woensdag 8 februari 2017

BeYoutiful and give sweet compliments

Hey girls ik wil graag eens wat ter sprake brengen, het gaat over complimentjes geven en over je mening geven. 
Ik geniet zo van de Tante Betsy girls die lieve reacties achterlaten op de OOTD's (Outfit Of The Day) van andere Tante Betsy girls, op de Tante Betsy Facebook groepen. 
Ik ben zelf van mening dat als je niks leuks te zeggen hebt, je mond moet houden. Nu hoef ik dat gelukkig nooit te doen met de Tante Betsy outfits/OOTD's want die vind ik stuk voor stuk leuk ;). 


Maar vandaag sprak Betty van Tante Betsy verkooppunt 38Dresses me aan op messenger en ze had zoiets dat dit wel een onderwerp was voor mijn blog. 
Ik dacht toen ik de foto's zag van jurkjes die geen Tante Betsy jurkjes waren, dat Betty de verkeerde Susan voor hebben, maar nee ze zat goed bij mij. 
Ze vertelde dat ze nogal wat kritiek kreeg op haar lijf, nou ja eigenlijk op haar outfit...de dames die reageerden schreven dat ze beter een maatje groter kon nemen en dat de jurk erg tekent.


Als je net zoals ik 38Dresses op Facebook volgt dan weet je dat Betty regelmatig foto's deelt van de jurkjes die ze in haar winkel verkoopt. 
Ik ben daar heel blij mee, want als straks de nieuwe zomercollectie uit is, mag ik altijd foto's van haar delen zodat ik aan jullie kan laten zien hoe de jurkjes staan (de toegevoegde foto's zijn allemaal foto's van haar, behalve die van mij ;)).  
Nu heeft Betty een S in de meeste jurkjes, dus voor velen van ons het ideale figuur, een mooie slanke den.
Maar dan nog is het niet leuk dat men ongevraagd advies/kritiek geeft en zegt dat je beter een maat groter kan nemen en dat de jurk wel erg tekent.


Ik schreef haar dat ik ook al eens zoiets aan de hand heb gehad, dat ik ongevraagde kritiek kreeg op een Tante Betsy jurk. Ik weet nog dat het ging om dress Akke, op de foto's had ik een L en op de andere een XL aan. Een heel aantal dames vonden me de jurk niet staan en dat ik wel andere Tante Betsy jurken in de kast had die veel beter bij me stonden. 
Ik weet nog dat ik ervan uit mijn huisje was, maar ik heb het naast me kunnen leggen en draag mijn Dress Akke in maat L nog steeds met veel plezier en denk nog altijd als ik hem aan doe 'eat your heart out!' met zo'n uitgestoken tong.


Nu weet ik wel dat de dames dat niet verkeerd bedoelden, maar een negatieve opmerking blijft nu eenmaal veel langer hangen, dus girls wees voorzichtig wat je zegt. 
In het geval van Betty zullen velen van ons een prachtige slanke den zien, in al die leuke Tante Betsy jurkjes en alle andere jurken die ze showt.
Maar het kan wel zijn dat zij zich ook ongemakkelijk voelt na zo'n opmerkingen.


Ik draag mijn jurken graag strak, net zoals Betty, waarom zouden we onze mooie vrouwelijke vormen verstoppen in een jurk die te groot is. Ik vind het persoonlijk veel mooier als mijn vrouwelijke vormen goed te zien zijn ipv dat ze verhult worden. Dat maakt mij dikker en maakt me er niet mooier op. En daar heb je dus natuurlijk ook zelfvertrouwen voor nodig, als ik in de spiegel kijk zie ik een prachtige vrouw!

En ja ook ik heb een buik, die hoort bij die andere vrouwelijke vormen die ik heb ;). 


