donderdag 8 juni 2017

Positive thinking


Hey girls dankjewel voor de lieve reacties op mijn blogpost van gisteren, het doet me goed en komt ook binnen en ontroert me. 
Ja daarom heb ik de blogpost toch maar zo gedeeld zoals ik hem 's morgens geschreven had, omdat dit er ook bij hoort.
Gisteren dus die vragenlijsten ingevuld, stuk of acht...anderhalf uur mee bezig geweest. Vooral een lijst was echt heel vervelend voor mij als miss positive, ik affirmeer regelmatig positieve zinnen, ik heb namelijk gemerkt dat ik me daardoor beter voel. 


Vroeger had ik bijvoorbeeld een schoonmoeder die me bleek vond, die aan me vroeg of ik wel in orde was omdat ik er zo slecht uitzag. Nou geloof me, ook al voel je je niet slecht...op zo'n moment voel je je slechter. Sindsdien gebruik ik wat rouche op mijn wangen en nooit meer dit commentaar gehoord (ben inmiddels al heel lang gescheiden van mijn eerste man ;)).


Net zoals je van een leuk commentaar, leuke opmerking helemaal opfleurt, kan een negatieve opmerking of stom commentaar je de grond in boren.
Gisteren dus een dik half uur gedaan over een lijst invullen met alleen negatieve affirmaties, waarbij ik aan moest geven in welke mate dit op mij van toepassing was. 
Omdat ik zo'n miss positive ben putte die lijst me compleet uit, ik kreeg er echt pijn in mijn maag van, zo'n slecht gevoel kreeg ik erbij.


Dus ik wil jullie vooral mee geven dat het heel belangrijk is om positief te denken, vooral ook als je iets veranderen wilt. 
'Ik ben een geboren winnaar' is een mooie affirmatie als je altijd denkt 'ik win toch nooit wat'. 
Wie weet komt het wel van pas bij die gave winactie die t/m morgen loopt! Kom op en ga een kans maken op dat Tante Betsy jurkje naar keuze en laat een reactie achter onder de winactie blogpost! Je kunt het!


Als je nu denkt 'het lukt me maar niet om te reageren' dan hupsakee probeer dat ook om te denken en zeg 'het is makkelijk om op Susan haar blog te reageren!'.
Anderen is het al gelukt en jou lukt het ook!
Ik heb speciaal mijn pagina Giveaway How to? daarvoor aangepast, met een duidelijke uitleg. 
Lukt het niet op je mobiele, probeer dan op je tablet/laptop of pc (als je die hebt of vraag om hulp!). 
Jij kunt het! Ja ook jij :p. 
Als er dames zijn die meelezen en die het voorheen niet lukte en nu lukt het wel geef dan jouw magische tip hieronder. 


Ondertussen ben ik vandaag dan eindelijk eens lekker in het bos gaan wandelen. 
Even in mijn 'pyama' Tante Betsy jurk gevoeld hoe de temperatuur buiten was en voor Dress Sporty Roses Blue gegaan, die heel leuk staat bij mijn azuurblauwe Sendra Ibiza laarzen van Boeties.nl (ze hebben nog meer mooie kleuren laarzen te koop).
Zoals jullie inmiddels wel weten draag ik altijd maat L bij Tante Betsy, op een enkel model na zoals de zippie jurken van dit SS2017 seizoen, die draag ik in XL.
Ik zag dat Tante die alleen nog in M heeft in deze kleur (LET OP de kleine maten vielen wel op maat, dus maat M is maat M ;)), maar wie weet is er nog wel ergens een Tante Betsy verkooppunt die er nog eentje heeft (klik voor de lijst).



Maar om in het bos te gaan wandelen natuurlijk mijn azuurblauwe ZOO Adventure outdoor laarzen aangedaan.
Die zijn heerlijk om in te wandelen...hoef ik me nergens zorgen over te maken.
Ik kocht ze destijds online bij Tante Betsy verkooppunt Diezijner, maar naast de ZOO Adventure webshop zijn er ook nog meer verkooppunten, ik ben ze bij De Wit in Schijndel gaan passen (lees hier).




Zo handig met mijn Urban Hippies Hip Pocket, de Peony armband is ook van Urban Hippies. 


Vandaag is alweer omgevlogen en ben op dit moment best flink moe. Dus doe rustig aan en ga lekker in de relaxmodus. 
Oh ja meer over affirmaties kun je natuurlijk op googlen, maar ik schreef er ook al eens eerder over, lees hier de blogpost Think positive Wednesday. Meer blogs zoals deze vind je onder het label Happy Thoughts.


