zondag 15 oktober 2017

Energy flows where attention goes


Hey girls wat doet me dat goed om jullie enthousiaste reacties te lezen (hier en op Facebook) op mijn blogpost Tante Betsy fashionblog and more
Ik maakte me toch wel een klein beetje zorgen wat jullie er wel van zouden vinden.
Maar eigenlijk was dat ook helemaal niet nodig, want als je je hart en je gevoel volgt zit je altijd goed. 



Vandaag ben ik vroeg wakker, 6.13uur terwijl mijn wekker pas om 9.29uur staat, ik heb trouwens wel goed geslapen :). Soms check ik even op mijn telefoon hoelaat het is als ik wakker ben, en check ik mijn Angel Numbers app van Doreen Virtue of de engelen een mooie boodschap voor me hebben. 


Ik probeerde opnieuw in slaap te komen, maar vanalles gaat door mijn hoofd. Geen zorgen hoor maar gewoon allerlei gedachten. 
Ik besluit om de cd 'Chakra Clearing' van Doreen Virtue aan te zetten. Een soort geleide meditatie met affirmaties, er is een tijd geweest dat ik deze cd vaak 's morgens op zette om de dag mee te beginnen. Enkele van deze affirmaties kan ik gewoon mee op zeggen en zeg ik eigenlijk al jaren als affirmaties als ik aan het wandelen ben of aan het fietsen ben. 



Doreen Virtue is iemand die ik al jaren volg omdat haar boodschappen en orakelsets zo zuiver zijn. Voor mij is dat heel belangrijk om me te omringen met mensen met zuivere bedoelingen, met positieve boodschappen. 
Het is belangrijk om te kijken naar het goede in het leven, te vertrouwen dat veranderingen in je leven voor je hoogste goed zijn. 
Het is zo fijn om een diep geworteld vertrouwen te hebben dat alles goed komt. Dat maakt het draaglijk als er grote veranderingen in je leven plaats vinden. 



Energy flows where attention goes...Alles waar je aandacht aan geeft groeit. Geef daarom alleen aandacht aan de positieve dingen in je leven. Kijk naar de positieve eigenschappen van je partner als het niet zo goed gaat in je relatie, wat gaat er allemaal wél goed...
Richt je aandacht naar binnen en kijk naar je eigen positieve eigenschappen, leer jezelf goed kennen en wees die krachtige vrouw die je bent. 



Affirmaties helpen je om in je kracht te staan, affirmaties helpen je om aandacht te geven aan al het goede. 
Het is goed om te affirmeren wat je graag wilt bereiken. Door het hardop te zeggen maak je het krachtiger. Ik ben sterk, ik ben krachtig, ik hou van mezelf...
Ik heb al vaker over affirmaties geschreven, google even op 'happy tante betsy affirmaties' dan kom je oudere blogpost erover tegen
De Nederlandse affirmatie kaarten zijn van Louise Hay. 


Ik affirmeer zelf graag in het Engels. Voor mij is dat de taal die mij kracht geeft. I am powerful, I am grateful, I am blessed, I am loved, I love...



Ik vind de Engelstalige orakelsets van Doreen Virtue ook mooier en krachtiger. Veelal hebben ze een gouden coating aan de zijkant van de kaarten. Goud is voor mij een kleur waarmee ik mezelf graag omring. Niet met gouden sieraden, maar met goud licht... 



Maar je kunt je ook omringen met de kleuren van de regenboog, de kleuren van je chakra's, om je te beschermen en te helen. 
Dit is een van die mooie affirmaties om op te zeggen; 'I am harmoniously aligned with the ceaseless flow of supply and love that springs from the golden fountain of light within my center. All of my desires are perfectly balanced right now.'


Vandaag gaat weer een bijzondere dag zijn, gevuld met bijzondere mensen en ontmoetingen. Wie weet vertel ik er een andere keer over. Outfit of the day is Dress Betsy Black (SS2015) met oude Tante Betsy cowboylaarzen. 


Lots of love from Susan

Ps Je kunt de Morning Chakra-Clearing meditation al googlend vinden in boekvorm, met al die mooie krachtige affirmaties.
Volgens mij is dit boek ook in het Nederlands vertaald. Maar via deze link kun je het eens lezen en kijken of het bij je past. 


De cd's van Doreen Virtue kun je trouwens ook in bijvoorbeeld iBooks vinden en downloaden voor €3,99 zie ik net. Wellicht kun je ze zelfs wel ergens gratis downloaden...