Onlangs sprak ik nog met een Tante Betsy girl die een hele lief compliment maakte naar een andere Tante Betsy girl, ik reageerde erop want ik vind haar (diegene die reageerde) ook een prachtige vrouw en vind het belangrijk dat ze zichzelf ook zo ziet.
Ze had er moeite mee dat er zelfs geen 'like' op haar lieve complimentje kwam.


Ja wij vrouwen zijn nu eenmaal gevoelige zieltjes, het is niet altijd even makkelijk om jezelf als mooi te zien, om trots te zijn op je lijf dat wellicht veranderd is omdat je kinderen hebt gekregen of wellicht dat je vanwege een ziekte door medicijnengebruik niet meer het lijf hebt wat je voorheen had. 
Opeens moet ik denken aan een mooi verhaal over het viooltje in de tuin van de koning, ik zoek het eens op en ga dan snel foto's zoeken bij deze blogpost.

Een koning wandelde zijn tuin in en trof daar verdorrende en wegkwijnende bomen, struiken en bloemen aan. De eik zei dat hij doodging omdat hij niet zo hoog kon worden als de pijnboom. Toen de koning zich naar de pijnboom keerde, bleek die het er helemaal bij te laten hangen omdat hij geen druiven kon dragen zoals de wijnstok. En de wijnstok was aan het doodgaan omdat hij niet kon bloeien als een roos. De koning zag het viooltje bloeien en er zo fris op staan als ooit. Op zijn vraag kreeg hij dit antwoord:

`Ik ging ervan uit dat u mij geplant hebt omdat u viooltjes wilde. Als u een eik had gewild, een wijnstok of een roos, had u die wel geplant. Daarom dacht ik dat ik zo goed als ik kan maar moet zijn wat u zich hebt voorgesteld. Ik kan alleen maar zijn wat ik ben en ik probeer dat zo goed als ik kan te zijn.’


Ik zou nog zoveel meer kunnen en willen schrijven, ik schreef wel al eens het stukje 'follow your own opinion'. Als je op de labels BeYoutiful, Get Inspired, Happy Thoughts klikt kom je bij oudere blogposts die ik schreef over wat diepgaandere onderwerpen. 

Lots of love from Susan


41 opmerkingen:

  1. Man oh man, het is echt niet nodig om kritische opmerkingen te maken, we zijn er tenslotte allemaal gevoelig voor, toch!Voor ik wist dat Betty Betty was, was ik behoorlijk jaloers op haar mooie figuurtje. Nu nog steeds trouwens :). We mogen allemaal ons figuur laten zien, daar is echt niks op tegen. Dus ik zou zeggen dames, ga zo door! Groetjes van Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja ik kan dat ook nooit zo goed begrijpen, vooral als je er niet om vraagt. Thanks voor je lieve reactie en ja we mogen allemaal trots op onszelf zijn en onszelf laten zien :). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Soms word ik van opbouwende kritiek ook gewoon gillend onzeker. Het is ook een beetje het Social Media tijdperk waardoor mensen denken dat ze alles maar kunnen typen wat ze denken. Maar dat het heel anders aankomt dan ze bedoelt hadden, hebben mensen vaak niet door. Na mijn gesprekje met Suzan ging het al stukken beter, dankjewel Suzan XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja dat heb ik ook, ik moet het ook altijd een paar keer lezen en op een later moment zonder al die emotie en dan kan ik het vaak ook veel beter hebben hihihi.
      En ook al weeg ik 75kg, ik ben maar 1.57m en word dit jaar 50 toch ben ik harstikke trots op mezelf :D.

