maandag 15 mei 2017

Be You tiful


Hey girls vanmorgen vroeg wakker en ik kijk even op Facebook en wordt aangegrepen door een gedeeld item, over prestaties van de cito toets. 
Dit bericht komt flink binnen en doet wat met me, ik weet niet of ik er vroeger zelf op school last van had. 
Maar ik weet wel dat ik minder presteerde tov andere kinderen in de klas, ik was langzaam is iets wat altijd wel in mijn rapport stond. Ja het is nu eenmaal zo dat als ik iets doe dat ik dat goed wil doen en bij mij gaat dat nu eenmaal langzaam. 


Ik ben trouwens ook begonnen met bloggen zo'n dikke vijf jaar geleden op mijn '365 dagen creatief' blog als creatieve therapie, omdat ik altijd heb gedacht dat ik niet creatief was.
Dit kwam door mijn zesjes voor handenarbeid...en ik het idee had dat de rest van de familie allemaal heel creatief was. 
Het heeft me jarennn gekost dat ik nu eindelijk hardop kan zeggen 'ik ben creatief'. 


Wat ik heb geleerd door de jaren heen, dat ik goed ben zoals ik ben, dat ik mag zijn wie ik ben. 
Ook al heb ik 'maar' Mavo gedaan en daarna geslaagd bij de Meao commerciële richting...ook al werk ik nu op een sociale werkplaats, omdat ik niet meer kan werken in een reguliere baan vanwege mijn young stroke die ik in 2005 heb gehad op 38 jarige leeftijd. 
Ik ben trots op mezelf, ik ben iemand die mensen weet te waarderen en door mensen heen kan kijken en het goede in iemand kan zien. Ik kan mensen enthousiasmeren, laat ze een positieve kijk op de wereld zien. 


Zelfs ook met mijn Tante Betsy fashion blog vind ik het fijn dat er dames zijn die ik een beter zelfbeeld kan geven. Die ik kan meegeven door mijn sprankelende en positieve zelf te zijn, dat je goed bent zoals je bent. 
Mooi om te horen dat jullie iedere dag uit kijken naar een nieuwe blogpost, wat heeft Susan nu weer te vertellen...
En ook al scoren sommige blogposts helemaal niet zo hoog ten opzichte van zo'n winactie, toch is er een harde kern dames die me dagelijks volgen en die ik er een plezier mee doen. 
En dat doet mij weer een plezier, dat ik mensen blij maak, dat ik mensen aan het lachen maak als ik daar in mijn onderbroek live sta te kwebbelen op mijn Facebook pagina. Dat je door mij misschien wat minder druk maakt om die buik, die is er nu eenmaal...maar laten we vooral lekker stralen en onszelf zijn in onze mooie Tante Betsy jurkjes en Tante Betsy outfits! 


Laten we trots op onszelf zijn, op wie we zijn en niet op wat voor een werk we doen of wat je 'bereikt' hebt in je leven. 
Dat is allemaal zo betrekkelijk... Ben je goed voor de mensen om je heen? Zit je hart op de juiste plaats? Ben je eerlijk en oprecht? Ben je een voorbeeld voor je omgeving, door te zijn wie je bent en ervoor te staan wie je bent met of zonder baan...


En heb je kids...wees dan een trotse moeder of anders een trotse tante op wat ze ook 'bereiken' in het leven. 
Maar wees ook vooral een goed voorbeeld voor hen, wees ook vooral trots op jezelf, krik dat zelfvertrouwen op en straal als nooit tevoren want jij bent goed zoals je bent!!

Lots of love from Susan

ps. meer blogposts zoals deze te vinden onder label BeYoutiful, Get Inspired, Happy Thoughts.
De groepsfoto is van de SoMuch Betsy Lovers Meeting te Utrecht.

