vrijdag 31 maart 2017

Tante Betsy Summer 2017 versus Summer 2016


Hey girls vandaag volg ik maar weer mijn gevoel en mijn energieniveau en laat ik jullie wat jurkjes van deze zomercollectie 2017 ten opzichte van de zomercollectie 2016 zien. 


Er is nogal wat commentaar over maatvoering en ik wil het verschil (of geen verschil) laten zien.
Vaak is er weinig tot geen verschil en soms is er zelfs best veel verschil tussen jurkjes van de zomercollectie 2016 zelf. Kijken jullie mee en ik show ook even foto's van deze collectie erbij op model :p. 


Hou er rekening mee dat ik een XL'er ben die zich in een L perst (de jurkjes rekken natuurlijk heerlijk mee) ik ben best wat bijgekomen, ook aan omvang maar ik pas nog altijd in maat L die staat voor maat 42/44. 


Hierbij nogmaals mijn maten; Buste 113 - Taille 98 - Heupwijdte 113 cm. 
Eigenlijk geeft hij iets minder aan bij mijn buste...maar dat ligt volgens mij aan een beter passende bh whahaha. 


Dress Betsy big flower red in maat L; 102 cm in lengte en 42 cm taille. Dress Betsy Poppy Green valt hetzelfde.


Ik heb deze op Shirt Dress Black gelegd. 


Ik heb deze ook in rood en die blijkt breder te zijn, ik heb ook de petrol versie maar die heb ik even niet gemeten. 


Dress Lola Songbird Green in maat L; 102 cm ad zijkant, 104 cm in midden en 42 cm in taille.


Wat me opvalt is dat de jurkjes deze zomercollectie anders zijn genaaid bij de zoom (volgens mij was dit bij de wintercollectie ook al zo ;)) tov de zomercollectie van vorig jaar. 
Ik heb hem op Dress Lola Hearts Blue gelegd (zomercollectie 2016).


Maar op eenzelfde model maar dan in de peacock versie zie ik ook verschil, allebei zijn van de zomercollectie 2016. 


Dress Summer Klaver Navy/Black in maat L; lengte 102 cm en 42 cm taille.


Ik heb deze op de zwarte mouwloze jurk van vorige zomer gelegd en hij is hetzelfde qua taille wijdte, maar er is wel een verschil in lengte. 
Ik heb eenzelfde in rood en die is wat langer en ook wat wijder in de taille. 



Maar wat blijkt als ik er een Sakura White op leg dan is deze Dress Summer Klaver hetzelfde qua lengte en ook qua taillewijdte. 


Ik hoop dat deze blogpost met afmetingen niet weer een discussie oproept. Ik kreeg al zelfs naar mijn hoofd gesmeten dat ik niet eerlijk en realistisch ben ivm de maatvoering als reactie op mijn Tante Betsy happiness in a dress blogpost die ik deelde op de Tante Betsy Liefde Facebook groep, maar ik kan er niks anders van maken zoals het is.
Je kunt natuurlijk altijd naar een Tante Betsy verkooppunt gaan en daar jurkjes passen en kopen om teleurstellingen te vermijden en een goed advies te krijgen, ze helpen je graag (klik voor de lijst). Of je besteld online meerdere maten en je gebruikt Afterpay (wel alle gegevens invullen!).


Het is zeker vervelend voor dames in grotere maten dat bepaalde jurkjes nu niet passen, vooral als je erg blij was dat de wintercollectie ruimer viel. 
Gelukkig heeft Tante Betsy besloten om met ingang van zomercollectie 2018 XXXL te gaan produceren. Hier prachtige foto's van Tante's nieuwe XXL model Isabelle.



En oh ik zag al heel wat verheugde berichtjes dat Tante ook weer leuke kleurtjes ajourvestjes heeft deze zomer. Tante deelde dit op Instagram, wie weet volgende week te vinden in de webshop. 
Ik heb er stiekem al eentje in mijn bezit en ik vind hem geweldig (ik ben gek op roze, maar dat wisten jullie vast al) en hij past op heel wat jurkjes! 
Die andere kleurtjes vast ook, ik heb hier maat L aan, maar hou er rekening mee dat ik dus een XL'er ben in Tante Betsy jurkjes maat L. 



Lots of love from Susan

Ps in deze blogpost staan een aantal jurkjes die ik van Tante Betsy heb ontvangen, maar ik vorm zoals altijd mijn eigen mening en deel mijn eigen visie.