      Fijn dat onze kwebbel je goed doet. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Goed geschreven en vaak denkt men niet na als men zo,n opmerking maakt dat is eerlijk gezegd ook de rede dat ikzelf niet met foto op internet kom ben denkelijk met bijna 56 een van de oudste

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi die Corry toch, weet je wel dat ik dit jaar 50 word ;). Ik ken nog wel meer vijftigplussers onder de Tante Betsy girls hoor. En de meeste Tante Betsy girls zijn enorme lieverds. Dikke knuffels! Hoop je straks gewoon live te zien in Utrecht :)

      Verwijderen
  4. Die leuke jurk die ik van Esther heb overgenomen is van voren hartstikke leuk maar van de zijkant zie ik er uit alsof ik zwanger ben,heb nu eenmaal een flinke buik/maag.Ik moet gewoon leren houden van mijn ronde vormen en jij helpt me er dan weer bij met zulke blogjes.:-) En ook die leuke reactie's op mijn foto helpt daar bij :-)
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lieverd het is soms even wennen hè dat ons lijf door de jaren heen veranderd. Maar ik vind je prachtig uitzien in die Ola Bouquet en och ook al zouden we je buik zien...die hebben we allemaal hoor...ga maar leren om van die prachtige ronde vormen te houden. Dikke knuffels!

      Verwijderen
    2. En ik vind jou altijd zó prachtig uitzien Patricia 😍

      Verwijderen
  5. Wat een fijne blog Susan, mensen kunnen soms onbedoeld zo hard zijn. Ik hoop dat jij en ook Bettie nog heel veel jurkjes gaan delen.
    Lieve groet, Janna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar Janna, gelukkig zijn er zo veel lieverds onder de Tante Betsy girls.
      Vaak is het ook hun eigen onzekerheid die ze op ons weerspiegelen. En ja hoor wij blijven lekker foto's met jullie delen. Altijd fijn om te zien hoe de Tante Betsy jurken bij de diverse typen vrouwen uitzien. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Mooi geschreven Susan. Over het algemeen trek ik mij er weinig van aan wat een ander van mijn kledingstijl vindt, want ik ben van mening dat je aan moet trekken waar je je zelf prettig in voelt! Mensen kunnen soms ongelofelijk bot reageren, maar als je je eigen gevoel volgt, komt het allemaal goed! Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeahhh zo goed van jou! Ik heb dat ook hoor dat ik schijt heb wat anderen vinden (sorry voor mijn uitspraak hihi), ik volg lekker mijn eigen mening en gevoel. Super dat jij dat ook doet👍🏻😃. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  7. Ongelofelijk! Schrik hier wel van!En helemaal dat Betty van 38dressses zo behandeld is. Ik ken haar nog niet persoonlijk maar ik vind haar een prachtige vrouw. Jij zelf bent ook een voorbeeld voor velen zo open als je schrijft over je prachtige vrouwenlijf en zelf acceptatie. Zo jammer dat zure gedoe. Liefs Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi Corina weet je het zegt vaak soms veel meer over diegene die reageert, het zal eerder hun eigen onzekerheid zijn dat men aanraadt om een maat groter te nemen. Vaak willen vrouwen hun lijf alleen maar verhullen ipv dat ze hun mooie vrouwelijke vormen durven te laten zien. En het zal ook helemaal niet de bedoeling zijn geweest om haar te kwetsen, maar van hun uit een goed bedoeld advies hihi.
      En ja Betty is een prachtige vrouw en ze zal het vast enorm fijn vinden dat ze hier zulke lieve reacties krijgt. Dikke dankjewel knuffels ook voor je lieve complimenten naar mij.

