vrijdag 18 mei 2018

Happy Tante Betsy dresses in England

Hey girls jullie hebben al een paar dagen niets meer van me gehoord als je geen Facebook of Instagram hebt.
Wow ik heb zomaar de hele week niet geblogd en me daar helemaal niet schuldig over gevoeld.
Ik heb wel iedere dag een paar foto's gedeeld op mijn Facebook pagina '365 days of happy Tante Betsy dresses' en op mijn Instagram account '365happytantebetsydresses'.

Ik was vroeg wakker op onze vierde vakantiedag en kom even gezellig tegen jullie kwebbelen.
Het is me niet gelukt deze blogpost gisteren te delen, door de hoeveelheid aan foto's maar dan wordt dit een mooie weekafsluiter.
Voor wie het nog niet mee gekregen heeft, we zijn een weekje op vakantie naar Engeland, West Sussex.
Normaal gaan we ieder jaar naar de Internationale Mini Meeting, die dit jaar in Portugal gehouden wordt. Maar dat is een hele rit en we besloten dit jaar over te slaan en een trip naar ons geliefde Engeland te maken.
Manlief is helemaal weg van Engeland en ik geniet ook keer op keer als we hier zijn van de prachtige natuur, de mooie gebouwen.
Ik heb diep respect voor manlief die met gemak in onze classic mini door het Engelse verkeer sjeest.
Ik doe het hem niet na, ik heb al moeite met te beslissen wat links en wat rechts is, laat staan rotonde na rotonde rijden en dan alles aan de verkeerde kant van de weg.

De eerste dag waren we voornamelijk onderweg, we vertrokken 's morgens om 8 uur en hadden om 14 uur de DFDS Ferry vanuit Duinkerken. Die overtocht duurt twee uurtjes voordat je aankomt bij de witte krijtrotsen van Dover.
Wow keer op keer is het een prachtig gezicht, als je in Engeland aan komt.
Ik heb deze keer manlief uitdrukkelijk gemaand om eerst rechts aan te houden, zodat we deze keer de goede afslag richting Dover zelf hadden, als je uit de Terminal komt.

We besloten de coastal way te nemen, de weg langs de kust om zoveel mogelijk van het landschap te genieten. Later ter hoogte van Brighton hebben we wel besloten de snelweg te nemen, de vermoeidheid begon toe te slaan en we kwamen uiteindelijk om half acht 's avonds bij ons Airbnb huisje aan.
Ik schrok even want van de buitenkant zag het er in eerste instantie best klein uit, maar eenmaal binnen heb je prachtige grote ruimtes. We hebben twee ruime slaapkamers, een huiskamer, een badkamer en een keuken en een lange hal.
Omdat ik niet meer naast manlief kan slapen vanwege zijn gesnurk en mijn hooggevoeligheid is het altijd een kunst om een betaalbaar huisje te vinden met meerdere slaapkamers en het liefst niet aangrenzend.
Deze zijn wel naast elkaar gelegen, maar ik zou ook nog naar de huiskamer kunnen vluchten en op de slaapbank kunnen slapen (maar die ligt niet comfortabel en ik hoor hem daar ook nog steeds snurken ;)).

Dawn onze Airbnb gastvrouw zou zo tot onze vriendenkring kunnen behoren, wow wat een enorm sprankelende vrouw. Ik dacht dat ze een vintage winkel had omdat ik iets over vintage had gelezen in haar profiel, maar ze blijkt een vintage performer te zijn.
Je kunt haar vinden onder Dawn's Vintage Do op Facebook en Instagram en ze heeft een eigen website.
Ik heb haar nog niet live in haar geweldige Fifties/Sixties outfit gezien, maar hoop stiekem dat ze dit weekend wellicht ergens een optreden heeft dat we kunnen bijwonen. Dat lijkt me zo gaaf, ze zingt, ze danst, een echte entertainer met een sprankelende lieve warme persoonlijkheid.

Mijn hart word blij van onze romantisch ingerichte cottage. Ik was meteen verliefd op de tweede slaapkamer (toen ik deze op Airbnb zag en helemaal nu in het echt) en heb daar meteen mijn kampement opgeslagen.
Met een negental Tante Betsy jurken en mijn Tante Betsy hoodies en vesten en met een viertal laarzen, twee paar sneakers en een paar Clumpy's clogs.

