dinsdag 15 december 2015

Postal Tips Tuesday

Hey girls tsja wat voor een titel ga ik vandaag verzinnen bij deze blogpost. Ik wil het namelijk eens hebben over het feit wat je moet doen als je zo'n boete kaart krijgt van de PostNL. 
Als je vaker via internet wat koopt, jurkjes bijvoorbeeld ;), loop je het risico dat er een dag komt dat je een boetekaart krijgt van PostNL.
Dat jij of de afzender (als er geen afzender bekend is, krijgt de ontvanger de kaart) te weinig porto kosten heeft betaald óf dat het poststuk niet voldeed aan de afmetingen.


Ik had het hier al eens eerder over willen hebben, maar vandaag sprak Petra me erover aan en bedacht ik me dat het tijd wordt om hier wat tips te geven. 
Ik betaal deze extra portokosten gewoon niet (meer), je bent namelijk niet verplicht ze te betalen.
En als ik van mening ben dat ik juist gehandeld heb, genoeg postzegels erop heb gedaan...en het pastte door de brievenbus of zelfs afgegeven en betaald bij een postpunt, dan houdt het gewoon op.

Geloof me je bent niet de enige die deze kaarten krijgt, als je vaak via marktplaats wat koopt, kan dit voorkomen. 
Wel een tip, als je zelf wat verstuurd, doe bijvoorbeeld het jurkje in zo'n grote gele envelop van de Action, die voldoen aan de afmetingen...je moet wel even opletten dat je het zo plat mogelijk maakt!
Ik fotografeer tegenwoordig zelfs al mijn poststukken die ik verstuur, zodat niemand kan zeggen dat het adres er niet goed op stond óf dat er te weinig postzegels op zaten. Maar ook voor het geval het kwijt raakt... Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik hier geen foto kan laten zien van een verzonden pakje, maar wel van deze grappige kaart ;). 


Vandaag kocht ik weer eens een Tante Betsy jurkje uit een oudere collectie. 
Ik ben er inmiddels achter dat ik gek op printjes ben en deze animal print jurk vind ik heel leuk. 
Je komt hem zelden tegen en ik was dan ook heel blij dat ik deze jurk heb kunnen scoren. 
Als hij aangekomen is show ik hem met jullie girls! 
Deze afbeelding vond ik net op de Facebook pagina van Tante Betsy, de jurk is uit 2013 ;). 


Vandaag (nou ja eigenlijk vanavond, want ik heb de rest van de dag in bed gelegen) heb ik weer eens dress Trixie aan. 
Eigenlijk zou ik met manlief even mee gaan, maar uiteindelijk toch samen besloten dat ik thuis bleef. Even goed aan mezelf denken en aan mijn lijf. 
Op de foto zie ik er nog steeds niet zo fris uit. 
Allright girls ik ga ervandoor, ik heb nog een andere blogpost te schrijven voor mijn creatief blog...zal zeker wel een uurtje duren voordat ik die geschreven heb. Morgen blog ik alweer 4 jaar, wow!
Ik realiseerde me dat ik nu Fashion Blogger ben hihihi, met mijn Tante Betsy blog. 
Met hopelijk heel snel de winactie voor een mooie kadobon te besteden in Tante Betsy haar webshop :). 

Lots of love from Susan


9 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb ik die nog zien staan op MP.. die met de panterprint.. heb nog getwijfeld maar eigenlijk hou ik niet zo van die print anderen natuurlijk wel... Ben meer van de rustige prints.. Ik vind je Trixie wel errug mooi, helemaal mijn kleuren ook, groen en aqua blauw.. WAUW!!!
    Mou meis doe je een beetje rustig aan.. We kunnen natuurlijk geen fashionista blogger krijgen die ziek is... Dikkeknuffel...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, ja ik kreeg op mijn verjaardag een kaart waar ik bij moest betalen, vond ik z'n domper... heb het wel betaald ook maar niet van harte... Wist ook niet dat je het niet hoeft te betalen wnat kreeg gelijk een herinneringbericht door de bus..

      Verwijderen
    2. Oh lieverd dat is inderdaad een domperd op de feestvreugde zo'n kaart van PostNL, je zou denken dat post van hun leuk zou moeten zijn. Maar steeds meer en meer hoor ik (vooral op de jurkjes groep op Facebook) hoe vaak het voor komt dat men zo'n kaart krijgt. Vaak verstuurd via een postpunt...ik vind het eerlijk gezegd een kwalijke zaak. Vandaar dat ik er ook even een blogpost aan gewijd heb.
      Betaal niet zomaar, kijk eerst of ze wel in hun recht staan en zoals gezegd je hoeft niet te betalen.

      Ja die panterprint jurk is echt wel wat voor mij en ook nog eens afgezet in mijn favoriete kleur, roze...dus dat gaat naar alle waarschijnlijkheid een blijver worden ;).
      En deze Fashionista blogger hihi zorgt wel goed voor haar zelf hoor. Ben goed uit aan het zieken, doe morgen nog rustig aan maar denk donderdag weer op de been te zijn. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Dat is sterk... Ik heb van het versturen van jouw jurk een kaart gehad! Was blij dat ik voor de 3,95 had gekozen; het bewijsje had ik nog. Maar eh... Ook op de foto van de Post was gewoon het frankeeretiket te zien. Wat een flapdrollen...
    Ik heb de klantenservice aangeschreven en ze hebben vandaag hun excuses gemaakt :-)))
    Goed dat je voor jezelf kiest! Beterschap meissie!
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou nou je had die jurk toch netjes verstuurd in een envelop van een goed formaat en inderdaad afgegeven en betaald op een postpunt. Het wordt echt wat belachelijk voor woorden, ik krijg langzaam het gevoel dat PostNL hard geld nodig heeft en het op deze manier probeert.

      Thanks lieverd voor je beterschapswensen, het is ver over. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst!!! Bedankt voor je tips want ik krijg die kaarten inderdaad ook. Betaal ze gewoon niet. Ik ga ze voortaan ook fotograferen! Ik hoop dat je heel snel weer op knapt! Knuff xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks lieverd. Hihi die nieuwste aanwinst is de Tante Betsy panterprint jurk ;). Slim van je om in het vervolg je poststukken te fotograferen. Dikke knuffels.

      Verwijderen
  4. Je hebt toch niet die vogeljurk voor mijn neus weggekaapt? ? Haha ik denk er ineens aan. Baalde zo dat ze de jurk via de mail had weggedaan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi nee eerlijk gezegd heb ik helemaal niks met die vogeltjes jurk. Wel met de vogeltjes jurk die eraan komt met het lente/zomerseizoen, daar verheug ik me nu al op hihi. Maar daar moeten we nog heel wat maandjes geduld op hebben ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.