dinsdag 14 november 2017

Looking back to my first Tante Betsy dress


Hey girls vandaag is het alweer drie jaar geleden dat ik mijn allereerste Tante Betsy jurk ging ophalen bij een pakketpunt, gekocht op Marktplaats.
Ik kocht hem samen met een andere Tante Betsy jurk (My Cup of Tea SS2013), maar omdat het een zomerse Tante Betsy jurk was ben ik die pas veel later gaan dragen ;).
Mijn eerste Tante Betsy jurk heb ik nog altijd in mijn bezit, allebei de jurkjes trouwens, want wat zijn ook de oudjes van Tante Betsy gave jurkjes. Zo gaaf zo'n polkadot jurkje met kantje langs de overslag afgezet, hij is van de AW2013 collectie. Dress Charming heet hij zie ik op de Pinterest pagina van Tante Betsy.
Let op! De jurkjes vรณรณr SS2015 vallen vaak groter en zijn snel pillig.




En wat leuk ook dat Tante Betsy de polkadot overslagjurkjes weer terug in de collectie heeft genomen deze AW2017 collectie.
Eigenlijk terwijl ik dit aan het typen ben realiseer ik me dat het wel heel leuk zou zijn geweest als ik vandaag de moderne versie van mijn allereerste Tante Betsy jurk had aangedaan.
Dress Crossover Little Dot Green heeft ook zo'n leuk kanten randje en een prachtig borduursel op de mouw.



Ik maakte wel even speciaal voor deze blogpost een foto met Dress Crossover Little Dot Black, die past beter bij mijn legging en vestje wat ik vandaag aan heb ;). Ik laat meteen even zien hoe gaaf de Clumpy's, model 105 in kleur Plum, bij deze outfit staan.



Vandaag heb ik 's morgens eerst mijn sportoutfit van Tante Betsy te hebben aangehad (ivm fysio)...met zwarte Tante Betsy polypants, Shirt Luna Stripe Red n Blue en een zwart Vera jacket (van de outlet dag).


Vanmiddag heb ik Dress Lemonade Flower Branch Green aan gedaan.
Ook een groene Tante Betsy jurk en heerlijk gecombineerd met roze, een van mijn favoriete kleuren. Ik deed een roze 200 denier legging (in Duitsland gekocht) en het roze Tante Betsy vestje Summer Cardigan Fandango Pink erbij aan.
En realiseerde me dat ik nog een paar bijpassende groene cowboylaarzen in de kast heb staan, die ik allang niet meer aangehad heb, yihaa!


En ook hier passen de Clumpy's, kleur Plum, heel mooi bij. Binnenkort een aparte blogpost over deze gave Clumpy's laarzen.


Wow zo bijzonder om even terug te blikken naar hoe het was drie jaar geleden toen de Tante Betsy gekte bij mij begon en het Tante Betsy virus mij in haar ban kreeg (een maand later blogde ik al over mijn honger naar Tante Betsy jurkjes). In die tijd blogde ik nog op mijn 365 dagen creatief blog en ben daar vooral in 2015 iedereen knettergek gaan maken met mijn Tante Betsy jurkjes liefde whahaha.
In september 2015 begon ik te bloggen op mijn happy Tante Betsy blog en sindsdien is het hek van de dam.


Mijn eerste foto's waren selfie's voor de spiegel en daarna heb ik van dochterlief voor kerst een selfie stick gekregen. 
Later ben ik de houder van mijn selfiestick op een statief gaan plaatsen (die stond er maar te staan in de huiskamer ;)) en sindsdien maak ik alle foto's op deze manier.



Manlief vind het namelijk helemaal niks om geposeerde foto's te moeten maken en als dan maakte hij die vroeger vanuit de bank en tsja dan krijg je een heel ander en vertekend beeld.
Als je op een van de (besloten) Tante Betsy Facebook groepen zit en een leuke OOTD (Outfit Of The Day) foto wilt maken. Gebruik dan de timerfunctie van je telefoon en zet je mobiele ergens veilig neer (niet te laag!). Maar natuurlijk kan een leuke, bijzondere of gekke selfie ook heel leuk zijn ;).


Bij deze foto zette ik mijn telefoon op een rots, aan de kust van Ierland ;).


