zondag 6 november 2016

It's the small things that matter Sunday


Hey girls ik schreef vanmorgen al een hele blogpost, maar opeens terwijl ik voor manlief iets warm maakte om te eten kwam deze zin in me op. 
Het zijn de kleine dingen die het doen...
Een thermoskan met koffie maken ipv alleen een kop koffie. 
Een kusje geven omdat je van elkaar houdt of een heleboel kusjes ol een dag. Jaa manlief en ik geven elkaar regelmatig een kusje als we samen zijn. Die kleine dingen om te laten zien dat je van elkaar houdt, dat je aan iemand denkt. 



Een kaartje sturen om iemand te laten weten dat je aan ze denkt of gewoon een whatsapp of berichtje op Facebook. 
Het zijn kleine dingen en je kunt er iemand heel blij mee maken. 


Natuurlijk doe ik dat altijd al, soms niet dan denk je aan iemand maar ben je te druk en vergeet je het weer. Als dit een paar keer achter elkaar voor komt dat je aan iemand denkt, neem die telefoon dan op en bel. 


Vandaag ben ik bezig geweest met een begin te maken om kleding weg te doen. Ik heb een hele kast vol, nee twee kasten vol met kleding die ik niet meer draag. 
Ik heb al een aantal truien in een tas gedaan om weg te geven aan een goed doel. Het is nodig om meer ruimte in huis te creeëren, om spullen weg te doen. Ik ben niet van de wegggooiafdeling, onze vuilniscontainer gaat tegenwoordig nog maar een keer per jaar de straat op. 
Maar nu is het tijd om wat dingen weg te doen, weg te geven aan een goed doel. 


Ik heb jarenlang alleen maar tweedehandskleding gedragen, ik was blij met een jurk uit de kringloop voor €4 en €10 uitgeven aan een tweedehandsjurk vond ik mega veel. Twee jaar geleden veranderde dat allemaal toen Tante Betsy in mijn leven kwam. Ik gaf €25 of soms zelfs €35 uit aan een tweedehands Tante Betsy jurk. 
Ik kon dit doen omdat er tegenover stond dat ik ook weer kleding verkocht die ik niet meer droeg. Zo doe ik dat nog steeds, alleen koop ik nu mijn jurken bij Tante Betsy of een Tante Betsy verkooppunt. 


Deze week is het twee jaar geleden dat Tante Betsy in mijn leven kwam en ik ben er enorm dankbaar voor. Ik heb nog nooit zo goed uitgezien in kleding en dat is me wat waard. De jurken zijn van een hele goede kwaliteit en doen mijn lijf gewoon goed. 
Ik hoef geen kleine meisjes meer te vragen of haar jurk er ook in mijn maat is, ik draag nu de jurken waar ik van droomde. Ik draag nu al die vrolijke jurkjes of die sjiekere jurk. Ik voel me geweldig in een Tante Betsy jurk. 


Ik had pas nog eens een aantal jurken aan die ik vroeger met veel plezier droeg, mennn ik leek wel zwanger in zo'n jurk...
Heel dankbaar dus voor die geweldige Tante Betsy jurken die me fantastisch staan en zo leuk om dat met jullie te kunnen delen.
Hieronder een collage met Tante Betsy jurken die ik weg deed/verkocht omdat ik ze niet mooi vond staan. Die oranje staat me wel heel mooi, die had ik eigenlijk alleen smaller moeten maken ;). Die hawaiiprint vond ik eigenlijk wat te groot, terwijl als ik hem nu zie vind ik hem wel weer heel leuk.


En jullie girls hoe voelen jullie je in een Tante Betsy jurk of Tante Betsy outfit? Jullie zullen vast ook in bepaalde modellen beter uitzien als andere...wat is jouw favoriete model?

Lots of love from Susan

15 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk artikel om te lezen op deze grijze, druilerige zondagmiddag. Ik heb exact hetzelfde als jij: in een jurkje van Tante Betsy voel ik me zoveel beter, lichter, en warmer van binnen. Ik dacht altijd dat ze mij niet zouden passen, wat ben ik blij dat ik ontdekt heb dat de jurkjes van Tante Betsy voor alle vrouwen zijn, ook voor mij! Fijne zondagavond! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen Natasja, heerlijk zijn ze hè?! Gisteren 'sprak' ik nog een dame op Instagram die het jammer vond dat Tante Betsy jurken niet in grote maten waren. Ik vertelde dat ze tot maat 50 gingen...maar ook dat ik een L draag en vroeger vaak 44/46 droeg. Dus dat het zomaar kan zijn dat ze toch een Tante Betsy jurk past. Zou toch super zijn weer een happy Tante Betsy girl erbij :). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Ik ben zo dol op de zippy's. Die passen precies bij mijn figuur. En ze hebben net iets extra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja onze zippie girl! Jij zult wel helemaal staan te stuiteren dat er weer zippies komen met een print...als ik het goed zag ook met die grotere bloemenprint. Zo gaaf! Geniet er maar heerlijk van. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Oh inderdaad Susan wat zie je er 10 keer beter uit in die TB jurkjes dan vroeger. Je ziet het alleen al aan je uitstraling dat je trots bent op jezelf en dat je goed in je vel voelt met die vrolijke jurkjes.
    En inderdaad, het zijn de kleine dingen die het doen. Mijn man en ik pakken elkaar ook geregeld even vast en ik verwen hem graag met een theetje met honing nu hij zich niet lekker voelt.
    Ik heb ook nog een vuilniszak met kleding die ik weggeef aan een goed doel. Er hangt genoeg in mijn kast dat ik al lang niet meer draag en nu ik de laatste 2 maanden 7 jurken rijker ben😊 (Schandalig, ik schrik er zelf van. Dat breng jij allemaal teweeg!) Waarvan 2 TB, 3 Lien en Giel, 1 Blutgeschwister en 1 King Louis moest er ook weer wat ruimte in mijn kast gemaakt worden. Je begrijpt dat ik voorlopig mijn hand op de knip hou😂
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja ik ben medeschuldig dat jullie nog meer Tante Betsy jurkjes in de kast hebben hangen hihi. Ik heb dat soms ook dan zie ik een Tante Betsy jurk die ik nog niet heb aan iemands lijf en denk jaaaa die is ook mooi en vaak komt die er uiteindelijk ook ;).
      Ik heb ook een paar andere merken geprobeerd, maar uiteindelijk wordt ik toch het blijste in een Tante Betsy en doen die net dat beetje meer voor mijn lijf. Halsoverkop vind ik ook leuk, maar die maakt tegenwoordig alleen nog maar jurken voor slanke dennen en dames die niet op de fiets hoeven. Zo'n pencilskirt jurk past op zich nog wel bij mijn zandloperfiguur maar daar kan ik niet ook mee op de fiets springen. Dus geef mij maar Tante Betsy :). Geniet heerlijk van je jurkjes! Dikke knuffels!

