dinsdag 28 maart 2017

Tante Betsy happiness in a dress


Hey girls vandaag had ik eigenlijk een andere blogpost in gedachten maar ik moet dringend ergens over bloggen. 
Ik lees op de Tante Betsy Facebook groepen naast alle leuke berichtjes en OOTD's (outfit of the day) ook iets over klachten over Tante Betsy en ik vind het belangrijk om hier aandacht aan te schenken als Tante Betsy blogster.


Op de allereerste plaats wil ik zeggen dat de dames van Tante Betsy zelf, het Happiness in a Dress principe heel hoog houden. 
Is er een klacht of is er iets met je jurk of Tante Betsy item die je bij hun kocht, neem dan contact met ze op! 
En natuurlijk geldt dat ook voor de Tante Betsy verkooppunten.
Kocht je in een stenen winkel of een van de online shops je item, neem dan met hun contact op. 
Ze zullen zekers weten hun best doen om je klacht naar tevredenheid op te lossen.


Facebook is een mooi medium en ik vind het geweldig leuk om deel uit te maken van een community met gelijkgestemde vrouwen. 
Maar daarnaast is het heel makkelijk om daar je gerief te zoeken of na te vragen of meerdere dames dat hebben. 
Er is natuurlijk helemaal niets mis mee om het te delen met Tante Betsy girls en steun te zoeken.
Maar het is nog belangrijker om met de winkel waar je het kocht contact op te nemen en daar je klacht neer te leggen, zodat ze kunnen zoeken naar een oplossing. 


Het kan altijd voorkomen dat er iets mis gaat in het produktie proces. Ik hoorde zelfs dat het heel normaal is dat er een foutmarge van 5% is op een produktie van 10.000 items. 
Dus heb je een van die items neem contact op!


Oh ja dan nogmaals over de maatvoering...vanaf zomercollectie 2015 valt Tante Betsy op maat. 
Deze zomercollectie is dat ook weer het geval mét uitzondering van de zippies (de jurken mét rits).
De afgelopen wintercollectie was hierop de grote uitzondering, die viel veelal groter. 
Tante Betsy is vanaf de wintercollectie ergens anders geproduceerd, daar is iets mis gegaan met de kniplijnen die zijn aangezien voor naailijnen (dit heb ik niet uit eerste hand, maar eens ergens gelezen). 


Ik heb zelf in alle jurken gewoon mijn eigen maat, maat L. Normaal altijd strak aan mijn lijf en van de winter wat losser (zie hierboven), dus ik heb er zelf geen last van gehad. 
Maar het kan zijn dat je naar een kleinere maat bent overgestapt als je normaal je jurk al wat losser droeg bij eerdere collecties, dan waren ze je van de winter te groot. 
Heb je Tante Betsy pas van de winter ontdekt dan kan het zomaar zijn dat je nu deze zomercollectie een maat groter nodig hebt (of zelfs nog een maat groter bij de zippies die kleiner uitvallen...vooral bij de grotere maten).



Sowieso is dit ook allemaal afhankelijk van je lichaamsbouw en waar jij je prettig in voelt. 
Het ene jurkje kan je perfect passen en de andere moet je toch nauwsluitender hebben of losser. 
Omdat ik een zandloper figuur heb is het voor mij belangrijk om mijn jurken strak aan mijn lijf te hebben.
Als een jurk me bij mijn middel (daar waar mijn taille én buik zich bevinden) te los zit, lijk ik dikker en ziet mijn lijf uit als één grote massa ipv een vrouw met een mooi gewelfd lijf :p. 
Maar wie weet ben jij nog geen vriendjes met je buik en voel je niet op je gemak met een strakkere jurk...we zijn natuurlijk allemaal anders ;). 


Ga vooral naar een Tante Betsy verkooppunt (als je onzeker bent geworden over je maat) en laat je daar goed adviseren. 
Er zijn er best veel verdeeld over het land, in de ene provincie meer als in een andere. 
Maak er anders een leuk dagje uit van, trek een paar uurtjes uit voor zo'n bezoekje aan een Tante Betsy verkooppunt ;). 
Ga lekker alle modellen passen zodat je weet wat wel of niet bij jou en je lijf staat. 
En steun ook die leuke winkeltjes door daar je Tante Betsy outfit te kopen. 


Daarnaast kan (en ís) het ook heerlijk om online te shoppen vanuit je luie stoel.
Bij Tante Betsy zelf komt de tweede lichting van de zomercollectie vrijdag online. 
Maar er zijn ook diverse verkooppunten, stenen winkels, die een online shop hebben (niet allemaal vermeld in mijn lijst, dus klik je suf) én er zijn ook een aantal webshops (vermeld onder provincie Limburg).
Geniet vooral van die prachtige Tante Betsy jurkjes en outfits, die ons allemaal zo uniek maken. Be happy in your Tante Betsy dress and outfits!



Lots of love from Susan