Ik zie als ik terug kijk naar mijn blogpost van twee jaar geleden op deze dag dat ik allemaal foto's liet zien van mijn laarzen; Love boots Saturday. Van de negen paar laarzen die ik daar show heb ik er al vier niet meer en nummer 5 staat te koop op Marktplaats.


Binnenkort nog eens wat andere items erop zetten, ik heb nog wat laarzen die ik niet meer draag en een paar dat ik onlangs kocht, maar toch niet lekker zitten (nee niet mijn gave Tony Mora laarzen ;)).


Ik ben nog steeds zwaar verliefd op mijn Tante Betsy jurkjes en het is dan ook iedere dag een feestje om met zo'n mooie jurk mijn weelderige lijf te sieren. En er een leuke combinatie van te maken met een leuke legging/panty, een mooie top (of onderbroek top) en een vestje (als ik het koud heb) en natuurlijk met een paar gave laarzen.


En ik ben natuurlijk nog lang niet uit gekwebbeld tegen jullie hier op mijn happy Tante Betsy blog en heb altijd wel wat te vertellen hoor. Okay nu geen blogposts meer in het weekend, dat zal wel even wennen zijn.
Ik vond het wel enorm lief om te horen van Anita van Tante Betsy dat ze het knap en goed van me vind dat ik ervoor heb gekozen om in de weekenden niet meer te bloggen en deze voor mijn dierbaren te houden.
Ja het is echt wel een lesje in leren loslaten, maar manlief was er al heel blij mee en dat is toch ook wel heel belangrijk. Zo nu heb ik wel weer genoeg gekwebbeld ;).

Lots of love from Susan

21 opmerkingen:

  1. Heerlijke blog weer, Susan! En lekker je weekend voor jezelf houden, meid. Hebben wij op maandag ook weer iets om naar uit te kijken :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is ook heel knap van je. En ook knap dat wij het weekend doorkomen zonder jouw gezellige kwebbel stukjes. Nee serieus. Goed dat je voor jezelf kiest. Dat is echt heel belangrijk. Leuk die oude jurkjes. Mijn allereerste jurkje heb ik niet meer in de kast. Wel in mijn hart ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een super gezellig blog. En wat een mooie foto's allemaal ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig al die jurkjes stuk voor stuk zijn het allemaal een soort van schatten van onschatbare waarde omdat je er zo blij van wordt. Ik kan me mijn eerste tante jurk ook goed herinneren (het is jammer dat je hier geen foto's kan plaatsen) maar dat was idd een bordeuax rode wikkeljurk met aan de zijkant een rose kanten randje. En ook al draag ik hem bijna niet meer ik kan er geen afscheid van nemen. Maar prijs mijzelf gelukkig met alle mooie jurkjes die ik dit jaar van mijn man gekregen heb na mijn operatie. Ook volgend jaar hoop ik dat er weer veel moois mag komen. Lieve groetjes van Monique den Boer uit Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  5. My cup of tea is ook mijn eerste Tante Betsy! En hangt nog steeds vrolijk in de kast. Leuk om te zien al die verschillende jurkjes! Ik blijf ook de flowerbranche jurk in lemonade model mooi vinden, wie weet bestel ik hem toch eens....
    Altijd leuk om je blog te lezen, maar heel goed dat je de weekenden lekker voor jezelf houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een boel mooie jurkjes komen er voorbij, maar je allereerste is wel een Beauty hoor ♥ Grappig dat jij nog maar drie jaar Tante Betsy jurkjes draagt, dat is eigenlijk ook nog niet zo lang. Maar ja, als je eenmaal het virus te pakken hebt he...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat 'n gezellige post weer met kreten van mijn kant als Oooh Kijk nou wat een schattige jurkjes, lief dat geruite mouwtje...en dan komen d'r ook nog een aantal paren boots voorbij...wauwww! Heerlijk op zo'n snel donkerder avondje, fijne avond x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wij genieten elke keer weer van je blog en je leuke gekwebbel over mooie tante betsy jurkjes, mooie laarzen en jassen en andere mooie spullen. Ga alsjeblieft nog een tijdje door met je blog, ik kijk er altijd naar uit. Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, heb je die hele collectie in maar 3 jaar opgebouwd?! Ik ben onder de indruk (en een hรฉรฉl klein beetje jaloers ๐Ÿ˜‰)! Maar ja, verslavend is het zeker, als je je elke dag zo blij kan voelen in een happy tb jurkje (of rokje in mijn geval, die draag ik ook erg graag)!
    En wat een mooie kleur zijn die clumpy laarzen zeg! Ik wou dat ze die kleur bij zoo adventure hadden, dan zou ik het wel weten... ๐Ÿ˜„

