zaterdag 10 september 2016

Pay attention at Marktplaats Saturday

Hey girls willen jullie heel goed opletten als je een Tante Betsy jurk koopt op marktplaats of eentje zoekt!!
Er is een dame...nou ja dame mag je haar eigenlijk niet noemen, Iris D heet ze...die bij een jurkjeszusje op een gezocht advertentie heeft gereageerd dat ze allebei de jurken heeft, die gezocht worden. 
En vervolgens foto's stuurt (omdat het jurkjeszusje erom vraagt); eentje van Tante Betsy verkooppunt  Retroboutique én een foto van mij whahaha, oh echt te erg voor woorden!!




Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad op Marktplaats (ooit is er eentje in de post kwijt geraakt, daar baalde ik enorm van, maar heb uiteindelijk wel wat met de verkoopster wat kunnen regelen) en heb er zelfs leuke contacten aan over gehouden (hè Petra ;)). 
Maar het is wel wijs om je voelsprieten uit te steken op marktplaats als je populaire jurkjes koopt via die weg. 
Gebruik je intuïtie, zegt je gevoel dat er iets niet in de haak is luister er dan naar. 



Deze keer was het gelukkig een jurkjeszusje die mij herkende...nou ja mijn ketting ;). 
En als je goed kijkt tussen beide foto's zie je toch echt heel wat cupmaatjes verschil whahaha.
En je voelhorens moeten ook heel goed omhoog gaan staan als je twee Tante Betsy jurkjes voor €100 kunt kopen...tenminste als je zo'n summer zippie jeansjurk kunt kopen die normaal €89,95 kost en eigenlijk ook nergens afgeprijsd wordt. 
Niemand zal die zomaar even voor €50 verkopen...


Gelukkig is dit met een sisser afgelopen, ik heb meteen het jurkjeszusje laten zien waar je meer info kunt vinden. Tegenwoordig kan dat als je de marktplaats app gebruikt. De 'dame' in kwestie is pas 1 dag op marktplaats!


Dus Tante Betsy girls wees gewaarschuwd en wees altijd op je hoede als iets te mooi is om waar te zijn. 
Nu ga niet meteen heel bang zijn om via MP te handelen, ik heb echt heeeel veeel goede ervaringen en heb al heel wat Tante Betsy jurkjes via marktplaats gekocht. 

Lots of love from Susan

31 opmerkingen:

  1. Echt te erg dit. Ik heb wel vaker mijn twijfels. Maar inderdaad kun je er leuke contacten aan over houden. Whahahaha....nu nog een keer met de trein naar Heerlen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt te belachelijk voor woorden dat er mensen zijn die het lef hebben om zo mensen geld af te troggelen. En anders ontmoeten we elkaar toch gewoon een keer halverwege of zo, is wat makkelijker ;). Knuff!

      Verwijderen
  2. Echt te erg dit. Ik heb wel vaker mijn twijfels. Maar inderdaad kun je er leuke contacten aan over houden. Whahahaha....nu nog een keer met de trein naar Heerlen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg dit, ik ben erg voorzichtig op Marktplaats. Ik ben al twee keer opgelicht... Zo erg en vervelend dat er zulke mensen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat erg dat je al twee keer bent opgelicht. Ja ik weet dat er vorig jaar ook dames actief waren die advertenties plaatsten en diverse jurkjes nieuw aanboden...en daar goed geld voor vingen en nooit verstuurden (ze zullen ze nooit gehad hebben). Dat er mensen zijn die dit over hun hart krijgen :(. Knuff!

      Verwijderen
  4. Wat erg. Maar goed dat ze jou herkent heeft anders was ze haar geld kwijt geweest. Vreselijk als mensen je oplichten

    Lieve groetjes, Dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelukkig maar dat ze mij herkende. Hopelijk was de vraagprijs twee Tante Betsy jurkjes voor €100, vooral ivm die zippie, ook een aanleiding om de voelsprieten uit te steken. Knuff!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Graag gedaan, nu kan ze natuurlijk heel snel een ander account nemen en onder een andere naam verder gaan. Maar hopelijk gaan mensen goed naar hun gevoel luisteren. Knuff!

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Graag gedaan, ik had al een andere blogpost in de maak, maar kon dit niet aan me voorbij laten gaan en vond dit even belangrijker. Knuff!

