maandag 28 mei 2018

Tante Betsy sample photoshoot and a preview



Hey girls dankjewel voor al jullie lieve reacties op mijn blogbericht over die stress ivm de privacy verklaring. Ik heb na het posten van het bericht nog op een aantal berichtjes gereageerd en ben daarna heerlijk gaan afschakelen met manlief en hebben heerlijk Netflix gekeken.
Zaterdagochtend was ik vroeg wakker, ik ben zelfs een paar keer 's nachts wakker geweest, maar geen enkel moment bezig geweest meer met die privacyverklaring in mijn hoofd. 
Vaak is het ook gewoon zo dat als je iets gedaan hebt, of gedeeld hebt dat je het dan kunt loslaten. 
Zo ook met die privacyverklaring, ik heb gedeeld wat ik kon delen en moest delen en dat was het dan.


Zaterdagmorgen kreeg ik om 7uur een whatsappje van dochterlief met de vraag of ik al wakker was en op mijn bevestiging, kreeg ik meteen een whatsapp telefoontje. 
Dochterlief had me iets te vertellen, iets dat ik eigenlijk al twee weken van te voren wist dat het stond te gebeuren (zij wist nog van niks ;)). 
Haar vriend heeft haar ten huwelijk gevraagd op een prachtige plek in Amerika en ze heeft Ja gezegd :D. 
Haar vriend kwam zo'n twee weken geleden naar me toe en vroeg mijn toestemming om met haar te mogen trouwen. En natuurlijk zei ik ook jaaa. Hij was ook al bij haar vader geweest. 
Ik heb echt enorm mijn best gedaan om al die tijd niks te zeggen en het is gelukt om het een verrassing te laten zijn. 
Ze gaan nog niet meteen trouwen hoor, ze gaan eerst voor een huis kijken en dan horen we het wel wanneer ze gaan trouwen ;). Wie weet volgend jaar in de zomer of het voorjaar. 



Tante Betsy deelde op haar Facebook pagina al een sneakpeek van de SS2019 collectie die vandaag en morgen op de foto gezet wordt. 
Tante had al tijdens een live video van mij verklapt dat er ook weer wikkeljurken zouden komen en ook met bijpassend broekje eronder. Nou hier alvast de sneakpeek als je hem nog niet gezien hebt.
Fijn voor vrouwen met schurende bovenbenen dat er een bijpassend broekje komt. Ik ben heel benieuwd hoe die bevalt. 
Ook fijn als je jurk open valt en er zo'n leuk broekje tussenuit piept. Wie weet wordt dit wel dé jurk voor de trouwerij :). 


Begin deze maand deed fotograaf Andrew Greening een oproepje voor modellen op Facebook en dit werd lustig gedeeld, maar daar kwam een storm van reacties op de besloten Tante Betsy facebook groepen. 
Veel dames vroegen zich af waarom Tante alleen jonge lange slanke modellen (maatje S) wilt en dat Tante Betsy jurkjes net prachtig staan bij vrouwen met meer rondingen. 




Waarom dat is heb ik al eens uitgelegd in een blogpost nadat Hilde van Hillybilly Beauty en ik de fotoshoot mochten bijwonen van de AW2017 collectie, maar ik zal het nog een keertje vertellen. 
Voor zo'n fotoshoot worden samples gebruikt en die worden maar in één maat gemaakt, in maat S. Aan de hand van die fotoshoot gaat Tante kijken of er nog veranderingen moeten plaats vinden, een biesje dat wordt toegevoegd of de mouwen korter of toch een andere kleur. 
Het is financieel niet te doen om een hele sample maatserie te laten maken in alle maten. Ik vertelde het hier al.


Zo kan het soms zijn dat een foto van een jurk of een ander item die jij al eens hebt zien langskomen (bijvoorbeeld gedeeld door een Tante Betsy verkooppunt), uiteindelijk anders uit ziet als hij in productie wordt genomen. 
Zoals deze SS2018 zomercollectie Dress Snappie Cross die uiteindelijk is afgewerkt met een biesje (staat wel in de beschrijving van de jurk in de webshop), net zoals Dress Frieda Daisy (zie de eerste foto).
En Shirt Luna Daisy is geproduceerd met korte mouwen ipv 3/4 mouwen zoals op de foto van Suze te zien was. 


Ook is er al vaker bijvoorbeeld gevraagd om weer wikkeljurken in productie te nemen en men vraagt zich bij een volgende collectie af waarom dat nog steeds niet gebeurd. 
Dat komt omdat Tante Betsy al collecties voor ligt qua ontwerpen, maar volgend jaar zomer is het dan zover. 
Nu loopt de SS2018 zomercollectie die is bij Tante Betsy te koop en bij heel veel Tante Betsy verkooppunten.
De AW2018 wintercollectie zal over een paar maanden volgen (hieronder een sneak peek van de vrolijke hoodies in rood, navy, ik heb een fuchsiaroze aan...die je niet kunt zien whahaha en er is er dan ook in grasgroen). 


De SS2019 zomercollectie wordt nu op de foto gezet en zal binnenkort kunnen worden ingekocht door de diverse Tante Betsy verkooppunten. Daar wordt altijd maatje M voor in productie genomen. 
Máár de AW2019 wintercollectie zal vast ook al zijn ontworpen door die lieve Tante van ons. 
En het zit er dik in dat Tante momenteel bezig is met het ontwerpen van de SS2020 zomercollectie en daarmee dus twee jaar vooruit werkt! 


Vandaag geniet ik van een mooi mouwloos jurkje van deze SS2018 zomercollectie, Summer Croos Dress Breton Green die ik gewoon in mijn eigen maat draag (maat L).


Met daaronder een wit 'onderbroek topje' en dankzij Bandelettes heb ik geen last van schurende bovenbenen en kan ik heerlijk genieten van blote benen weer. Hier vertel ik wat meer over Bandelettes.
De Bandelettes link is een referral link, dat betekent dat ik een klein percentage krijg van je aankoop, als je ze in Amerika koopt. Ze zijn ook in Nederland te koop, lees erover in die blogpost.
Ik ben gewoon superblij met deze oplossing tegen schurende bovenbenen.


Vanmorgen deed ik er nog even mijn Cardigan Shorty Green bij aan, toen ik op de fiets naar mijn werk ging. 


Lots of love from Susan

PS Wat je op de foto's ziet wat de modellen aan hebben, het blauwe jurkje bij de blondine en grijs jurkje (model in de make up) dat zijn natuurlijk geen Tante Betsy jurkjes...tenminste daar ga ik vanuit ;).