woensdag 7 juni 2017

High sensitive Miss positive


Hey girls als ik dit bericht typ is het 5.50 uur in de ochtend, ik werd wakker om 3.48 uur en om 4.47 uur ben ik proberen om te gaan slapen, na het lezen van een boek, maar ik lig nog steeds wakker... 


Back to reality voor mij, op vakantie heb ik vrijwel de hele nacht door kunnen slapen. Op het moment na dat ik 's nachts wakker wordt van het gesnurk van manlief en verhuis naar een andere kamer. 
Ik las van een collegaatje een berichtje op Facebook dat ze nodig moest ontstressen...nou ik heb kunnen ontstressen, maar als je thuis bent is het er gewoon weer hoor...daar kun je niet voor weglopen...maar het heeft me wel goed gedaan hoor even er tussenuit zijn. 


Maar nu raak ik dus weer terug in mijn oude patroon van 's nachts wakker worden en gewoonweg niet meer terug in slaap komen. Oordopjes die ik op vakantie heb kunnen verdragen, beginnen me nu te irriteren...zeur zeur zeur hihi. Ik wil helemaal niet zeuren hoor, maar het is nu eenmaal de realiteit van de hoogsensiviteit waar ik last van heb. Nu heeft dat zekers ook vele voordelen hoor, zoals ik al van de week schreef over een hart dat zingt van dingen waar ik blij van wordt. 


Ik ben er trots op hoor dat ik een gevoelsmens ben en diep kan voelen, ik kan genieten van de kleine dingen in het leven maar ook van de grootse. 
Ik kan intens genieten van tijd doorbrengen met de mensen die me lief zijn.


Ik ben daarnaast ook iemand die heel graag alleen is...geniet van de tijd met mezelf. Maar zoals ik gisteren ook al schreef soms kom ik gewoonweg tot niks, mmm eigenlijk wel heel vaak. Maar ook dat is zoals het is...
Als ik dit typ hoor ik een auto voorbij komen, oh wat was het zalig rustig in dat huis in Ierland 's nachts...behalve dat je de mensen die in het huis woonden hoorde lopen op de vroege ochtend of late avond. Maar okay de rust van het platteland, uhm hoezo plat er was niks plats aan Ierland whahaha...maar je snapt wat ik bedoel. 
Ik heb last van omgevingsgeluiden, last van een te harde televisie, van buren die geluiden maken, ik heb van die super sensor oren en hoor nu gekraak...terwijl ik ook manlief hoor snurken in een andere slaapkamer...dichtslaande autodeuren...grrr ik wil rusttttt!


Maar straks pak ik mezelf weer bij elkaar hoor en ben ik de Susan die altijd probeert positief te zijn en door te zetten. Ik ga straks wat brievenbuspakjes versturen naar Tante Betsy girls...ik ga vanmiddag lijsten invullen op een pc als intake voor het revalidatie/reïntegratie traject. 
Het zal me allemaal benieuwen, ergens begin juli heb ik nog een aantal intakes en krijg ik het adviesgesprek, ik ben bang dat ik ook nu weer te goed gevonden wordt en wederom niet geholpen wordt, pff Susan die kan het allemaal wel...Susan is namelijk Miss Positive...


Mmm Susan realiseert zich opeens dat het weleens volle maan tijd kan zijn, ook al iets waar ik last van heb. Oh girls sorry dat ik even niet mijn happy zelf ben...och ja natuurlijk ben ik dat ook nog steeds, maar voor nu ben ik ook even gefrustreerd en wil ook deze kant van mezelf laten zien...alhoewel ik me afvraag of ik deze post wel daadwerkelijk zal posten. Ik wil natuurlijk wat opbouwends posten, iets waar je iets mee kunt. Ik wil een positieve noot aan jullie leven brengen, maar soms is het misschien helemaal niet verkeerd ook deze kant van mij te laten zien, die is er namelijk ook. Een Susan die een weg zoekt in haar hoog sensitief zijn en overspannen thuis zit. 


Lots of love from Susan

Ps toch maar cowboylaarzen aangedaan ipv sneakers, het is wat frisser (wel veel bekijks in de stad)...vanmorgen by the way wel nog tussen 7 - 9.29 uur kunnen slapen...nu uitgeput van anderhalf uur lang vragenlijsten invullen...zo blij dat ik dit vanmorgen al had geschreven. 

