dinsdag 29 maart 2016

What do you see in the mirror Tuesday


Hey girls pas zag ik een filmpje over wat het eerste woord is wat in je opkomt om jezelf te beschrijven. Ik hoorde tientallen vrouwen een negatief woord zeggen. 
Ik hoop dat als jullie in de spiegel kijken een prachtige vrouw zien staan en niet meteen al je minpuntjes ziet, maar dat je kijkt naar al het moois aan jezelf en dat je een mooi woord gebruikt om jezelf te beschrijven. 
Ik hoop dat je lacht naar jezelf in de spiegel en jezelf mooi vind en geniet van jezelf. 
Jij bent het waard om mooi gevonden te worden, natuurlijk is het leuk dat andere mensen dat tegen je zeggen, maar het is nog fijner als je dat ook van jezelf vind. 


Ook nadat je een (aantal) kind(eren) gebaard hebt en je lijf niet meer zo slank en strak uit ziet als voorheen. 
Wij vrouwen veranderen nu eenmaal door de jaren heen, nee we verwelken niet als een roos...
Als ik naar mezelf kijk in de spiegel, zie ik een mooie vrouw staan waar menig man nog naar kijkt. Tsja natuurlijk is dat ook vanwege die uitstekende bilpartij die inmiddels breder geworden is :p en die borsten die met wat extra kilo's ook maar groter worden whahaha en dan heb ik er ook nog eens lange blonde haren bij (die worden af en toe met blondspray bij gewerkt ;)). 
Maar ook met een kort kopje was ik mooi om naar te kijken ;). 


Ik heb een man die me niet laat weten hoe mooi ik ben en soms heb ik er ook wel verdriet van hoor, dat hij me dat gevoel niet geeft. 
Maar gelukkig weet ik dat van mezelf en heb ik in mijn leven een paar minnaars gehad (tussen mijn huwelijken in, ben nu voor de tweede keer getrouwd) die me 'gorgeous' hebben genoemd (ja Engelstalige mannen) die me 'sexy' noemden. 
Ik weet dat ik nog steeds gorgeous en sexy ben, ook al weeg ik 15 kilo meer dan toen. 


En onder de eindstreep is dat het allerbelangrijkste dat je jezelf mooi vind. Tig mensen kunnen je zeggen dat je mooi bent, maar het is belangrijk dat jij dat van jezelf vind. Dat jij al die mooie kanten aan jezelf ziet.  


Ik doe altijd wel eerst make up op (nou ja een dagcrème vd kruidvat, oogpotlood en mascara en oh ook wat rouge, want ik kan een bleekscheet zijn) en dan pas kleed ik me aan. Ik heb gemerkt dat ik dan meteen vrolijk van een jurkje wordt dat ik aan mijn lijf aan doe (voorheen een broek of rok en tshirt/top/trui) en dat ik dan minder vaak hoef te veranderen van outfit. Daarom ben ik ook zo blij met de Tante Betsy jurkjes en schreeuw ik mijn liefde voor ze van de daken. Ze staan me zo verdomd goed. Ze benadrukken mijn mooie lijf en laten me stralen. That's why...happiness in a dress!


Zoals jullie zien heb ik ook een paar collages gemaakt met jullie erin. Natuurlijk kan ik niet alle vrouwen waar ik Tante Betsy foto's van heb in collages verwerken in dit bericht. Dus ik hoop dat jullie je niet gepasseerd voelen en dat je toch heel trots op jezelf en je lijf bent als je hier niet tussen staat. 



Lots of love from Susan

16 opmerkingen:

  1. Wat praat jij toch altijd leuk over jezelf! Top zoals jij jezelf ziet. Daar kan ik nog een hoop van leren. Ik vind mijn buikje altijd een lastig punt. Maar eigenlijk wil ik er helemaal niet mee zitten. Ik heb 3 kids gehad, punt uit! ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja dat buikje hè, het 'grootste' punt waar een vrouw mee kan zitten merk ik. Terwijl dat vaak reuze mee valt, ik doe ook geen pogingen meer om een strak broekje aan te doen...die rol piept er op een andere plek weer tussenuit :p whahaha. En och zoals eerder geschreven we hebben allemaal een buikje. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Leuke Blog weer. Hier ook nog een complex door mijn 30 kg van medicijnen erbij maar soms, op goede dagen zie ik gelukkig ook wel de goede dingen. Het stomme is, ik heb een buik vol met tijgerstrepen en daar ben ik dus weer ontzettend trots op. Ik heb 3 kinderen op de wereld gezet, die strepen zijn me net zo dierbaar als mijn tattoo's 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieverd als je lijf zo veranderd door bijvoorbeeld medicijngebruik of een ziekte dan moet je daar een weg in gaan vinden om dat lijf te leren kennen, accepteren en een berusting in vinden dat het nu is zoals het is.
      Hihi om die tijgerstrepen moest ik gisteren toen ik het las wel even lachen hihihi. En mooi tattoo's! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie opsteker voor alle vrouwen deze blog .
    Het is juist jezelf die er toe doet!
    Ik ken mijn man al 34 jaar & ik krijg nog iedere dag complimenten & zegt hij dat hij trots op mij is & mij mooi vind . Ik hoop dat jouw man beseft dat hij een mooie vrouw heeft & ik denk dat ik hem eens ga mailen dat hij dat tegen jou mag zeggen :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha gisterenavond heb ik even keihard gelachen toen ik je reactie las, hihihi ik zie het al helemaal voor me dat je manlief van mij mailt. Och ja lieverd iedereen is zoals hij is en dat heb ik geaccepteert. Ik mag ook niet klagen hoor, hij zegt regelmatig dat hij van me houdt.
      En ik heb mijn gevoel eergisteren ook wel tegen hem geuit en toen zei hij dat hij me zeker mooi vind, want hij knijpt me toch altijd in mijn kont....whahaha...alsof ik het daar aan kan afleiden hihihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Mijn lief zegt het gelukkig wel en wordt net als ik vrolijk van de bonte kleurtjes aan mijn lijf. Hij houdt niet van saaie en kleurloze vrouwen al zijn ze nog zo knap in maatje 36 hahaaaa
    Betsie rules.....vrolijk zijn en veel lachen dat maakt ons mooi en uniek denk ik maar zo
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yihaaa ja dat is ook zo lieverd, onze schoonheid straalt van binnen naar buiten. Als je zelfvertrouwen hebt straal je dat ook uit, hoe je ook uit ziet, dan straal je gewoon vanzelf.
      Ja wij kleurrijke vrouwen zijn allesbehalve saai, alhoewel iemand die bewust voor bijvoorbeeld zwart kiest natuurlijk helemaal niet saai hoeft te zijn hihi. Alles mag! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Hilde Janbroers29 maart 2016 om 20:29

