dinsdag 15 december 2015

Postal Tips Tuesday

Hey girls tsja wat voor een titel ga ik vandaag verzinnen bij deze blogpost. Ik wil het namelijk eens hebben over het feit wat je moet doen als je zo'n boete kaart krijgt van de PostNL. 
Als je vaker via internet wat koopt, jurkjes bijvoorbeeld ;), loop je het risico dat er een dag komt dat je een boetekaart krijgt van PostNL.
Dat jij of de afzender (als er geen afzender bekend is, krijgt de ontvanger de kaart) te weinig porto kosten heeft betaald óf dat het poststuk niet voldeed aan de afmetingen.


Ik had het hier al eens eerder over willen hebben, maar vandaag sprak Petra me erover aan en bedacht ik me dat het tijd wordt om hier wat tips te geven. 
Ik betaal deze extra portokosten gewoon niet (meer), je bent namelijk niet verplicht ze te betalen.
En als ik van mening ben dat ik juist gehandeld heb, genoeg postzegels erop heb gedaan...en het pastte door de brievenbus of zelfs afgegeven en betaald bij een postpunt, dan houdt het gewoon op.

Geloof me je bent niet de enige die deze kaarten krijgt, als je vaak via marktplaats wat koopt, kan dit voorkomen. 
Wel een tip, als je zelf wat verstuurd, doe bijvoorbeeld het jurkje in zo'n grote gele envelop van de Action, die voldoen aan de afmetingen...je moet wel even opletten dat je het zo plat mogelijk maakt!
Ik fotografeer tegenwoordig zelfs al mijn poststukken die ik verstuur, zodat niemand kan zeggen dat het adres er niet goed op stond óf dat er te weinig postzegels op zaten. Maar ook voor het geval het kwijt raakt... Jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik hier geen foto kan laten zien van een verzonden pakje, maar wel van deze grappige kaart ;). 


Vandaag kocht ik weer eens een Tante Betsy jurkje uit een oudere collectie. 
Ik ben er inmiddels achter dat ik gek op printjes ben en deze animal print jurk vind ik heel leuk. 
Je komt hem zelden tegen en ik was dan ook heel blij dat ik deze jurk heb kunnen scoren. 
Als hij aangekomen is show ik hem met jullie girls! 
Deze afbeelding vond ik net op de Facebook pagina van Tante Betsy, de jurk is uit 2013 ;). 


Vandaag (nou ja eigenlijk vanavond, want ik heb de rest van de dag in bed gelegen) heb ik weer eens dress Trixie aan. 
Eigenlijk zou ik met manlief even mee gaan, maar uiteindelijk toch samen besloten dat ik thuis bleef. Even goed aan mezelf denken en aan mijn lijf. 
Op de foto zie ik er nog steeds niet zo fris uit. 
Allright girls ik ga ervandoor, ik heb nog een andere blogpost te schrijven voor mijn creatief blog...zal zeker wel een uurtje duren voordat ik die geschreven heb. Morgen blog ik alweer 4 jaar, wow!
Ik realiseerde me dat ik nu Fashion Blogger ben hihihi, met mijn Tante Betsy blog. 
Met hopelijk heel snel de winactie voor een mooie kadobon te besteden in Tante Betsy haar webshop :). 

Lots of love from Susan