dinsdag 16 januari 2018

Living in abundance with Tante Betsy


Hey girls vorige week woensdag schreef ik de blogpost Living in abundance with Tante Betsy en ik schreef dat ik er snel weer een blogpost over zou schrijven.
Vandaag is die dag dat ik een vervolg schrijf op die blogpost, een vervolg over hoe je meer overvloed in je leven kunt creëren.


Vorige week schreef ik dat de eerste stap om je mindset te kunnen veranderen van beperkende gedachten, naar denken in overvloed, is dankbaar zijn voor wat je allemaal hebt.
En om eens wat vaker stil te staan waar je allemaal dankbaar voor bent.
Dat hoeven geen grootse dingen te zijn, kijk iedere dag even terug waar je dankbaar voor bent.
Waar ben jij dankbaar voor? Noteer het bijvoorbeeld dagelijks in een boekje, sta er even bij stil.
Of schrijf het op een whiteboard en schrijf met het hele gezin dagelijks op waar je dankbaar voor bent.


Ik ben vandaag dankbaar voor een fijn gesprek met de psychologe in de huisarts praktijk.
Ik ben vandaag ook dankbaar dat ik vannacht goed geslapen heb en manlief nog even een kus en een knuffel heb kunnen geven voordat hij naar zijn werk ging.
Ik ben dankbaar voor een leuk gesprek met een verkoopmedewerkster van TK Maxx in Heerlen en met de eigenaresse van Zoefff Kids conceptstore (even gesproken over Tante Betsy AW2018 collectie waar ook wat kids items bij gaan zijn). Vorige week sprak ik er ook met de eigenaresse van KikiBo Kids & Teen fashion over...maar ik ben af aan het dwalen whahaha.
Ik ben dankbaar voor mijn Danefae Else Winter Jacket die me lekker warm en droog hield tijdens de winterse buien vandaag. Ik heb by the way vandaag nog een Danefae winterjas gekocht in de Danefae webshop in de sale, Margrethe Winter Jacket Rhubarbe.
Ik ben dankbaar voor al die lieve Tante Betsy girls, ik ben dankbaar dat ik energie had om de kerstboom op te ruimen (van te voren een video gemaakt en gedeeld op de Tante Betsy liefde Facebook groep om de girls te bedanken voor hun lieve en leuke kerstkaartjes).
Nou een heleboel om dankbaar voor te zijn dus en ik kan nog wel even zo doorgaan...


Maar hoe ga je nu verder met overvloed in je leven manifesteren?
Ik trok vandaag kaartjes om me de goede richting op te helpen om een lijdraad te hebben voor deze blogpost.
Ik trok een kaartje van het kaartenset Money and the Law of Attraction cards van Esther and Jerry Hicks, die ik al jaren in mijn kast heb staan. Onlangs pakte ik de kaarten sets er weer eens bij om er bewust mee aan de slag te gaan.
Ik trok de kaart I do Not Need to Have Money to Attract Money.
En met die kaart komen we weer terug aan het veranderen van je mindset.
Je hoeft geen geld te hebben om geld aan te trekken.



Máár je kunt je niet arm voelen en geld aan trekken.
Daarmee komen we ook weer terug op het dankbaar zijn voor wat je allemaal hebt.
Nee níet denken aan wat je allemaal niet hebt, maar kijken naar wat je wél hebt!
En het ook voelen dat je omringd wordt door alles dat je nodig hebt, je bedenken dat er meer als genoeg is.


Ik schreef al in mijn blogpost The story behind/before all the abundance over hoe het mij vergaan is in mijn leven en ik hoopte jullie daarmee te inspireren.
Soms heb je levenslessen in je leven nodig om te komen tot waar je nu gekomen bent.
We kunnen allemaal wel een boek schrijven over ons leven en wat erin is gebeurd.
Maar laten we in de regisseur stoel gaan zitten en zelf ons leven creëren zoals we het graag willen zien.
Wat zou jij graag willen? Waar wordt jij gelukkig van?


Bedenk je wel dat als je naar een restaurant gaat en bijvoorbeeld een hamburger besteld, dat je die ook krijgt en dat de ober niet gaat zeggen tegen jou van 'Je kunt beter wat anders, iets gezonds bestellen'.
Ik vraag daarom altijd dat het voor mijn hoogste goed mag zijn.
Ik zal wat affirmaties delen die ik regelmatig op zeg, ik gebruik voor mezelf vooral veel Engelse affirmaties. Maar in het Nederlands werken ze natuurlijk ook ;). Zorg dat je opschrijft wat je wilt bereiken.


Je kunt ook online affirmatie kaarten trekken op de site van Orakels.net om je te ondersteunen, daar staan meerdere kaartensets waar je uit kunt kiezen van Louise Hay en die je kunnen inspireren tot het schrijven van je eigen affirmaties.
Ook de Law of Attraction cards waarover ik het eerder in deze blogpost over had kun je online trekken bij Free Online Card Readings; http://pick-a-card.freeonlinecardreadings.com/law-of-attraction-cards-by-esther-jerry-hicks-based-on-the-teachings-of-abraham.html.
Maar lieverds niks hoeft hè, je moet gewoon voelen wat goed voor jou voelt en wat bij jou past.



Morgen begin ik trouwens aan een online Overvloed Challenge, 8 dankbare dagen, gegeven door Francien van den Boomen.
Ik kwam dit onlangs tegen op mijn tijdlijn van Facebook en dit sprak me wel aan.
Je kunt je ook nog gaan opgeven op de website De Ultieme Intentie verklaring.
Er hoort ook een besloten Overvloed Challenge Facebook groep bij, waar dagelijks door Francien het thema van de dag wordt gepost en onder die post kun je ook jouw inzichten en ervaringen delen en vragen stellen.
Ik heb het werkboek dat ik per pdf file heb ontvangen in mijn email uitgeprint (28 pagina's).
Ik dacht wel heel even zou ik dat wel uitprinten, daar gaat mijn inkt van op...maar dat is niet denken in overvloed...dus hupsakee gewoon uitprinten en als ik een nieuwe cartridge nodig heb dan koop ik die wel weer ;).


Het is net hetzelfde als die winterjas die ik vandaag kocht bij Danefae (zie mijn lijstje van dankbaarheid).
Ja ik heb al een Danefae winterjas, maar een lekker dikke winterjas kopen met 50% korting en straks ook lekker een gekleurde winterjas hebben...gewoon doen Susan en niet te lang over nadenken.
De jas heeft trouwens de naam van mijn oma en ook een van mijn voornamen Margaretha (de jas heet Margrethe).


Heel veel succes girls en wie weet tot ziens bij de Overvloed Challenge en tot een volgende blogpost over Living in Abundance with Tante Betsy.

Lots of love from Susan