      Verwijderen
    2. Wat kwaliteit betreft zijn al die jurkjes wel gelijk. Wat ik wel vind van TB jurkjes, dat ze wat speelser zijn qua printjes. Die andere merken (die ik heb dan) zijn wat netter/chiquer. Of misschien zit dat gewoon tussen mijn oren🤔
      Vandaag komt mijn blauwe ola dress (ben even de naam kwijt) ze waren zaterdag al aan de deur geweest maar toen was ik niet thuis😟
      Fijne dag. Lieve groetjes, Monique

      Verwijderen
  4. De Tante Betsy jurken staan je inderdaad heel goed. Ze staan goed bij je figuur en zorgen ervoor dat je er stralend uitziet. Ik voel me goed in jurken en broeken. Het hangt van mijn stemming en het weer af, maar ik draag eigenlijk altijd kleding met kleur. Daarom past Tante Betsy ook zo goed bij me met die vrolijke kleuren en printjes. Ik heb eigenlijk bij Tante Betsy nog geen favoriet model. Ik heb verschillende modellen die ik goed vind staan. Alleen de doorknoopjurk is niet voor mij weggelegd, die flatteert mij niet. Bij andere dames vind ik dat model wel heel mooi staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb me ook altijd wel goed gevoeld in mijn jeans, maar had dan of mijn buik eroverheen hangen of die zat klem. Ik heb ook nog eens flinke bovenbenen dus was het een kunst om een jeans te vinden die paste en mooi zat. Ik heb er nog wel een aantal maar die draag ik dus niet meer, ik voel me gewoon zo happy in een Tante Betsy jurk daar word ik blij van. Geniet van je jeans outfits en je jurkjes! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Ik heb 3 TB jurken en draag ze met plezier. Ik heb een paar keer gekeken naar de foto van jou in spijkerbroek. Dat zien we nooit bij jou dus heel grappig en hij staat je ook goed! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ik weet niet meer hoelang je me volgde op mijn creatief blog maar daar ben ik wel een keer langs gekomen in jeans. Máár kom natuurlijk sinds Tante Betsy veel meer foto's van mezelf tegen hihihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Wat leuk om "oude" foto's van jou te zien! Ik ben ook heel erg blij met mijn tante betsy's. Draag eigenlijk bijna niets anders meer (en zoveel heb ik er nog niet eens :-0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dat 'probleem' heb ik ook whahaha. Zo fijn om gewoon zo mooi uit te kunnen zien, dag in dag uit. Ik geniet ervan en heb nooit meer keuzestress alhoewel men dat wel zou denken met zoveel jurken als ik heb hangen ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  7. Wat leuk om oude foto's van je te zien en inderdaad zonde dat je die oranje tante Betsy hebt weggedaan. Je straalt helemaal op die foto. Mijn favoriete tante Betsy jurkjes blijven die met die knoopjes en zonder kraag, zoals de akke en de marjan van deze zomer maar ik ben bang dat die niet meer terugkomt. Favoriet van deze winter is de tammy. Ik moest er even aan wennen, maar inmiddels heb ik er al 3. 😊

    En de kleine dingen zijn inderdaad heel belangrijk. Ik heb inmiddels al een paar dagen buikgriep en het is zo fijn als manlief dan spontaan een kruik of een kopje thee voor me maakt. 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de allereerste plaats van harte beterschap, laat je maar lekker verwennen en zorg maar goed voor jezelf.
      Wat fijn dat je er een nieuw favoriet model bij hebt, de Tammy jurken zijn ook heel mooi en ik ben ook blij met Akke en Marjan...oh opeens snap ik hem dat zijn de namen van de dames die Tante vertegenwoordigen hihi.
      Die jurk was een XL vandaar dat ik hem heb weggedaan, heb wel al een aantal xl jurken smaller gemaakt maar bij die heb ik besloten dat niet te doen. Och ja wie weet komt er in 2018 weer een oranje jurk in de collectie of gecombineerd met roze. Oranje is namelijk ook een kleur waar ik blij van wordt. Dikke beterschaps knuffels!

      Verwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.