het eerst gedaan).
Ik zit al te lang in de overlevingsmodus en heb nog steeds teveel stress in mijn lijf zitten. Mijn behandeltraject stopt over twee weken en ik ben er nog lang niet, dus het is zaak om nog beter voor mezelf te zorgen. Wie weet kun je er ook wat mee of vind je een ander filmpje op Youtube dat beter bij je past (zoals deze met de oefening vanaf 4.19).
Hier is een hele goede uitleg over wat TRE is, ik vond de link op een Nederlandse website waar een duidelijke uitleg in het Nederlands staat.


Laten we samen de wereld een mooiere plek maken en leren om beter voor onszelf te zorgen zodat we nog meer kunnen gaan stralen!

Lots of love from Susan

Ps de foto's in deze blogpost in mijn nieuwste Tante Betsy jurk Dress Twiggy Little Apple Red met Summer Cardigan Formula One.
Ik draag er mijn rode ZOO Adventure outdoor laarzen bij en een rode thermo kids panty (176) van de Action en mijn rode Danefae softshell jas. Met dochterlief waren we even in een leuke winkel vlakbij de woonboulevard te Heerlen, Adelheid, met veel leuke retro spullen.