44 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi gezegd. He niets mis hoor met MAVO en MEAO, ik ben er ook zo één. Ik vond het al een hele prestatie, bij mij ging dat niet vanzelf. Ik vind ook dat het er niet om gaat wat je bent, maar wie je bent. Veel belangrijker. Als je een hoge functie hebt, ben je nog niet beter dan een ander.
    Ik zie jou trouwens als heel creatieve vrouw, ha ha. Creativiteit zit in veel dingen, niet alleen in de handvaardigheidsles, wat ik vroeger dacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja ik heb er ook hard voor moeten werken om de mavo en meao te behalen. En ik ben het helemaal met je eens dat het erom gaat wie je bent en hoe je in het leven staat.
      Eigenlijk had ik heel wat anders willen schrijven nav een gedeeld Facebook bericht van een lerares van een vmbo school nav het jeugdjournaal over de cito toetsen. Maar dit rolde er vanzelf uit en ik heb me deze keer toch meer op ons gericht als op onze kids.
      Wij zijn namelijk de opvoeders en wij geven het voorbeeld, daarom is het belangrijk om oud zeer te verwerken en trots op jezelf te zijn voor wie je bent. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Jolanda de Lijster15 mei 2017 om 19:48

    Wat een mooi en inspirerend stuk vandaag! Nog iets om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gezegd Susan en helemaal waar. Ik merk wel naarmate ik ouder word dat het steeds makkelijker wordt om mezelf met al mijn onvolkomenheden te accepteren en blij te zijn met wie ik ben. Ook ik ben nooit een hoogvlieger geweest op school en ben totaal niet carrière gericht maar zoals je zegt het gaat erom hoe je bent en niet wat je doet.
    Dus laten we lekker blij zijn met wie we zijn. Ik moet toegeven, de ene dag gaat het al wat makkelijker dan de andere😘
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn is dat hè dat we ons minder druk gaan maken om wat anderen van ons denken en ook wat we van onszelf denken. Wij zijn vaak onze grootste criticus.
      Nu moet ik wel zeggen dat ik al heel wat jarennn het 'sjiet aon de luij' principe hanteer (vertaling...het zal me worst wezen wat anderen van me denken ;)).
      Ik heb door de jaren heen geleerd dat er altijd wel iemand iets te zeuren heeft, dus ik volg mijn eigen gevoel en mijn eigen waarden en normen en dat werkt voor mij prima :).
      Succes lieverd met lief voor jezelf zijn! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Mooi stuk. Hahaha kwebbelen in je onderbroek. Je doet maar. Ik ben er dol op. Zie er elke dag naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja ik heb nog steeds in de planning staan om nog eens live te gaan voordat we op vakantie gaan. Maar ben ook eindelijk iets op aan het ruimen in huis...zodat het ook weer prettig thuis komen is ;). Dus jullie gaan het vanzelf zien...maar morgen ben ik er weer met een gezellige blogpost. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Femke van Oudheusden15 mei 2017 om 20:12

    Al net zo'n mooi stuk geschreven vandaag als hei di. En zo is het!!
    Houd van jezelf, zet jezelf op 1, en je kunt heel de wereld aan. Soms duurt het even voordat je dit gevonden hebt/kunt maar pas dan heb je kracht, energie en positiviteit voor anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :). Ja ik werd vanmorgen vroeg geïnspireerd door die Facebook post. Zo belangrijk ook om onze kids dat mee te geven en een goed voorbeeld te zijn. Dankjewel voor je mooie woorden. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Prachtige blog weer, ik kijk er elke dag naar uit!! Inspirerend ook!!Knuffels, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieverd, fijn om te horen lieverd. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  7. Je bent een topper zoals je bent,ik ben geinspireerd geraakt door je enthousiasme over tante betsy! Heb twee jurkjes en een hempje besteld en de tips van de onderbroek en de bandalettes opgevolgd! Lieve groet Linda Mol