      Verwijderen
  8. Houden van jezelf dat is het enige wat telt! Iedereen heeft wel iets wat haar niet bevalt maar iedereen is prachtig en uniek. Vaak is het jaloers zijn of eigen onzekerheid wat maakt dat mensen "vals" reageren. Lekker belangrijk. Ik ben zoals ik ben en ben er trots op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yeahh goed van je Melanie, het is heel belangrijk om trots op jezelf te zijn en gewoon lekker te zijn wie je bent. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  9. Ik zou zo het lijf van Betty en van Susan willen haha! Zo mooi dat lijntje van Betty, de buste partij van Suzan. Bij mij is dit zeker een hot topic. Ooit woog ik 60 of, doodonzeker was ik. Nu weeg ik flink (!) wat meer, minder onzeker maar nog steeds niet tevreden. Maar wie weet. Ik doe mijn best en de jurkjes van Tante helpen mij daar erg bij. Dikke kus voor alle dames in alle soorten maten gewichten en lengtes. We zijn allemaal uniek. Van elk van ons is.er.maar 1. Tof toch? xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lieff! En ja de jurkjes van Tante Betsy helpen mij ook enorm, voor mij geen jeans meer waar mijn buik boven uitpuilt. Tops die me dik laten lijken omdat ze vormloos zijn. Ik ben ook zo enorm blij dat Tante Betsy in mijn leven is gekomen en zie er zoveel beter uit in die prachtige jurkjes.
      Dus komt helemaal goed hoor Wendy, ik woog voordat ik mijn beroerte kreeg ook 61kg maar was wel trots op mezelf en nu met 75kg nog steeds trots op mezelf hoor, gelukkig is alles tegelijk mee gegroeid en mooi in verhouding, dikkere borsten en billen gekregen en buik en vast ook bovenbenen...maar ik kan me in de prachtigste jurken hullen en straks als het zonnetje weer schijnt zelfs heerlijk met blote benen eronder dankzij de Bandelettes die ik vorig jaar ontdekte. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. Wat een mooie blog, ook ik ben er erg gevoelig voor, beetje te erg af en toe. Vroeger gepest en men zelfbeeld is niet echt hoog 😊.... hier word aan gewerkt uiteraard ;-) inmiddels vind ik af en toe dat ik er best mag zijn 💪🏼! Het plaatsen van foto's is dan ook een enorme overwinning voor me geweest! Wat een mooi verhaal over het viooltje maar ook over de man en zoon met de ezel, deze had ik terug gelezen. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed van je want ik zie een prachtige en lieve vrouw. Ik vind je echt een pracht mens, heerlijk uniek op haar eigen manier, lekker anders als anders. En dat vind ik van heel veel Tante Betsy girls! Ik leer jullie steeds beter kennen en dan vind ik het zo leuk om te zien dat jullie allemaal jullie eigen stijl hebben met de Tante Betsy jurkjes. Love it! En blijf maar lekker leuke foto's plaatsen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  11. Ik vind dat mensen heel snel een oordeel klaar hebben en vind dat heel jammer. Laat een ander gewoon zijn wie ze is. Ik vind ook dat Betty een heel mooi figuur heeft en een strakke jurk mooier dan een te wijde. Dus gewoon lekker een S blijven dragen, wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik nu ook, gewoon dat prachtige lijf blijven laten zien in al die leuke jurkjes! Yihaaa!
      Vaak is het meer hun eigen onzekerheid hoor als dat men oordeelt, dan kan dan wel zo voelen in eerste instantie, maar als je dan de emotie eraf haalt zie je dat het hun stukje is en niks met jou te maken heeft. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  12. Zit even met mijn ogen te knipperen, niet mee gekregen dus, maar ik ben het helemaal met je eens 'als je niks leuks te zeggen hebt, hou dan maar je mond'. En ook de andere meiden hebben al veel mooie woorden geschreven.

