zaterdag 7 januari 2017

What are the odds?


Hey girls ik schreef al eens een what are the odds blogpost waarin ik een foto deelde met Tante Betsy girl Moniek die bij me aan de deur stond in exact dezelfde jurk van Tante Betsy, whahaha heerlijk wij vonden het wel lachen. 
En ik denk dat alle Tante Betsy girls het heel leuk zouden vinden om eens een keer een 'kopie' van zichzelf tegen te komen. 


Maar wie weet woon jij wel in een gebied dat sterk vertegenwoordigd is door Tante Betsy girls en kom je regelmatig een andere Tante Betsy 'jurk' tegen in het straatbeeld. 
Moniek en ik zijn ons tot nu toe nog niet tegen gekomen in Heerlen...
Af en toe zie ik wel op Marktplaats verkoopsters die uit het zuiden van Limburg komen, maar op een keer na ben ik verder nog nooit iemand tegen gekomen hier in Limburg in een Tante Betsy jurk. 


Ik ben heel benieuwd of je vaker dames tegen komt in een Tante Betsy jurk. Zwaai je dan naar elkaar? Of maak je een praatje? Of gebeurd het zo regelmatig dat je het de gewoonste zaak van de wereld is?



Omdat ik toch wel erg benieuwd was waar al die Tante Betsy shops eigenlijk allemaal zitten heb ik er eens de kaart van Nederland bij genomen (ik heb rode stippen op de kaart gezet). 



Ik heb namelijk geen flauw idee waar al die plaatsen van die stenen winkeltjes zijn.
Okay plaatsen als Eindhoven, Breda, Den Bosch, Amersfoort, Rotterdam, Utrecht, Zwolle, Leeuwarden, Groningen, Haarlem, Den Haag, Delft, Amsterdam, Arnhem, Amersfoort, Nijmegen, Middelburg...weet ik allemaal wel te vinden en ook wel te liggen. In enkele ben ik zelf al geweest zoals hierboven te zien is (heb er ook al over geblogd ;)). 



Maar ik heb me helemaal suf gezocht naar Terborg. Deventer en Enschede haal ik altijd door elkaar, vraag me niet waarom ;). 
Culemborg, Oosterhout, Wageningen, Nieuwendijk, Winterswijk, Markelo, Oldenzaal, Lochem, Zutpen, Doetichem, Dordrecht, Elburg, Kampen, Meppel, Heerenveen, Veendam, Harlingen, Egmond aan Zee heb ik toch allemaal even moeten opzoeken. Inmiddels weet ik ook dat Den Burg op Texel ligt en Midsland op Terschelling...ja zo leert deze blondine nog eens wat. 



Oh ja ik woon ergens helemaal beneden in het land in Zuid Limburg, geboren in Maastricht, maar inmiddels al weer tien jaar wonende in Heerlen in de Oostelijke mijnstreek. 
Geen Tante Betsy verkooppunt in de buurt, zou wel leuk zijn hoor als er eentje in Maastricht zou komen. Wel komt er eentje in Roermond en is er eentje in Venlo (ben ik nog nooit geweest). 



En jullie girls wonen jullie wel bij zo'n leuk stenen winkeltje in de buurt? Ben je er al eens geweest of kom je er zelfs regelmatig of koop je je Tante Betsy jurken over het algemeen online of op marktplaats?
Ik ga er weer snel vandoor, wij gaan uiteten in Duitsland en ik moet nog foto's bij deze blogpost zoeken en links plaatsen gaat me al helemaal niet lukken. Zoefff! Een fijn weekend!


Lots of love from Susan

41 opmerkingen:

  1. Smakelijk!!
    Dankjewel voor je lieve kaart! xxx Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan hoor lieverd en het heeft ons weer goed gesmaakt :). Dikke knuffels en ik moest natuurlijk weer heerlijk glimlachen van je reactie van gisteren ;). Knuff!

      Verwijderen
  2. Helaas geen winkeltje in Apeldoorn. Moet naar Deventer, Zutphen of Arnhem. Maar is niet erg. Vooral niet als ik op weg ben naar een Betsy❤ Ik heb een collega die ook Tante Betsy draagt. En een paar vrouwen bij ons uit de kerk. Die vallen ook gelijk op. Ik zie wel dat doordat ik zo enthousiast ben ik anderen aansteek. Ik krijg regelmatig te horen, "o, is dat een Tante Betsy? Dat deel je altijd. Leuk hoor".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heerlijk dat je er een aantal in de buurt hebt waar je eventueel kunt gaan shoppen. En nog leuker als je de Tante Betsy jurkjes liefde kunt delen met vrouwen in je omgeving, dat zullen vast leuke vrouwen zijn ;) hihi. En nu heb je via de groepen ook meteen een heleboel contacten erbij gekregen, leukk! Knuff!