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat fijn om te horen dat ik je inspireer Linda. Ja het is zo fijn om gewoon lekker met blote benen onder Tante Betsy jurkjes te kunnen lopen en te fietsen. Geniet ervan! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  8. Dankjewel weer Susan. Ik word er ontroerd van. Komt zo dichtbij mijn ervaringen, tot het laatste stukje. Zolang ik thuis ben voel ik mij zeker, maar zodra buiten daalt mijn zelfbeeld. Ben hard aan het werk daar mee, en jij met je positieve uitstraling en wijze woorden helpen daar enorm mee. Iedereen geef jij een knuffel, nou van mij krijg je een hele dikke knuffel terug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat lieff :). Ik neem hem met liefde in ontvangst hihi. Als je kijkt op de internetversie van mijn blog vind je meer blogposts als deze onder beyoutiful/get inspired tags en happy thoughts.
      En gewoon lekker jezelf zijn dan ben je precies goed zoals je bent en zoals je hoort te zijn lieverd! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  9. Sigrid Swinnen15 mei 2017 om 20:48

    Amai toch wel bewondering voor je!
    Je bent echt goed bezig :)
    Ik volg jou nog maar net maar vind het ontzettend leuk en ga het zeker blijven doen
    Ieder huisje heeft z'n kruisje zeggen ze bij ons he maar ik zeg dan ook altijd aanvullend het ene weegt net iets zwaarder dan het andere :p
    Tot gauw
    Knuffel
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi dankjewel :). Ik zie mijn young stroke als een hele grote alarmbel zodat ik heb geleerd en ben aan het leren om goed voor mezelf te zorgen. En niet altijd bezig zijn om goed voor anderen te zorgen hihi, mezelf op de eerste plaats zetten en de rest op de tweede plaats. Als je goed voor jezelf zorgt heb je ook weer energie om goed voor anderen te zorgen ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. Je hebt weer de juiste toon gevonden in je blogpost. Hoe herkenbaar voor velen van ons. Ik ben niet mijn werk of carriëre, ik ben een persoon, en daar gaat het om. Wees jezelf en je bent 100% goed zo. Heerlijk om die blijheid uit te stralen in een vrolijke outfit van tante Betsy. We zijn daarin een beetje anders....de rest doet mee met de massa. Gelukkig kan en mag dat allemaal.
    Het was genieten van je leuke blog!
    Groetjes en knuf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Wilma ja inderdaad zo belangrijk om niet jezelf te vergeten in het hele verhaal ipv wat velen doen zich vereenzelvigen met hun beroep. Of gebrek aan beroep...niemand is meer of minder waard als de ander. Het gaat er veel meer om hoe je in het leven staat en durft te zijn wie je bent. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  11. En ik ben ook trots op jou, mijzelf, mijn man en kinderen, gewoon om wie ze zijn. Soms is het zo moeilijk om dat te voelen in een wereld die zo prestatiegericht is. De druk die kinderen voelen kan soms zo doorwerken in hun latere leven. Zonde hè? Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja pff inderdaad er wordt zoveel van ze verwacht op school, maar ook op het werk. Je moet maar presteren, doelen behalen en het nog beter als op z'n best doen. En dan is het best moeilijk om ook niet zoveel van je zelf te verwachten, de lat gewoon niet zo hoog leggen en niet altijd zoveel te moeten. Maar gewoon wat jij afgelopen week gedaan hebt lekker een boek lezen of een netflix marathon doen...heerlijk toch?! Laten we dit maar doorgeven aan onze kids en onze mannen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  12. Hi Susan, hele mooie blog. Die zou eigenlijk iedereen even moeten lezen. En jij niet creatief? Hahaha na dat onderbroekenfilmpje kun je dat echt niet meer zeggen. Wie wist nu tot voor kort dat dat met een onderbroek mogelijk is? Dank voor je mooie, lieve woorden en elke dag je aanstekelijke enthousiasme. Jij bent echt een topper! Groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja vroeger dacht ik dat hoor dat ik niet creatief was. Het heeft even gekost om om te denken en creativiteit ook te zien in allerlei andere dingen. Creatief met geld omgaan, je huisje leuk inrichten en dan opeens blijk je zoveel meer te kunnen. Zo fijn om te ontdekken wat je zelf nog allemaal kunt en zo fijn om lekker creatief te zijn. Binnenkort echt weer meer tijd voor gaan maken. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  13. Eveline Jansen - de Jong15 mei 2017 om 22:08