      Verwijderen
  7. Vervelend is dat zeg. Van de week dacht ik ook een super deal te hebben. De jurk die ik al zo lang wilde hebben was op marktplaats. Ik heb geboden en mocht de jurk hebben. Ik vroeg of hij veel gedragen was en of er veel pilletjes op de stof zaten. Weinig gedragen en op de buik pilletjes die ze weg zou halen. Toen ik de jurk kreeg schrok ik. Het is zwarte gebloemde dikke stof die er zo ontzettend gedragen uitziet. Niet weinig gedragen dus helaas. En toen ik haar mailde dat het mij tegen viel reageerde ze niet meer. 😬😬😬 flauw hoor. Dit is gelukkig goed gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat vervelend dat hij wel erg gepild was. Ja oudere collecties zijn snel pillig (vóór 2015...ik vermeld het er even bij...weet wel dat je mijn blog pas gelezen hebt, maar wie weet iemand anders niet ;)).
      Och toch niet die zwarte zippie met bloemen?! Dat is namelijk eentje die terug is gehaald en waar de kwaliteit niet goed van was. Dus zou best kunnen dat die er slecht uitziet...maar dat was niet pillen, maar de elastiek of zo van de stof ging rafelen of iets. Is van voor mijn tijd, maar Petra waarschuwde me daar eens voor. Knuff!

      Verwijderen
    2. Ja, wel die zwarte met bloemen. Er komen allemaal witte sprietjes uit de stof. 😢😢😢😢

      Verwijderen
  8. Hier ben ik ook altijd bang voor, gelukkig altijd positieve ervaring tot nu toe. Zo jammer dat er zulke 'dames' tussen zitten....
    Maar bedankt voor de reminder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gewoon altijd goed opletten dat is het belangrijkste en goed naar je gevoel luisteren. Knuff!

      Verwijderen
  9. Ongelofelijk! Hoe kun je dit doen?! Zulke mensen hebben blijkbaar geen geweten!
    Heeft dit jurkenzusje een melding hiervan gemaakt bij Marktplaats?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar kunnen wij ons niks van voorstellen hè, zouden het niet eens in ons hoofd halen. Uhm weet wel dat ze actie heeft ondernomen, maar verder weet ik het ook niet. Knuff!

      Verwijderen
  10. Ongelofelijk! Hoe kun je dit doen?! Zulke mensen hebben blijkbaar geen geweten!
    Heeft dit jurkenzusje een melding hiervan gemaakt bij Marktplaats?!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn er toch nare mensen op de wereld. Ik heb ook al heel wat meegemaakt met jurkjes die ik op Marktplaats kocht, maar gelukkig nooit dit. Wel gaatjes, vlekken, beschadigingen, maar gelukkig altijd goed opgelost. Zo zie je maar weer dat er ook mensen zijn die niet te vertrouwen zijn. Bedankt voor de waarschuwing.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè Alexandra dat is vervelend! Ik probeer altijd zo goed mogelijk de staat van de kleding enzo te beschrijven en schrijf eerlijk over vlekken of gaatjes. Heb het ooit een keer niet gemerkt dat het toch een slechtere jurk was, maar wel samen het opgelost. Knuff!

      Verwijderen
  12. Wat een rara reactie. Wel goed dat er voldoende foto's worden gedeeld en we die dus goed herkennen. Jammer dat dit soort verkopen plaats vinden, maar goed dat ze door de mand vallen. Ook ik heb gelukkig enkel goede ervaringen, maar blijf uiteraard ook op mijn hoede.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gelukkig zijn er altijd wel dames die goed opletten zodat dit soort mensen door de mand vallen. Maar volgens mij beginnen ze gewoon opnieuw onder een andere account...pff echt te erg. Knuff!

      Verwijderen
  13. Bedankt voor de tip. Ik heb mijn vorige reactie verwijdert😊 Was ee niet gelukkig over😄 Wil positief schrijven en geen oproer zaaien😉

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Te triest voor woorden!
    Ik ben best wantrouwend en kijk inderdaad ook altijd hoe lang iemand al op MP zit.
    Dat jij dat bent op die foto is heel duidelijk haha. Wel vervelend voor degene die er wel in trappen.
    Lieve groetjes? Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje dat mensen dat toch durven he?
    Maar goed dat jij lekker herkenbaar bent in je outfit en mooie ketting! ;-))
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Is misschien een soort van ruilkoopmarktplaats van en voor Tante Betsy jurkjes en draagsters. Zou kunnen in een gesloten Facebook group met jou als beheerder? Jij kent immers de meeste namen wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heeft alleen de app deze info knopje of ook op de computer kun je dit inschakelen. Kan het helaas niet op de computer vinden. Iemand enig idee?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.