dinsdag 22 mei 2018

Tante Betsy girl visiting Worthing, Portsmouth and Brighton


Hey girls we zijn weer terug thuis van ons weekje weg naar Engeland. Ik laat jullie nog even mee genieten van onze laatste dagen in Engeland. We hebben in ieder geval enorm genoten van onze vakantie week en heerlijk relaxed dingen ondernomen. We hebben enorm geboft met het prachtige weer, een enkele keer was het 's morgens fris en bewolkt, maar de zon kwam heerlijk door. Een super vakantie week dus aan de zuidkust van Engeland in West Sussex.


Donderdag gingen we naar een car boot sale, Ford Airfield market heet deze en manlief vroeg zich al lopend langs al die geparkeerde auto's af of er wel mensen waren die werkten. 
En daarna vroeg hij zich af hoe druk het dan wel moest zijn op een zaterdag...
Dat zijn we niet gaan ontdekken, want we gingen zaterdag naar een Car Boot vlakbij onze cottage ;). 
Maar ik wil jullie de foto's niet onthouden van donderdag. 




De foto's aan zee bij Worthing - Goring Beach deelde ik al, maar we bezochten ook het plaatsje Worthing.
In Worthing zelf hebben we eigenlijk alleen maar even door het shopping gedeelte gelopen.
Maakten wel nog een paar foto's bij een stel vleugels. Manlief moest ook even poseren van me, ja je ziet het er aan af dat hij er staat van 'let's get it over with'. Ik zei jij bent ook een aardse engel en jij hoort ook even op de foto. 



Daarna bezochten we de Worthing pier en hadden we fun in de speelhal met gevonden 2 pence (2 p) stukken in zo'n geldschuiver machine. We kwamen er na er toch een paar pond ingestoken te hebben achter dat het doorgestoken kaart was. Het vijf pond briefje zat vastgeklemd tussen twee platen in. 
Maar we wonnen een heleboel lollies en we hadden een hoop lol met de jongens die tegenover ons stonden, waar we ook wat gevonden pennies aan hadden gegeven. Ze kregen beide van mij een lollie. 



Daarna besloten we onze pennies bij een andere machine te spenderen, ik zag namelijk een leuke kersjes sleutelhanger die wilde ik wel winnen. En die wonnen we ook en nog een 'bar bar bar' sleutelhanger, die ik inwisselde voor een '777' sleutelhanger.


Ik hou van dubbele getallen en check die regelmatig op mijn Angel Numbers app van Doreen Virtue, jammergenoeg doet die app het niet meer sinds de update. 
777 betekent; You are definitely on the right path in every area of your life. Stay balanced and spiritualy aware so that you can continue moving forward on this illuminated path. 


Oh ja we wonnen ook een eenhoorn, dat dacht ik dus dat er in het zakje zat, maar dat bleken snoepjes te zijn. Ik gaf ze aan een klein meisje die er met haar moeder was en die ze had proberen te winnen. 
Ja geven en ontvangen hoort heerlijk in balans te blijven. En ondertussen maakte ik een rondje door de speelhal om nog meer 2 pence stukken op te halen die vanzelf uit die schuifmachines kwamen vallen. 
Voor 4 pond hebben we een hoop lol gehad en nog een aantal mensen blij gemaakt. 



Terwijl we weer langs de kust terug naar onze cottage aan het rijden waren, kwamen we toevallig langs een mini kennis rijden die het even allemaal niet meer zag zitten. Manlief spotte eerst een aantal mini's en daarna hem. We stopten en Barry dacht dat we op bezoek kwamen en zei dat het allemaal even helemaal fout was en dat we hem troffen op een slecht moment (MOT failed/de auto was niet door de keuring en die liep die avond af). 
En wij 'we komen hier gewoon heel toevallig langs rijden en misschien kunnen we je ergens mee helpen of je een dikke knuffel geven'. Uiteindelijk ontving hij er drie, twee dikke tieten knuffels van mij en manlief gaf hem ook een dikke knuffel bij het afscheid nemen. 



Vrijdag bezochten we Brighton, we vinden het beiden een heerlijke stad en houden van de atmosfeer die daar hangt. Heel anders als Worthing dat een stuk verderop ligt. In Brighton lopen gewoon heerlijk veel mensen die anders als anderen zijn. 
Normaal zijn we niet zo'n shoppers, maar leuke kleine en bijzondere winkels zijn en blijven leuk om te bezoeken.
Ik droeg het mouwloze Tante Betsy jurkje Summer Cross Daisy Blue met Summer Cardigan Paris Pink en mijn Asics sneakers.



We kwamen langs Choccywoccydodah en ik zag een gave taart met parkieten, ik had die dag mijn De Kunstboer parrots tas om dus dat was wel even een foto waard. We zijn ook even naar binnen geweest, maar verder heb ik er niet veel mee.



In de winkel 'England at home' had ik meer raakvlakken, vooral de tweede winkel van hun die iets verdeop lag. Ik kocht er een leuk tekstbord in het kader van manifesteren 'If you can imagine it, you can create it, if you dream it, you can become it'. 




Daarna zijn we heerlijk gaan neuzen in tweedehands winkels en manlief scoorde er diverse mini miniaturen. Chips ben de naam kwijt van die winkel, waar ze ook bijzondere kunstzinnige items hadden. 



We gingen in de tweede winkel, snoopers paradise op North Laine, ook nog even in een photobooth, oftewel een fotohokje. Altijd leuk om te doen even met z'n tweetjes op de foto en kostte maar 2 pond.