    Toch weet je er iedere dag op een creatieve manier er een inspirerende blog van te maken. Ik kijk er altijd naar uit. Heel veel plezier in Ierland

    En je bent goed zoals je bent

    Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ja het geeft me energie en jullie reacties nog veel meer. Het is een win-win situatie ;). Okay soms kost het ook best wel heel veel tijd maar ik krijg er ook zoveel mee terug en het is fijn om te kunnen delen. De ene keer in de vorm van een winactie, de andere keer in de vorm van inspiratie en tips of deze keer door wijsheid te delen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  14. Petra van Vliet15 mei 2017 om 22:19

    Mooi verwoord Susan!
    Het duurde bij mij ook even (een aantal jaren) voordat ik blij werd met mezelf... Trots krijgt vaak een negatieve lading, maar het is zo mooi om trots te kunnen en mogen zijn op jezelf.
    Het gaat er in het leven niet om wàt je bent, maar wiè je bent!
    Dikke knuffel!
    En fijne vakantie natuurlijk! ��
    xPetra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooii! Dankjewel :). Ja zo belangrijk om dit te doorbreken en trots op al die kleine dingen te zijn die je doet. Door een goede vriendin voor jezelf te zijn en lief voor jezelf te zijn. Stap voor stap...maar zo'n mooi proces. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  15. Heel mooi weer Susan. Inderdaad een goed voorbeeld zijn voor de mooie wonders die we op de wereld zetten! Dat zorgt ervoor dat ook ik me steeds meer kleed in wat ik mooi vind. Mijn meid vind dat schitterend, maar merkt ook dat ze het op school "raar" vinden. Fijn dat ik haar dat mee kan geven!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi maar het grote voordeel is dat goed voorbeeld doet volgen. En hoe meer men ziet hoe heerlijk jij straalt in je outfits, hoe meer men ook zichzelf durft te zijn of 'anders' durft te zijn, wat dan ook weer heel normaal wordt. Ga jij ook maar lekker door met jezelf te zijn! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  16. Wat ben je toch een heerlijk positief mens! Jij mag terecht trots zijn op jezelf. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieverd en weet je ik voel me omringd door zoveel lieverds en kanjers waar ik op mijn beurt ook weer trots op ben. Laten we maar lekker met ons allen stralen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  17. Wat heb je dat mooi geschreven en gedeeld ook dat bericht. En inderdaad is het goed zoals je bent,de ene is universitair geschoold en de ander is wat lager geschoold, maar wat wil dat nou zeggen?!? Helemaal niets!!
    En jij bent een topper, mooi van binnen en van buiten en zó positief !! Een voorbeeld voor vele, kanjer !!

    Liefs 😘🌺

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daankewel leeve :). Ja het is allemaal zo betrekkelijk hè wat je bent in deze wereld, het is zovele malen belangrijker wie je bent en hoe je in het leven staat. Laten wij maar met ons allen de wereld mooier maken. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  18. Fijne vakantie! Fleur Ierland maar eens lekker op!😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel dat gaat helemaal goed komen! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  19. Prachtig geschreven en zo inspirerend voor vele anderen ;-)
    Leuke live video.

    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ach we hebben allemaal wel iets speciaals en iets waardevols. Laten we dat koesteren.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blog, Susan <3
    Alvast een hele fijne vakantie gewenst! X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ♡ Fijn blog entry om te lezen Susan.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).