donderdag 24 mei 2018

Miss positive taking it easy


Hey girls dankjewel voor al jullie reacties en tips op mijn blogpost van gisteren Taking care of myself the healthy way.
Ik heb een aantal van jullie tips gegoogeld en klinkt allemaal heel interessant en goed en logisch, nu op zoek naar wat bij mij past en waar ik blij van wordt. 
Geen zorgen Gerda ik ben er me heel bewust van dat mijn innerlijke gezondheid, mijn geestelijke gezondheid ook heel belangrijk is. 


Vanmorgen toen ik al googlend rond aan het neuzen was kwam ik op de website uit van Jesse van der Velde. Het kan zijn dat ik deze ook al open had staan, want het ging over groene smoothies (nu ik de link even op zoek op mijn pc zie ik dat dit artikel in 2013 is gepost ;)). 
Terwijl ik dit blog aan het typen ben op mijn iPad, zit ik buiten in een zitzak in mijn Tante Betsy pyama jurkje (op de foto mijn outfit van vandaag en niet de jurk die ik als pyama draag ;)) en drink ik een groene smoothie met zevenblad uit de tuin. 
Ik las dit bij Jesse dat het belangrijk is om af te wisselen tussen je groene bladgroentes en dat je zelfs zevenblad uit je tuin kunt gebruiken. Dat onkruid waar je vanaf wilt blijkt zelfs goed te zijn voor je. 
Dus manlief gaan instrueren dat hij dat niet meer weghaalt, alsook geen paardenbloemen meer uit de tuin weg haalt. Het blad daarvan kun je ook goed in je groene smoothie gebruiken las ik en de bijen worden blij van die plant. Dat laatste hoorde of las ik onlangs ergens nadat manlief ze allemaal had verwijderd uit ons gazon. 



Ik heb meerdere filmpjes gekeken en blogs gelezen van Jesse van der Velde, die allemaal wat ouder bleken te zijn. Toen ik eens klikte op de home button (op mijn mobiele) zag ik weer heel andere posts over in je gevoel gaan zitten en meer over je innerlijke gezondheid. 
En daarmee komen we weer terug bij Gerda die me vroeg de blije miss positive te blijven en dat gewicht er niet toe doet (nou ja het is wel belangrijk dat je er gezond bij bent schreef ze ;)) en dat een eerlijk goed karakter veel belangrijker is. 


Ik wil ook geen grote veranderingen gaan toevoegen aan hoe ik nu leef en eet, alhoewel ik besef dat het niet altijd de gezondste manier is. Maar stap voor stap veranderen, vandaar dat ik het ook niet zie zitten om geheel koolhydraat arm te gaan eten of de paleo lifestyle. 
Ik ben wel reeds begonnen om rijst te vervangen door bloemkool rijst en broccoli rijst wat dus heel lekker blijkt te zijn. Courgette spagetti lijkt me ook wel wat, ik hou van groente en als ik op die manier toch mijn pasta gerechten kan eten ben ik al heel blij. 
Groene smoothies worden nu dus ook aan mijn menu toegevoegd, vandaag een combinatie van peer, zevenblad, komkommer, citroensap, water en uiteindelijk ook banaan.
Want mennn zonder die banaaan was het echt niet lekker en Jesse van der Velde raadde dus aan als je begint met groene smoothies dat je eerst zorgt dat je ze lekker vind en dat je daarna dingen kunt gaan weglaten. 


Oh ik ben weer af aan het dwalen, poink poink poink...nou ja ik zit heerlijk relaxed in de tuin hoor met vogeltjes die aan het fluiten zijn, bijen die op de bloemetjes afkomen die in potten naast me staan het zonnetje dat heerlijk schijnt.
En zo zorg ik voor balans in mijn leven, vanmorgenvroeg even gechat met dochterlief die samen met haar vriend op vakantie is in Amerika en nu in Las Vegas zit en waar het dus avond was, dat doet een moederhart goed om even contact te hebben en leuke foto's te zien hoe het met ze gaat.



Dadelijk me aankleden en eerst gaan wandelen in het bos en dan wil ik thuis gekomen wat gaan opruimen en wat spullen op marktplaats zetten, dat hoort bij het grote loslaten.
Uiteindelijk ben ik pas veel later gaan wandelen en schreef ik ook nog een blogpost die ik morgen deel, ik werd geïnspireerd ;).



En na mijn wandeling verder gegaan in mijn boek, Voor jou van Jojo Moyes, ik las een tijd geleden de review van Hilde van Hillybilly Beauty en schafte op marktplaats het boek aan en nog wat andere boeken van haar.
Gewoon heerlijk in relaxte vakantiestand lekker lui zitten te lezen, ook dat is goed voor mijn geestelijk en lichamelijk welzijn. 


En nu aan het eind van de middag zit ik weer in mijn zitzak met een flesje waar ik de rest van de groene smoothie had in gedaan en zet ik foto's tussen de tekst in die ik vanmorgen typte. Ik kreeg weer zin in iets en dan kan ik beter het andere gedeelte van die smoothie op drinken dat in de ijskast stond.
Vandaag heb ik Dress Joyce du Deer Orange aan, je kunt er wat meer over gaan lezen in deze outfit blogpost, waar ik meer vertel over hoe hij valt.
Verder draag ik mijn roze Asics gel lyte III sneakers en een rode Urban Hippies Hip Pocket.
Fijn zo'n klein heuptasje waar je je sleutels en mobiele en zo bij de hand hebt, ik zie er nog meerdere in de aanbieding bij Urban Hippies. Mijn iPhone 8 past er prima in!



Lots of love from Susan