    Lekker anoniem vanachter je pc commentaar leveren :(

    Betty de jurk staat je geweldig <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je, ja het zal ook niet bedoeld zijn als kritiek op haar, maar meer hun eigen onzekerheid over hun eigen lichaam. Maar je lief van je en ze ziet er inderdaad prachtig uit! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  13. Goed verhaal, Susan. Ik vind het al heel moedig dat mensen uberhaupt foto's van zichzelf durven posten, dat heeft bij mij ook heel wat voeten in aarde gehad. Je stelt jezelf hiermee open voor complimentjes, maar ook kritiek. En, hoe goed bedoeld ook, kritiek krijgen is nooit leuk. Ik zie soms ook dingen voorbij komen die ik zelf waarschijnlijk anders had gedaan, maar dat hoef ik niet persé meteen publiekelijk te melden. Niemand heeft het helemaal voor het zeggen hoe hij of zij eruit ziet, iedereen is mooi op zijn eigen manier. Laten we gewoon gezellig met zijn allen van elkaars outfits genieten en elkaar blijven inspireren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad laten we lekker genieten van elkaars outfits en ons laten inspireren. Ik word zelf ook regelmatig over de streep getrokken als ik zie hoe een Tante Betsy jurk valt bij iemand met een gelijksoortig figuur.
      Daarnaast vind ik het geweldig om te zien hoe steeds meer dames waarvan ik alleen maar onthoofde foto's zag, nu heerlijk zichzelf durven te zijn in de besloten Facebook groepen. Stuk voor stuk kanjers en het helpt enorm veel aan je zelfbeeld als je lieve complimentjes krijgt.
      Daarintegen wordt je onzeker van kritiek of geen complimentjes krijgen. Oh ik voel weer nieuwe inspiratie opborrelen ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  14. Wat een top verhaal weer. Ook ik loop niet over van zelfvertrouwen. En de vele zwangerschappen veranderen mijn lijf nog maar eens. Maar de jurkjes van TB laten me wel glimlachen en daardoor accepteer ik wel meer van mezelf. Kritiek van een ander is niet nodig, houdt dan inderdaad je mond En Betty ziet er schitterend uit. Die maat groter is echt niet nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig is dat, ik zie je nu opeens vaker voorbij komen nu je ook op Facebook bent en gezellig op de Tante Betsy Facebook groep zit.
      En denk iedere keer weer, wow wat ziet ze er prachtig uit! En die Tante Betsy jurkjes staan je zo verdomd goed, ik vind het zo heerlijk om te zien en vind het zo leuk dat ik je straks in levende lijve ga ontmoeten...yihaa!
      Dus inderdaad leer maar steeds meer van dat veranderde lijf van je houden, het heeft prachtige kinderen gebaard en ook een engeltje (of een paar engeltjes...sorry lieverd ik ben niet zo heel goed op de hoogte). Ik zie in ieder geval een prachtige vrouw en ook een lieverd! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  15. Inderdaad, als ze niks positiefs te zeggen hebben moet je je mond houden. Je moet iedereen in z'n waarde laten, niemand is perfect en zelfs iemand met een maatje S kan onzeker zijn. Ik droeg in de zomer nooit jurkjes of rokken omdat ik mijn benen te dik vind. Nu ben ik bijna 50 en heb zoiets van waar heb je het in godsnaam over. Je mag er best zijn en wat maak je je druk wat een ander denkt, het zit meer in mezelf, over hoe ik mezelf zie dan een ander, maar ik werk eraan door te accepteren wie ik ben en door gewoon jurkjes te dragen🙃
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal waar lieverd zelfs iemand in een maatje S kan onzeker zijn. Hier in de buurt rent een buitenlandse meid talloze rondjes op een dag, af en toe zwaaien we naar elkaar of komt ze me vragen hoe laat het is, maar op een dag stond ze voor me op de plaats bewegend en vertelde ze dat ze twee kilo bij gekomen was en vroeg me of ik haar dik vond.
      Geloof me die meid is graatmager, nou ja in mijn ogen dan...en die twee kilo extra of nog meer zelfs zouden haar goed doen. Ik vertelde haar dat ze er goed uitzag en dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over een paar kilo meer. Maar zoiets zet me wel aan het denken, rent ze iedere dag al die rondjes omdat ze zichzelf dik voelt?! Gisteren hoorde ik van de jongens die hier op de stoep aan het werk zijn dat ze van de week bijna was flauwgevallen en erg witjes op een stoepje was gaan zitten.