Deze kaart van mijn Doreen Virtue Zeemeerminnen en dolfijnen orakelkaarten, past wel mooi bij de 'ik kan mezelf helen' affirmatie kaart (de affirmatie kaarten zijn van Louise Hay). 

Lots of love from Susan

Oh ja ik heb trouwens onder mijn jurk mijn blauwe onderbroek topje aan...die van mijn allereerste Live op Facebook filmpje.

13 opmerkingen:

  1. Ha die Susan. Wat staan die laarzen van Booties je mooi zeg. Super mooie combinatie zo. Kan me voorstellen dat die lijsten je uitputten. Daar staat vast een heleboel narigheid in. Maar vanuit die lijsten kun je nu alleen maar de goede kant op werken. Dag lieve schat. Fijne avond verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je vandaag weer mooi in het blauw! Mijn motto is ook; geloof niet alles wat je denkt. Je gedachten kunnen soms zo met je op de loop gaan, en ze zijn vaak niet eens waar! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...
    Wat een prachtige kleuren die perfect bij jouw passen.
    Ik zie alles tegenwoordig postief in.
    Vroeger werdt me zoveel negatiefs ingepraat.
    Dat heb ik gelaten en was mezelf prachtige
    dingen aan het toespreken.
    Daar ga ik mee door want ik kan het en jij ook....

    Lieve groeten....

    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van jou, wat een overwinning voor je, ga zó door met de positieve gedachten, het verrijkt en onspant ook je geest ❤️

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat je je weer wat fijner voelt. Je shined in je prachtige blauwe jurk ;) en wat zijn die laarzen gaaf zeg!
    Fijne avond!
    Lieve groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach Susan wat een dag voor je gisteren... gelukkig vandaag wel lekker naar t bos geweest en daar liep je toch weer mooi beeldig te wezen! Goed van je dat je gegaan bent. Bos is altijd heerlijk hè 2 x daags is mijn gewoonte met de honden. Heerlijk. Hoop dat je lekker slaapt vannacht, liefs Geralda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat goed dat je probeert positief te blijven. Ik ben ook mien positief. Maar door de vele tegenslagen bleef daar 2 jaar geleden ineens niets meer van over. Na een herontdekking van mezelf begint het nu weer te komen. En wat mij helpt is om fijne mensen om me heen te hebben. Jij helpt daarbij 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn quote ; Positve thinking relaxes the mind. Mooi om dat zo bij jou terug te lezen. En lijkt me erg zwaar inderdaad dat op te schrijven, maar ook dat heb je gedaan, kanjer 💪🏼❤️
    Bedankt voor deze mooie blog weer. En super mooi bij je dat blauw met die mooie laarsjes! 💙

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Af en toe is het goed om een "negatieve dag" te hebben. Alle negatieve gedachten er weer uit en de volgende dag weer positief verder!
    Van deze blog wordt ik in ieder geval helemaal positief.
    Ik ben 14 jaar geleden chronisch ziek geworden en helemaal afgekeurd. En ik weet als geen ander dat negatief zijn je niet verder helpt en dat "het glaasje halfvol zien" het leven een stuk leuker en makkelijker maakt!
    Zet 'em op en blijf deze leuke blogs schrijven! ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie positieve blog, ik weet als iemand met een chronische als geen ander hoe belangrijk het is om positief te blijven ik merk wel dat TB jurkjes mij daar heel erg mee helpen.

    Nu dus nog opzoek naar die jackpot. Maar misschien moet ik eerst een wishlist gaan maken.

    Dikke knuffel

    Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is de laatste tijd 's avonds zo druk, dat ik soms geen tijd maak om je blog te lezen of het gewoon vergeet. Vanavond lees ik er dus twee. Mooi blog, je hebt gelijk, maar nu het mij ook even te veel is, vind ik het toch lastig om positief te denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook zo klaar met negatieve gedachtes. Gelukkig ben ik daar sinds een paar jaar van af en weet ik hoe ik postitief moet denken.
    Alleen haal ik die positiviteit niet uit mezelf, maar God.
    Ik mag zijn en komen zoals ik ben, ook met al mijn tekortkomingen. Dat geeft mij rust en vrijheid. Dat gun ik iedereen, dus ook jou Susan! ;)
    Deze zippie is zo leuk! Had hem ook aan. Hij staat je zo leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Edith van harte gefeliciteerd. Zoek een leuk jurk uit! En Susan wat staan al die setjes je onswijs goed! Je voelt jezelf misschien een jurkjes vrouw ok vind ze je onwijs mooi staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).