    Ik herken mezelf wel in jou hoor. Mijn man is ook niet van de complimenten, maar ik weet dat ie van mij houdt. En ik begin mezelf steeds mooier te vinden in mijn jurkjes! En dat straal ik uit! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa inderdaad onze mannen houden van ons en gelukkig zegt de mijne dat tegenwoordig wel wat vaker nu hij beter in zijn vel zit (hebben jarenlang veel stress mee gemaakt) en natuurlijk vind hij mij ook mooi, alleen zegt hij dat niet en is hij met dat soort dingen helemaal niet bezig ;) hihi. En alsof je dat uitstraalt! Jij staat altijd stralend op de foto! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  7. Na jaaaaaarenlang flink overgewicht gehad te hebben, ben ik nu ondertussen 21 kilo lichter en dus op de helft van mijn afvalstrijd. Ondanks dat ik dus echt nog te zwaar ben, ga ik mezelf nu eindelijk waarderen en mooi vinden. Nu ik ook Tante Betsy jurkjes ontdekt heb, loop ik daar echt blij mee in de rondte, hihi. En dan ook nog zo'n leuk motiverend blog om iedere dag te lezen, heerlijk! Thanks Susan!!

    Lieve groetjes Kim

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat lieff! Leuk is dat altijd om te horen hoe blij je kunt worden van die geweldig leuke jurkjes. Fijn is dat dat ook al vind jezelf dat je nog te zwaar bent dat je toch jezelf en je lijf gaat waarderen en je weer mooi gaat vinden. You go girl! Geniet maar lekker van jezelf en wie je bent! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  8. Goed gesproken!!
    Weet je wat het leuke is aan jouw collages? Er staan allemaal stralende vrouwen op. Dat is het eerste wat ik zie en wat me bij blijft. En da's nou precies war het om gaat. Wel/geen borsten/billen/buik, teveel of te weinig kilo's; we mogen er allemaal zijn en dat stralen we uit!
    Als ik goed in mijn vel zit, ben ik trots op mijn buik(je) en (niet lachen) aai ik erover heen alsof ik een boeddha buikje aai. En gelukkig kan ik tegenwoordig zeggen dat dat 80% van mijn tijd is. Op naar de 100%, met een beetje hulp van Tante én Susan's geweldige peptalks! Thanxxx gorgeous, sexy girl!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi heerlijk mens met je boeddha buikje hihi, ja ik kan er echt niks aan doen. Dat is net zoals zeggen denk niet aan een roze olifant, kijk niet naar de rommel (was je normaal wellicht helemaal niet opgevallen, maar nu wel hihihi). Ja dat stralen van binnenuit is zo belangrijk, wij zijn allemaal zo'n stralend licht van binnen en soms is het zo jammer dat mensen zich hebben laten kleineren, laten intimideren en vergeten zijn hoe te stralen. Dankjewel lieverd voor je mooie reactie. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  9. Wat heb je toch weer een mooi stukje geschreven!
    Er zitten voor mij ook herkenbare dingen in. Heb helaas ook een man die nooit zegt dat ik mooi ben of van mij houdt. Ook herken ik de overtollige kilo's na m'n zwangerschappen en het daarbij behorende buikje! :( Maar, de afgelopen jaren heb ik mezelf geaccepteerd zoals ik ben. Het is leuk om af en toe complimentjes te krijgen, maar ben er niet afhankelijk van om mezelf daardoor te accepteren en te houden. Ik mag er zijn en vind mezelf mooi (genoeg).
    En ben daardoor niet meer zo gevoelig wat andere mensen van mij vinden of denken.
    Het is belangrijker hoe je van binnen voelt en dat straal je dan ook uit.
    Jij bent een mooi mens, van binnen en van buiten! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.