maandag 6 augustus 2018

I love the imperfect you & me


Hey girls vandaag wil ik mijn blog wijden aan imperfect zijn. Eigenlijk had ik een blog willen wijden aan de liefde tussen manlief en mij (we zijn vandaag 13 jaar samen). 
Maar ik word geïnspireerd tot een blogpost over imperfectie en eigenlijk gaat dat ook op voor onze relatie. 


Ik werd geïnspireerd door een jurkjeszusje die op een Tante Betsy Facebook groep wat over shapewear vraagt aan haar mede jurkjes zusjes. 
En naast allerlei tips welke shapewear andere dames dragen zie ik ook een link over het feit dat shapewear slecht voor je gezondheid kan zijn. En als ik erop google is het niet de enige...


Ooit schreef iemand als reactie op mijn foto ‘ik zie je navel’. En ik weet nog dat ik zoiets had van ‘huh?!?!’.
Natuurlijk bedoelde ze dat niet vervelend of dat ik een gat in mijn jurk had waardoor ze hem daadwerkelijk zag, maar dat deze zichtbaar was door de stof van mijn Tante Betsy jurk. 'Yesss so what?!' denk ik dan. Waarom zou ik zo nodig mijn buik moeten verstoppen door een of ander strak ding aan mijn lijf te moeten dragen. 
Toevallig had ik zaterdag mijn Summer Cross Dress Breton Red aan, waarbij je hem dus weer goed ziet.


Laten we alsjeblieft met ons allen onze imperfecte lijven accepteren. Iedereen heeft wel wat, maar dat maakt ons niet minder mooi. 
Natuurlijk zou het mooier op een foto kunnen uitzien als mijn buik niet zo zichtbaar op de foto staat, but so what?
Die buik heeft een functie en die darmen in onze buik hebben nog een grotere functie. 
Weet je dat onze darmen en ons brein in relatie tot elkaar staan? Google er maar eens op!


Ik wil in deze blogpost gewoon vertellen dat het okay is om niet perfect te willen zijn. Dat je je niet in zo’n keurslijf hoeft te persen. Dat je niet hoeft te voldoen aan de schoonheidsidealen, want al die bullshit heeft invloed op jouw welzijn en op jouw eigenwaarde. 
Accepteer je mooie lijf met al die vrouwelijke rondingen! Je mag er zijn lieverd!
Zorg liever goed voor je geest en dat je lekker in je vel zit. 


Ik ben wie ik ben en ik omarm mezelf, ik hou van mezelf en ik weet dat ik er mag zijn. Ik sta met goede waarden en normen in het leven. 
Ik vind het veel belangrijker om aan mezelf te werken en goed voor mijn lijf te zorgen als dat ik naar de buitenwereld een of ander perfect plaatje zou moeten tonen. 
Ik heb een heftige tijd achter de rug, een burn-out omdat ik teveel verantwoordelijkheden op mijn schouders heb genomen. 
En onlangs had mijn lijf blijkbaar extra rust nodig, want ik ben gevallen met de fiets en brak mijn arm. 


Ons huis is echt geen plaatje, overal ligt en staat wat (creative minds are rarely tidy) en er moet ook hoognodig gepoetst worden. Maar vandaag hebben we allebei vrij en is genieten van elkaar en daarmee werken aan onze relatie veel belangrijker. 
Dit is mijn allereerste relatie waarin ik geaccepteerd wordt hoe ik ben en andersom is dat ook zo. We zijn niet perfect, hebben allebei een flinke rugzak en zijn allebei hard aan het werk om die lichter te maken en van ons af te werpen. 
Het is nu de tijd om dingen aan te pakken en dingen lichter te maken. En ja ook ons huis, maar eerst wij! Dus hou van jezelf lieverds en dat plaatje naar de buitenwereld hoeft helemaal niet perfect te zijn! Love the imperfect you!
Heb een fijne dag lieverds!

Lots of love from Susan