Dinsdag zijn we heerlijk naar het West Wittering strand geweest, een prachtig zandstrand en hebben een heerlijke wandeling gemaakt langs het strand. Ik wist niet wat de planning was, manlief is niet zo mededeelzaam en ik was blij dat ik een handdoek in mijn tas had meegenomen voor het geval we lamgs het strand zouden gaan en ik mijn voeten kon afdrogen.
Want als ik aan de zee ben, wil ik minstens het water aan mijn tenen voelen.
Manlief is niet zo'n wandelaar, maar toch hebben we een heerlijke lange wandeling langs de kust gemaakt richting het natuurgebied en door de duinen terug gelopen. Ik heb genotennnn.

Daarna hebben we Chichester bezocht en zijn we ook nog even naar Portsmouth geweest.
Nicolette vroeg al maandagavond op Facebook of ik ook uitgenodigd was voor de Royal wedding en ik had zoiets van "oops gaat Harry trouwen?". Ik volg geen nieuws en wist van niks.
In Chichester zijn meerdere etalages van winkels ingericht met als thema 'The Royal Wedding' dus niet te missen als je hier bent. Zaterdag 19 mei gaat het gebeuren en het lijkt me wel leuk om dit op een of andere manier mee te krijgen.
Hoe dat weet ik nog niet want vanaf vrijdag namiddag komt onze Engelse vriend Neil hier ook op bezoek en logeren en het zit er dik in dat we zaterdag nog wat gaan ondernemen.

Woensdag hadden we een bezoek aan het Arundel Castle, wow wat een prachtig kasteel. Ik had het gezien toen we op maandag naar ons huisje aan het rijden waren. Echt een mega groot kasteel en ja dat wilden we wel bezoeken.
Ik zocht online op wat zo'n kasteel bezoek ging kosten en zag dat er verschillende prijzen waren. We besloten deze keer gewoon een keer er vol voor te gaan en voor het Golden plus ticket te gaan van £22 p.p. zodat je alles wat te bezoeken was kon bezoeken.

Nou girls het was de moeite waard hoor en we hebben genotennnn. Eerst bezochten we de Keep, het oorspronkelijke gedeelte van het kasteel Arundel.
Jammergenoeg kon je de rest van het oude kasteel niet bezichtigen en vanuit de Keep kon je eigenlijk ook weinig tot niets zien omdat alle luiken aan die kant gesloten waren.
Dat gedeelte is namelijk de privé tuin van de Hertog en Hertogin van Norfolk die ook in het kasteel wonen. Maar met mijn mobiele kon ik toch een foto maken, om het hoekje van de muur, en wow wat een tuin. Zo enorm gaaf!
Dit uitzicht hieronder zag ik als eerste, daarna liep ik terug om met mijn mobiele vanuit deze hoek nog een keer een foto te maken ;). Wel een mooi tuintje om een Tante Betsy meeting te houden hè?
Zie je ons al allemaal daar flaneren en genieten van een high tea?

Ik moet eerlijk zeggen toen we daarna in het nieuwere gedeelte kwamen van het kasteel was ik niet metren gecharmeerd door de overdaad en de protserigheid. Maar de inpandinge Maria kapel was wel helemaal mijn smaak en daarna heb ik gewoon heerlijk genoten.
Ik hou niet van pracht en praal en heb daar ook geen oog voor, ik heb genoten van hele andere dingen zoals gave radiatoren, prachtige glas in lood ramen en het uitzicht op de rest van het kasteel en op de omliggende tuinen.

We waren er van 10.30 uur tot na vieren en hebben echt een geweldige dag gehad. Oh ja natuurlijk bezochten we ook de tuinen. Maar die foto's bewaar ik voor een andere keer, dit is al een enorme hoeveelheid.
Gisteren bezochten we een Car Boot sale en daarna besloten we naar Worthing te gaan en hebben we eerst even heerlijk een half uurtje langs de kust gelopen. Maar daar had ik niet de juiste schoenen voor aan...over stenen lopen loopt niet zo makkelijk met cowboy laarzen ;).

Heb een fijn lang weekend lieverds, wij gaan vandaag nog naar Brighton met ons tweetjes. In de namiddag komt Neil (78) en gaan we samen met hem een paar dagen genieten en zondag gaan we dan naar de London to Brighton run. Manlief won deze week op Facebook nog een kaartje om met de mini op de pier te mogen staan, op het event terrein zelf...dus heel gaaf! Als het goed is komt dat vandaag per post op dit adres.