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aimee Moolenaar-Dols14 november 2017 om 20:19

    Wat leuk te lezen allemaal. Ik heb mijn 1e Tante Betsy jurkjes niet meer. Had er 3 maar waren snel gepild en vielen erg groot. De eerste was een rode overslag met roze bloemetjes en de 2e een paarse met gele bloemen. En nog een witte met lila bloemetjes. Die laatste 2 heb ik nog wel eens voorbij zien flitsen op de Facebook pagina's.
    Daarna heb ik ze verkocht en een paar jaren alleen King Louie gedragen. Nu ben ik weer heel blij met tante betsy :-)
    Groetjes en liefs xx Aimee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie combinatiesen gave laarzen!!!!!
    Lieve groetjes
    Hennie (aan het werk)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gerda (Margriet Iris)14 november 2017 om 20:39

    Wat een leuke kwebbel blog weer. Leuk om jou eerste Betsy's te zien. Mijn eerste is van dit jaar, dus nog een hele nieuwe. ;) Heb trouwens genoten van je filmpje gisteren, heerlijk!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een gezellige kwebbel blog post Susan. Leuk om je eerste Betsy's te zien. Mijn eerste jurkje is van dit jaar, dus nog niet historisch ;) En heb genoten van je live filmpje van gisteren, gezellig!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gerda (margriet Iris)14 november 2017 om 20:57

    Gezellige kwebbel blog weer Susan, leuk om je eerste Betsy's te zien. Die van mij is van dit jaar,dus nog niet historisch;) Ook nog even naar je filmpje van gisteren gekeken, lekker vrolijk, op en top Susan! Voortaan lekker rustig aan in het weekend, geeft je energie voor de blogs door de week.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke kwebbelblog weer vandaag, en geweldig je eerste jurkje, deze heb ik ook. Ook erg leuk de combi met dat kobaltblauw zo!
    En wat een geweldige outfits komen voorbij ๐Ÿ˜
    Ik heb mijn eerste jurkje ook nog.

    Dikke poene ๐Ÿ™‹๐Ÿป❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Herkenbaar dat TB jurken je happy maken. Hier dito. Mijn collectie is ook pas in 2,5 jaar opgebouwd. Je hebt me aangestoken. De eerste is er niet meer. Te kleurloos. Maar de cup of thea, groene dotjes en rode rozen heb ik nog hangen. En in de afgelopen 2 jaar zijn er nog vele bijgekomen. En er is plek voor meer. Ben helemaal verliefd ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo een super gezellige post en wat een mooie adressen van toen.
    Nou ben ik ook aangestoken door het TB virus.... ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘

    Trusten voor straks Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gave combinaties toch weer! Leuk om te lezen hoe de liefde bij jou begon! We zullen je missen in t weekend, maar je hebt groot gelijk hoor; jezelf en family first!!
    Warme knuffel! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig hoe gezellig jij kunt kwebbelen tegen ons. Inderdaad altijd wel wat te vertellen. Maar heel goed dat je de weekenden voor jezelf en je familie houd. Wij kijken dan weer nieuwsgierig uit naar de maandag. ๐Ÿ˜˜

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk hoor al die oudere jurkjes. Goh, jij hebt in die paar jaar wel heel veel jurkjes verzameld ;-) Wat fantastisch toch om ze lekker met vrolijke vestjes en laarzen te combineren.
    Je hoeft je nergens schuldig over te voelen hoor wat betreft het niet bloggen in het weekend. Je hebt je 365 dagen al lang overschreden dus nu mag je het best wat rustiger aan doen. Alhoewel het wel een beetje raar voelde dat er geen blogpost van je was. We zijn dat zo gewend he. Maar geniet er maar lekker van en ik snap dat je man er ook blij mee is :-)
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.