zaterdag 25 maart 2017

Happy Tante Betsy shopping at Pantalone


Hey girls vandaag is het dan eindelijk zover, vandaag kan ik ook de Tante Betsy jurkjes van de tweede lichting gaan passen. 
Ik heb de afgelopen dagen smachtend naar al die gave jurkjes gekeken die op mijn telefoon voorbij kwamen...mijn wishlist werd groter en groter... Die roze Carmen jurk oh flieft...


Mede Tante Betsy blogster Hilde vroeg al of iemand een geldboom in de tuin had. Nee dat heb ik niet, maar gelukkig heb ik wel nog heel veel kleding in de kast liggen en hangen (rokken en tops en schoenen) wat ik niet meer draag sinds ik verliefd (zeg maar verslaafd) aan Tante Betsy jurkjes ben geworden en welke ik op MP kan zetten. 
Had je by the way al haar interview over mij gezien? De meesten die me al langer volgen kennen me inmiddels wel al een beetje, maar heb je nog vragen stel ze gerust, dan bundel ik ze samen tot een blogpost.



Maar okay vandaag dus eindelijk kans om weer Tante Betsy jurkjes te gaan passen en showen aan jullie. Ik vind het zelf wel heel belangrijk om een gedegen advies aan jullie te geven, vooral ook qua maatgeving. Tot nu toe heb ik de ervaring dat de zomercollectie van Tante Betsy weer op maat valt zoals vanouds (behalve bij de Sporty Roses jurken vanaf maat L, ik heb die zelf in maat XL gekocht). Die jurk die ik gisteren aan had, heb ik ook in L. 


Ik ben benieuwd wie ik vandaag tegen het lijf loop bij Pantalone in Eindhoven en welk jurkje er aan mijn vingers blijft plakken. 
Nou girls het begon al goed ik was nog niet binnen en ik zag een bekende Tante Betsy girl, Edith was er met haar man aan het shoppen. 
Ik ging later samen met Edith en haar man op de foto, Edith en ik allebei in Dress Penny Klaver.


En terwijl ik met Edith aan het praten was kwam bevriend blogster Sandra uit een ander pashokje. Heerlijk om elkaar weer te zien! Ze droeg de jurk die ik zo graag wilde, de Summer Klaver in zwart. 
Ondertussen had Mariken ons ook al gespot. En omdat Edith dezelfde jurk aan het passen was, welke ik voor vandaag gekozen had als OOTD (outfit of the day), vroeg ze ons samen op de foto te gaan. 
Hihihi nog geen 5 minuten binnen en nog geen Tante Betsy jurk gepast maar wel op de foto, ja zo gaat dat als BN'er whahahaha. 


En Monika die ik de vorige keer had getroffen bij Pantalone was er nu ook, maar deze keer samen met haar dochter. En jawel ook zij werden gezellig op de foto gezet door Mariken, leuk!


Nou girls ik heb weer vanallerlei Tante Betsy jurkjes gepast, ze hebben er natuurlijk veel meer merken...maar ik draag alleen nog maar Tante Betsy jurken....maar dat wisten jullie al ;). 



De Chloe Big Flowers jurk zag ik pas op het laatst hangen, die zou ik normaal nooit kiezen want hooggesloten jurken en mijn buste vind ik niet samen gaan. 


Maar natuurlijk wil ik wel laten zien hoe alle jurken vallen bij een goed gevulde dame en het verbaasde me dat deze jurk toch heel mooi bij me uit zag. 
Ik denk dat het kwam omdat die big flower print ter hoogte van mijn buste begon. 
Deze jurk staat als Betsy op mijn wishlist maar de Chloe is zeer zekers ook een aanrader voor forsere dames.


In alle jurken heb ik maat L en dat past perfect, dus ik ben nog steeds van mening dat deze zomercollectie op maat valt. 
Ik zal nog eens mijn afmetingen vermelden Buste 114 cm, Taille 98 cm en Heupwijdte 113 cm. 
Ik ben zelf maar 1.57m máár omdat ik me altijd in een L pers (strak staat mij mooier) valt een jurk bij mij hetzelfde als dat het voor iemand met een L en die 10cm langer is en smaller is valt. 


Zoals hier bij de Sporty Roses samen met Hilde (even als voorbeeld aan te geven, deze lichtblauwe versie is niet te koop bij Pantalone...ik heb wel de jurk in Navy en zwart zien hangen). 


Alleen de Sunny Zippie die wordt het jammergenoeg niet voor mij. Ik heb een te grote buste en zelfs de XL zat me irritant strak bij mijn oksels. 
Hoop deze foto op een later moment toe te voegen, moet hem nog krijgen van Mariken ;). 



Maar natuurlijk is maatvoering iets heel persoonlijks, je kunt smaller zijn als mij en liever toch een maat groter kiezen of mooier vinden staan. Of je hebt bijvoorbeeld een peer figuur dan vallen jurken ook weer anders...ik heb zelf een zandloper figuur. 
Ik paste de Summer Klaver in maat in L en XL, om even naar het verschil te kijken. De XL gaapte bij mijn oksels (dat zie je niet op de foto's ;)). 


Dus ga vooral ook naar een Tante Betsy verkooppunt of bestel meerdere maten online als je twijfelt. Manlief heeft in ieder geval twee uurtjes op de bank gehangen ;). 



Daarna gingen we ook nog even naar een classic mini center in Den Bosch. Kwam manlief ook nog even aan zijn trekken :). 


Lots of love from Susan

Oh ja Pantalone is morgen ook open, daar blogde ik al eerder over (lees hier). Én morgen is je allerlaatste kans om mee te doen met mijn ART Den Bosch Tante Betsy blog giveaway!