We aten een heerlijke pizza met ons tweetjes op het einde van die straat, geen foto van, maar wel van manlief die naar buiten aan het kijken was. 
Op de weg terug in diezelfde straat kochten we nog een leuk mini item, een stoffen tas met een nostalgische sixties/seventies print. 
Ik heb niet zoveel met dat soort canvas tassen, maar zag onlangs wel dat je er een leuk kussen van kunt maken. 




Ik kocht in een andere shop nog twee kleine tekstborden die passen bij mij. 
En we bezochten Irregular Choice in Brighton, al meerdere keren langs gelopen als we in Brighton waren, maar deze keer wilde ik echt eens een paar van die gave schoenen passen. 
Ik vind de hakhoogte van die gave schoenen altijd veel te hoog, maar ze bleken ook lagere hakhoogtes te hebben. Maar ook die vonden mijn voeten niet leuk, nou ja mijn tenen dan. 





Ik heb ook nog een paar Miss Piggy laarzen gepast, manlief vond ze leuk staan, maar voor mij waren ze te glitter en glamour. Ik hou niet van glitterstenen, pailletten enzo. Doe mij maar gewoon een paar leren cowboyboots van Sendra bijvoorbeeld. 



We moesten die dag weer op tijd terug zijn, want onze 78 jarige vriend Neil zou het weekend logeren komen. 
Zaterdag stonden manlief en ik vroeg op om naar de Hunston Car Boot te gaan, niet zo ver rijden van onze cottage in Birdham. Neil wilde liever uitslapen...
Ik deed voor het allereerst mijn mouwloze Tante Betsy jurk, Dress Missy Checks Black aan met Summer Cardigan Paris Pink met blote benen dankzij Bandelettes.
Ook daar weer een aantal mini's kunnen scoren en nog wat andere leuke autootjes waar ik plannen mee heb.




Zaterdag tegen de middag togen we naar de omgeving van Portsmouth en bezochten we Fort Nelson.
Een fort vol met kannonnen van diverse periodes, ik vond alleen die hele oude bewerkte mooi en genoot verder van de architectuur van het fort. 







En wow deze prachtige poppies sculptuur 'Wave' is zo gaaf en indrukwekkend!
Wat bleek het waren de poppies die enkele jaren geleden, in 2014 ook te zien waren geweest bij de Tower of London. 
Deze hebben we tijdens ons bezoek aan Londen in augustus 2014 gezien toen we de laatste keer in Engeland op vakantie waren. 




Zondag onze laatste volle vakantiedag in Engeland stond de London to Brighton mini run op het programma. Manlief won kaartjes op de Facebook pagina van Mini Spares en zo konden we onze classic mini op de boulevard parkeren. 
We waren net na 10uur daar, maar we bleken niet de enigen te zijn en hebben dik twintig minuten in een mini file gestaan. 




Daarna zijn we over de boulevard naar de pier gelopen en hebben langs de stalletjes gelopen, daarna nog een keer terug en mini's gekeken en nog een keer terug richting de pier...




Ik had namelijk met Tante Betsy girl Rebecca afgesproken, een Engelse dame die ook gek is op Tante Betsy jurkjes. 
Ze reageerde op mijn Facebook pagina dat ze in Brighton woont en dat het haar leuk leek om af te spreken. Maar het was manlief zijn dagje en daarom sprak ik later op de middag met haar af. 
En net zoals met andere Tante Betsy girls voelde het meteen heerlijk vertrouwd aan en hebben we gezellig kwebbelend over de boulevard gelopen. 



Bij de clubstand van Southern Mini Owners club, kon je creatief zijn en je eigen mini printen op canvas. En terwijl we daar gezellig stonden te kwebbelen, mochten we een mini op een stukje canvas printen. 
Rachel van zeefdrukkerij 'i printed that' vond ons zo'n kleurig stel en wilde ons ook graag even op de foto zetten. 
Ik had al van te voren besloten om mijn oranje Betsy Bloms doorknoop jurk aan te doen en Rebecca had dezelfde jurk aan in het blauw, Dress Betsy Bloms Aqua
Rebecca vertelde me dat ze aan de hand van mijn live video's op mijn Facebook pagina en aan de hand van mijn afmetingen, wist welke maat jurk te bestellen ook al verstaat ze geen Nederlands. 



Manlief was ook nog creatief op een later moment, nadat we afscheid genomen hadden van Rebecca en even samen onze laatste 2 pence stukken zijn gaan opmaken op de pier van Brighton. Maar de sfeer was daar niet leuk, het was druk en lawaaierig en er viel niks leuks te winnen. 
Op de terugweg nog eens langs de stand gelopen en heeft manlief twee theedoeken beprint. Jammergenoeg scoorden we geen gave mini modellen op de meeting, maar ik kocht wel nog ander leuks. 




Nou girls ik ga deze enorm lange blogpost afsluiten en dadelijk de foto's erbij plaatsen. Het zijn er uiteindelijk heel veel geworden ;).
We zijn gisterenavond thuis gekomen na een lange rit, 's ochtends om 8 uur vertrokken om de ferry in Dover te halen van 12 uur. In België aangekomen, hebben we in heel wat files gestaan waardoor we pas een paar uur later als de Tomtom aangaf zijn aangekomen in Heerlen. Maar we zijn om 20 uur veilig thuis gekomen van een heerlijke vakantie en dat is het allerbelangrijkste. Gisteren droeg ik Dress Auntie Checks Blue die ik in een maat groter draag als normaal samen met mijn Tony Mora cowboy boots.




Lots of love from Susan