      Verwijderen
  3. Ik mag eigenlijk niet klagen. Ik heb 4 verkooppunten, 2 op 30 minuten afstand en 2 op 20 minuten afstand. Vandaag ben ik bij Bibliss in Dordrecht geweest. Er hingen maar een 4 tal TB jurkjes en dan nog niet eens in mijn maat. Ik heb altijd de pech dat ik op het verkeerde moment ga als ze bijna niks meer hebben. Bij Pantalone hetzelfde verhaal.
    Binnenkort wil ik nog eens naar Tante Betje in Oosterhout en naar Fem in Breda. Hopelijk heb ik daar meer geluk.
    Ik wens je een fijne avond en eet smakelijk.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja het is natuurlijk een beetje laat in het seizoen, maar je weet maar nooit hè dat je er nog eentje in je maat scoort. Je kunt natuurlijk ook even bellen of via Facebook contact opnemen van te voren. Er zijn trouwens twee verkooppunten in Breda, dus wie weet...
      Volgende maand hebben ze nieuwe aanvoer, komt de nieuwe collectie, maar kijken of je nog wat in de sale kunt scoren is ook niet verkeerd. Knuff!

      Verwijderen
  4. Ik woon in Middelburg, met een klein assortiment Tante Betsy in het leuke 'Sisasoep' winkeltje. Het wisselt een beetje: een aantal jurkjes via internet besteld, maar ook in stenen winkels of via marktplaats of een ruilgroep jurkjes gekocht. In Middelburg zie ik af en toe dames in Tante Betsy. Niet zo vaak. Ik maak hen meestal een compliment. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wie weet heeft Sisasoep nu weer een grotere collectie met de lente/zomercollectie, ik las dat gisteren ook op Facebook in een reactie van Tomahawk op Texel. Die moeten het ook van de toeristen hebben en dan hebben ze dus een grotere collectie.
      Maar wel leuk dat je zo af en toe eens iemand in een Tante Betsy tegenkomt in Middelburg, het blijft toch bijzonder. Knuff!

      Verwijderen
  5. Ben laatst in Elburg geweest, die winkel kwam ik op jouw lijst tegen. Dat is lekker in de buurt bij mij. De winkel in Zwolle heb ik nog op de planning staan. In mijn buurt ben ik nog geen tante betsy liefhebber tegengekomen, maar wat niet is kan nog komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk dat je via mijn lijst een verkooppunt in de buurt hebt gevonden. Ik heb er trouwens nog eentje gevonden in Zwolle...ik heb mijn lijst weer geupdate! Het schept naar mijn idee ook wel een band de liefde voor Tante Betsy en om zo'n Tante Betsy girl dan in levende lijve te ontmoeten of tegen te komen. Knuff!

      Verwijderen
  6. Hier in Groningen is een winkel en ik ga wel eens met mijn dochter in Leeuwarden naar 38 dresses. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk Esther om lekker vlakbij een Tante Betsy verkooppunt te hebben Diezijner lijkt me ook een heel leuke winkel.
      En natuurlijk ook heerlijk om samen met je dochter in Leeuwarden bij 38Dresses te kunnen gaan winkelen. Was zo leuk om mee te kunnen genieten van Heidi haar shopping experience, wat heeft Betty een leuke winkel..alleen jammer dat er weinig reacties op gekomen zijn omdat het oudjaar was...was toch niet het beste moment om die te delen...
      Knuff!

      Verwijderen
  7. Hier in de buurt geen winkel met Tante Betsy te bekennen. Daarom 'schrok' ik pas een soort toen ik midden in de polder ineens een mevrouw met dat leuke aardbeienjurkje zag lopen. Ze zal zich wel afgevraagd hebben waarom ik zo langzaam langs reed.... In Arnhem ben ik regelmatig 'live' Betsies tegengekomen maar dat is ook wel logisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha heerlijk! Ik zie het al helemaal voor me. Uhm de polder...weet even niet waar die polder van je is, jammer dat je er geen in de buurt hebt. Ik moet er normaal ook een uur voor reizen...naar Pantalone, maar dat is dan ook meteen een superleuk verkooppunt, dat heb ik er wel voor over. Maar nu er ook eentje in Roermond komt lijkt het me zeker leuk om er eens heen te gaan en met eigen ogen te bekijken en meteen eens de outlet in Roermond te bezoeken...ik voorzie een leuke shoppingtrip!
      Jaaa rondom Arnhem zie ik veel Tante Betsy shops, leukk! En leuk om er eens life tegen te komen. Knuff!