      Hij heeft 112 willen bellen, maar dat wilde ze niet want haar moeder zou boos en ongerust worden (ze is by the way rond de dertig jaar oud denk ik) en heeft haar over zijn schouder gegooid en naar de dokter gebracht boven in de straat. Gisteren zag ik haar weer rennen en kwam ze weer vragen hoe laat het was en ik sprak haar even aan en zei dat ze wel goed voor zichzelf moest zorgen... Tsja wij kunnen niet in iemands hoofd kijken, dus laten we vooral lief voor elkaar zijn maar nog meer voor onszelf! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  16. Dat is een nadeel van het geschreven woord, iets kan heel gemeen overkomen terwijl het misschien helemaal niet zo bedoeld is. Daarom is het inderdaad (vooral online) misschien beter om niets te zeggen, als je het niet mooi vind, tenzij er om een mening gevraagd wordt en hou het dan inderdaad opbouwend en respectvol. Ik hoop dat Betty toch haar foto's blijft delen, want ik vind het altijd heel fijn om te zien hoe de jurkjes er in het echt bij iemand uit zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo waar Esther je hebt het heel mooi verwoord. Ja als je iets achterlaat is het heel belangrijk om nog eens te lezen wat je zelf schreef en om te kijken of het dat ook echt is wat je wilt delen en of het ook zo overkomt. Soms kies ik er ook voor, vooral in discussies om dan maar niks te zeggen of om heel goed te lezen wat ik wil zeggen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  17. Wat heerlijk om al deze reacties te lezen, en de bemoediging van Susan er op volgend! Wat zijn we een fijne groep vrouwen met elkaar die er voor gaan het beste in elkaar naar boven te halen. Laten we elkaar positief benaderen, we zijn toch goed zoals we zijn! En inderdaad, heb je niets goede te zeggen houd dan je mond. Jullie zien er prachtig uit mede dank zij de tante Betsy jurkjes natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lieff! Ja ik dacht ik neem er deze keer wel heel bewust de tijd voor. En manlief was ook nog even druk bezig...normaal als ik al twee uur of langer met een blogpost ben bezig geweest dan is het toch echt qualitytime voor ons tweetjes. Nu waren jullie even belangrijker hihi. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  18. En zo is het maar net. Laten we blij zijn met wat we hebben en het uitdelen om ins heen. Daar word iedereen blij van. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige jurkjes, gedragen door prachtige vrouwen. Ik bedoel dus jou, Susan en Betty van 38. Die kritische vrouwen reageren denk ik hun eigen onzekerheden af op anderen. Negeren. Al die leuke jurkjes die jullie dragen en verkopen maken het leven een stuk fleuriger:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WoW...wat mooi geschreven Susan! Iedereen is uniek en mooi! Bedacht voor wat hij / zij bedoeld is inderdaad! En complimenten laten een mens bloeien! Er is al genoeg negativiteit in de wereld... dus inderdaad heb je niks leuks te melden, hou dan je mond.
    Net al de reacties gelezen... en inderdaad wij vrouwen zijn gewoon gevoelig voor wat een ander zegt... maat S of XL dat maakt dan niet eens uit.
    Ik draag de jurken in S maar ben er ook regelmatig onzeker over... vind mijn bilpartij namelijk niet in verhouding met mijn taille. (Mooi gezegd he?! ��)
    Dus als iemand een opmerking over mijn kont maakt, dan raakt mij dat!
    Maar gelukkig gebeurd dat bij de jurkengeoep nooit ongevraagd!
    Bedankt voor je fijne blog!
    Dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie blogpost weer Susan! Erg jammer en teleurstellend om te lezen dat er mensen zijn die (onbedoeld) andere kwetsen.
    Iedereen mag er zijn of je nu maatje XS of XXL hebt!
    Dus, onzekerheid is niet nodig hoor! Je bent mooi zoals je bent en wees daar trots op! :)
    Knuffels

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).