10 opmerkingen:

  1. Jammer is het dat het niet lukt het gevoel van de vakantie langer vast te houden. Sterkte Susan en een hele dikke knuffel!Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Susan, ik begrijp hoe je je voelt. Ik ben zelf ook hoogsensitief en heb dat lang als last ervaren. Nu ervaar ik ook de kracht ervan (heb destijds na mijn burn-out hulp gezocht). Wat je schrijft over harde geluiden, daar heb ik ook last van. Ik ben ook graag alleen en heb het dan het liefst stil om me heen, geen muziek. Ik moet bijkomen van alle prikkels en dan kan het beste in stilte. Neem je rust en luister naar je gevoel, dan komt het goed. De weg erna toen duurt soms langer dan je zou willen, maar je komt er wel. En je positieve instelling helpt daarbij. Ik wens je sterkte. Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geeft niks hoor. Je bent wie je bent en je hoeft je niet altijd positief voor te doen als je dat niet bent. Dat is heel menselijk en daar hebben we allemaal wel eens last van. Ik zit ook in zo een periode. Al anderhalf jaar werkeloos, van alles willen maar nergens zin in hebben. Ook elke nacht wel eens wakker worden dus ik weet wat je voelt. Soms moet je daar gewoon aan toegeven en dingen doen waar je op dat moment zin in hebt en heb je nergens zin in dan doe je toch niks! Wel vervelend dat je zo gevoelig bent voor prikkels en geluiden! Een goede nachtrust doet wonderen. Is bij mij ook al een tijdje geleden😟
    Nou lieverd, zorg goed voor jezelf maar dat doe je al he!
    Take care. Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè leef meidske, bijzonder dat juist deze blog de laatste in de rij is om te lezen na mijn afwezigheid door vakantie. En ja, jij bent absoluut miss Positive zelf, ook als je een dagje, of meerdere dagen dat niet zo voelt. Je bent gewoon jezelf, en je mag er zijn; je bent zó een inspiratiebron voor vele hier, inclusief mij! Het hoogsenitieve is voor mij erg herkenbaar en heb dat ook met die tijden, wist helemaal niet dat je dat ergens kon opzoeken trouwens! Mooi om te lezen hoe je jouw gevoel deelt met ons en je eigenlijk heel bloot opsteld, sterke vrouw! En weet je, ook deze dagen horen er weleens bij, ook dat ga je al doende leren, let maar op.

    Voor nu, een hele dikke knuffel veur diech ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel herkenbaar stukje. 😘 en ook miss ppositive mag zich af en toe niet goed voelen, dat hoort bij het leven. Probeer je bij je reintegratie proces niet te groot houden, vooral niet als je de neiging hebt je zelf te overschatten. In dat geval heb je er alleen je zelf mee. Een les die ik ook met vallen en opstaan heb moeten leren. Hele dikke knuffel en sterkte! 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Susan....
    het geeft helemaal niets en de boel de boel laten is weleens nodig.
    Denk aan jezelf.
    Anderen kunnen makkelijk zeggen dat een ander normaal is en veel te goed dus van alles en nog wat kan doen.
    Ze zien niets aan de buitenkant maar diep van binnen voel jij je rot en en totaal uitgeput.
    Neem de tijd voor jezelf en alle rust die je nodig hebt.
    Ik herken heel veel van jou.
    Het woord begrip is ook zo moeilijk voor al die anderen.
    Maar laat ze maar....

    Veel liefs en heel veel sterkte Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Susan. Wat fijn dat je zo open bent. Het is zo heerlijk om herkenbare situaties te lezen. Ik heb een jaar of 10 geleden de diagnose Asperger gekregen na veel vervelende situaties. Altijd denken'iedereen kan dit dus jij ook. Stel je niet aan. En dan blijkt dat je je niet aan stelt maar dat er een reden is dat er dingen zijn die je niet lukken. Ook op mijn werk zijn ze er positief mee om gegaan. Ze hebben zelfs het onderzoek in gang gezet en betaald. De acceptatie is er. Nu nog wat begrip van anderen dat je bent wie je bent en niet gek bent
    Lieve groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bonnie Swartjes8 juni 2017 om 13:08

    Mooie blog, Susan! En herkenbaar, je gevoel over hoogsensitief zijn!
    Lieve groet, Bonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach meis wat jammer dat je dat ontspannen gevoel en de rust van je vakantie alweer kwijt ben.
    Vervelend dat je weer wat minder lekker kunt slapen.
    Als ik mij rot voel en niet kan slapen, dan ga ik altijd bidden. Helpt mij altijd. ;)
    Sterkte!
    Dikke knuffel, Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.