      Verwijderen
  8. Afgelopen zomer twee toeristen op texel gezien in Tante Betsy, kreeg zelf wel steeds complimenten van wat een leuke jurk heb je aan!! Op Texel is in de stenen winkel helaas beperkte keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat Tomahawk boots & more gisteren ook meteen reageerde en vertelde dat de zomercollectie wel weer uitgebreid zou zijn. Ja aan een kant heel begrijpelijk als ze het van de toeristen moeten hebben. Dus als jij volgende maand erheen gaat heb je hopelijk nog volop keuze. Ik zal eens kijken of we wat voor je kunnen regelen zodat je de eerste dag daar op de stoep kunt staan en er een te gekke shoppingexperience blogpost van kunt maken. Knuff!

      Verwijderen
  9. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen in een jurk of rok van Tante. Maar voor mijn werk draagt (bijna) iedereen pakken 😯

    Bedankt voor de toffe kaart 😙

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja dan kom je natuurlijk niet snel iemand tegen als je in een pakkencultuur werkt. Ik zou het wel leuk vinden om eens wat vaker Tante Betsy girls tegen te komen. Maar och wat zeg ik, die kom ik iedere dag tegen in de spiegel en op Facebook/internet whahaha. En graag gedaan lieverd! Knuff!

      Verwijderen
  10. De Vlaminck Elke7 januari 2017 om 18:57

    Ik ben ook nog nooit iemand tegen gekomen die een Tante Betsy aanhad.
    De stenen winkels in België zijn nog dun gezaaid. Ik koop alles online.
    Ik vind het eigenlijk leuk om uniek te zijn op die manier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dat is natuurlijk ook wel waar dat je lekker uniek bent op je eigen manier. Maar met een paar Tante Betsy girls meer in de buurt ben je natuurlijk nog steeds uniek hihi. Wel heel leuk dat er toch steeds meer Tante Betsy verkooppunten in België bij komen...wie weet komt er zelfs eentje bij jou in de buurt. Knuff!

      Verwijderen
  11. Minimaal 3 kwartier rijden voor een stenen winkel. Nog nooit andere Tante liefhebbers in het wild tegengekomen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ik een keertje op een rommelmarkt hier in de buurt en ben meteen de dame in kwestie achterna geflitst en een praatje gemaakt.
      Die dag had ik zelf net geen Tante Betsy aan maar een halsoverkop jurk (is ook alweer dik een jaar geleden ;)) nu draag ik eigenlijk alleen nog maar Tante Betsy :D.
      En heel herkenbaar hoor dat je er geen in de buurt hebt, soms bedenk ik me dat dat ook maar goed ook is voor me whahaha. Knuff!

      Verwijderen
  12. Ik heb 1 keer, afgelopen zomer, een ander gezien in een Tante Betsy jurk. Daarna niet meer. Er is 1 stenen winkel op 20 minuten afstand, maar deze heeft niet altijd de jurken die ik het mooiste vind. Ik heb daar 1 jurk gekocht en de rest online.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja dat heb je natuurlijk ook nog, ze kopen allemaal op hun eigen manier in, naar eigen smaak of wat bij hun shop past...de ene hip, de andere retro en weer een andere alleen de sjiekere jurkjes. Ik heb het geluk dat ze bij Pantalone een heel uitgebreid aanbod hebben. Maar daar miste ik de vorige keer ook een bepaald model wat ik graag had willen passen, maar de collectie is nu ook zo uitgebreid dat ze natuurlijk niet alles in hun winkel kunnen hebben ;). Knuff!

      Verwijderen
  13. Leuk, die "tweeling" foto's! :)
    Ik ben nog nooit een andere TB girl tegengekomen. Wel dat iemand mij hier in Engeland aansprak dat ik zo'n leuk TB jurkje aanhad (zij, een Chileense, had het merk ontdekt toen ze in NL woonde). Ik ben vorige week voor het eerst naar een stenen TB winkel geweest (Fifth in Nijmegen), maar zij hadden maar enkele jurkjes ingekocht en doen ook niet aan grotere maten, dus die kan ik de volgende keer weer overslaan.
    Ik vind het ook niet zo erg als het een beetje exclusief blijft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat jammer dat je Subba niet hebt aangedaan, die zitten ook in Nijmegen en naar ik hoorde hebben die nog best veel keuze.
      Wel heel bijzonder dat je dan in Engeland een Chileense tegenkomt die Tante Betsy herkent. Leukk! En ja zekers leuk dat het een beetje exclusief blijft ;). Knuff!

