woensdag 3 februari 2016

Embrace Yourself Wednesday

Hey girls jullie herinneren je misschien nog wel dat ik pas schreef dat ik me realiseerde dat ik een fashion blogger ben geworden, maar dan natuurlijk wel eentje met diepgang ;). 
Dat hoort nu eenmaal bij me, naast het feit dat ik ook wel eens prettig gestoord ben.


Dus af en toe komt er wat naar boven wat ik met jullie wil delen. Ik keek net naar het youtube filmpje van de 'weekly oracle reading van Doreen Virtue'. En ze trok twee precies dezelfde kaarten over onze jeugd en dat daar toch een loslaat proces in moest gaan plaatsvinden. 
Onze opvoeders hebben ons dingen gezegd zoals bijvoorbeeld 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', allemaal zullen we wel dingen te horen hebben gekregen die je kunt gaan leren los te laten. 
Ik had bijvoorbeeld een vader die altijd zat te zeiken, ik moest veel en nooit was het goed genoeg...ik heb jaren daar aan gewerkt en voor een groot deel kunnen loslaten. 
Ik heb bijvoorbeeld altijd een aversie gehad tegen groen, want als we gingen wandelen moesten we groen en bruin aandoen terwijl ik liever in mijn vrolijke jurkjes liep. 
Maar zoals jullie weten draag ik weer groen...het heeft me jaren gekost om die kleur mooi te vinden. Dus hier voor jullie een groene collage ;). Met kleine Susan in het midden...ja toen al gek op stoere laarzen!


Maar girls mijn wijsheid die ik hier wil delen is dat je die uien lagen van je af mag gaan pellen, alles wat ooit tegen je gezegd is en wat niet meer bij je hoort. Je mag worden wie je bent. Je bent een mooie vrouw! Omarm jezelf met liefde en wees lief voor jezelf! Jij mag er zijn! 
En ja je mag gek doen in een gek leuk vrolijk jurkje als jij je daar in happy voelt. Een vriendin van me is nu pas in haar roze periode, die heeft ze overgeslagen als kind. Ja girls wij mogen roze dragen ook als je geen klein meisje meer bent of zo'n aarbeien jurkje of een jurkje met hartjes. Laten we samen de wereld vrolijker maken en lekker onszelf zijn en niet met de meute mee lopen. 


Je mag gerust opvallen op het schoolplein, op je werkplek...ja misschien ben je wel de enige die rondloopt in fellere kleurtjes of zelfs een jurkje. En ja er zullen altijd mensen zijn die je misschien wel gek aankijken, maar er zullen ook andere vrouwen zijn die het stiekem toch wel heel leuk vinden dat jij daar zo anders zo vrolijk erbij loopt te wezen, die het zelf nog niet durven. 


En natuurlijk hebben we hier ook Tante Betsy girls die liever een minder opvallende jurk aan doen, die jurken zijn er ook genoeg bij Tante Betsy in haar collecties. We hebben allemaal wel momenten dat we daar behoefte aan hebben. 
Tegenwoordig merk ik wel dat als ik een zwarte jurk aan doe dat ik daar toch wel wat meer kleur op wil, een vrolijk bloemenprintje, polkadotje of binnenkort dat leuke vogeltjes printje :). 

Embrace yourself girls! Omarm jezelf girls!

Lots of love from Susan

11 opmerkingen:

  1. Mooi Susan! x
    Lieve groetjes van een Tante Betsy girl die vandaag voor het eerst chili red panty's droeg. Love them!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk blogje, krijg er een fijn gevoel van.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ! Gewoon zijn wie je bent en daar trots op zijn. We zijn het allemaal waard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve blog!!! Heel herkenbaar. Ik ben ook pas sinds een jaar denk ik zover dat ik aan doe wat ik wil en ik leuk vind. En dat ik me niets meer aan trek van wat anderen ervan vinden . Meestal lukt me dat goed. Ik wil er nog wel wat kilootjes af hebben want dat is het enige waar ik nog onzeker over kan zijn... dat buikje. En ook als ik me leuk aan kleed voel ik me vrolijker en dat straal je ook uit! Wil nog wel meer roze in mijn kleding. Leuk om je foto van vroeger te zien! Jij straalt wel geluk uit vind ik! Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie woorden die ons mooie vrouwen omarmt . Je moet jezelf ontdekken - ontplooien - en soms een beetje ontdooien - en uiteindelijk vind je de ware Ik. Zijn wie je bent is ook mijn motto. Ik heb ook leren opstaan na het vallen - en ik ben zoveel krachtiger dan vroeger. We gaan vooruit & kijken niet meer naar wat is geweest ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je deze post leest krijg je meteen een boost van zelfvertrouwen! Ook daar word ik blij van!! Vandaag weer heerlijk in mijn rode panty en rode tante betsy gelopen, hoofd omhoog, schouders naar achteren....trots!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhhh, die kinderfoto van jou is echt heel schattig!
    En het omarmen van jezelf ja, dat is een ware kunst. De extra kilootjes omarm ik liever niet maar horen en sinds 2 prachtige kinderen ook bij mij. De strijd tegen de kilo's verlies ik elke keer weer....het accepteren en omarmen dat komt nog wel voor nu heel tevreden hoe ik mezelf 'inpak' door te stralen van binnen en van buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Susan, wat een wijsheid weer. En je hebt helemaal gelijk. De ene dag ben ik helemaal me en op een andere dag werk ik eraan om mezelf te vinden. Het gaat steeds beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Tante Betsy girls dankjewel voor al jullie reacties. Het is er nog niet van gekomen om bij ieder van jullie een reactie achter te laten. Maar weet dat ik er altijd van geniet! Zo nu ga ik me haasten, nou ja ik hoef niet te rennen heb nog even tijd maar de douche wacht ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.