      Verwijderen
    2. Ik heb het adres van Subba even opgezocht via je lijst, die zitten aan het eind van een straat die ik eigenlijk nooit helemaal tot het einde uitloop. Vorige week ook net vóór hun pand weer omgekeerd... Volgende keer wel doorlopen dus! :D

      Verwijderen
  14. Ik kom hier {ridderkerk} ook al geen Tante Betsy dames tegen.Maar ook niet ergens anders. Jammer want ik zou zeker een complimentje maken :-)
    Heel vaak koop ik bij een webshop of marktplaats.Al heb ik de Tammy bij Bibliss gekocht.
    Fijne avond daar.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja het lijkt me altijd wel gezellig om er eentje tegen te komen. Toen wij in Den Bosch aan het shoppen waren zag ik wel eens eentje in het wild lopen in een oudere collectie jurk...maar om die meteen aan te spreken (ik was met dochterlief aan het shoppen en die dame had me ook niet opgemerkt ;)).
      Oh wie weet kunnen we elkaar eens gaan ontmoeten dit jaar op nog te komen events, lijkt me zo leuk! Knuff!

      Verwijderen
  15. Bij mij.in de buurt Egmond aan Zee, maar daar hebben ze.voor zover mij bekend is alleen de jurken en bloesjes. Wat al heel.fijn is.hoor! :) Lijkt me.erg.leuk om eens iemand tegen te.komen in TB!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wie weet straks ook een uitgebreidere collectie daar aan zee...die zullen het ook wel van toeristen moeten hebben en met de lente/zomercollectie een grotere collectie in kopen ;). Wie weet kun je er eens een gezellig verhaaltje over schrijven als je er weer eens heen gaat! Knuff!

      Verwijderen
  16. Ik woon vlakbij bibliss Dordrecht, maar daar hebben ze meestal maar een paar jurken hangen.
    Ik ken hier in t dorp nog een aantal dames die het dragen. We tippen elkaar ook als er sale is.
    Bij vreemden spreek ik meestal ook
    Wel aan. Toch een aanknopingspunt,
    zo'n jurk :-)
    En lekker gegeten?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa heerlijk gegeten :). Oh wat gezellig dat je toch een paar dames in het dorp hebt die Tante Betsy dragen en er even gezellig over kunt praten en elkaar kunt tippen ;). Wie weet straks met de zomercollectie ook een grotere collectie...laat het me weten of schrijf er een keer een leuk stukje over...zou ik leuk vinden :D. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  17. Ik heb geloof ik twee verkooppunten in de buurt: Tante Betje in Oosterhout ben ik al eens geweest, en in Bergen op Zoom moet er ook een winkeltje zitten. Maar daar ben ik nog nooit geweest, meestal shop ik mijn jurkjes online :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik shop altijd online. Lijkt me heerlijk.om eens in een stenen winkel rond te neuzen. Maar helaas, geen tijd om live te shoppen. Kom gelukkig wel geregeld andere tbdraagsters tegen. Met mijn collega stem ik altijd even af, zodat we niet als tweeling op.kantoor zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou bij mij in de buurt zijn er zeker 3 tante betsy winkels. 2 in mijn hometown Enschede en nog 1 in Oldenzaal, ook niet zo ver. Dus je zou denken dat ik een grote kans heb om iemand tegen te komen in een Tante betsy jurk. ....maar dat is nog nooit gebeurt hoor. Zou het wel leuk vinden. Ik kom niet zo vaak in de stenen winkels dat heeft met mijn beperkingen te maken. Maarcik ga nog eens een gat blog voor je maken.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Anita's boetiek in Appingedam (groningen) verkoopt ook Tante Betsy! Volgens mij staat ze nog niet aangegeven op jouw kaart.
    Echt een superleuk winkeltje waar ik zelden zonder een aankoop uit kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk zeg die foto's met dezelfde jurken! Lijkt me echt leuk om eens iemand tegen te komen die dan dezelfde jurk draagt, als dat zo is vraag ik gewoon als ze met me op de foto wil dan, haha! Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen in een tante Betsy trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha, grappig die topografie kennis van jou! :D
    Ben erg blij dat ik hier in Amersfoort kan passen en shoppen bij de Keizerin!
    Maar, de meeste jurkjes koop ik toch via Marktplaats of via de Facebookgroepen.
    En anders wacht ik op de sale bij Tante Betsy zelf of in de (web)winkels.
    Ik betaal nooit de volle mep, mij veel te duur!
    Helaas kom ik ook weinig Tante Betsy zusjes. :(

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).