zaterdag 11 maart 2017

You go Tante Betsy girls!

Hey girls ik schreef gisteren in mijn blogpost dat ik de challenge aan ga samen met een heel aantal Tante Betsy girls om wat gewicht te verliezen, via de Facebook groep Tante Betsy: ik val op en val af
Ik doe niet mee aan een dieet, maar ik wil gewoon opletten met wat ik eet. 
Ik hou me al een jaar aan een nieuw voedingspatroon, weiniger rijst, pasta en aardappelen en in plaats daarvan meer groente op mijn bord en dat bevalt me goed. Alleen het bewegen, snoepen en water drinken daar mag verandering in komen. 


Dankjewel voor de tip Zandra om rijst en pasta te vervangen door bloemkool en courgette, maar ik wil dus een leefstijl die ik de rest van mijn leven kan aanhouden. En ik eet heel graag groente, maar niet zo veel dat ik ook mijn pasta enzo ga vervangen. Het is belangrijk om iets voor jezelf te ontwikkelen waar je je aan kunt houden. En natuurlijk is dat voor iedereen anders ;). 


Het gaat me niet om snel af te vallen, maar om een goed voedingspatroon. Zonder me schuldig te moeten voelen als ik eens wat 'verkeerd' eet. Het afvallen gaat vaak om 'je mag dit niet' en 'je moet dit'. Ik wil gewoon genieten als ik eet en er geen struggle van maken. Ik ga mezelf niet straffen en ik ga mezelf ook niet belonen. Ik wil gewoon kunnen blijven genieten van eten. 


Net zoals ik nog steeds 48+ kaas eet, ik doe niet mee aan slanke versies van eten. Ik geloof niet in light produkten en alle loze beloften. Shakes en al die afslank muesli repen met chocolade op, ze bestaan allemaal nog steeds en ook al die mensen met overgewicht die er iedere keer naar terug grijpen om snel af te vallen. Naar mijn idee is dat geen slim plan.
Oh ja ik heb toch besloten de margarine te vervangen door een dun laagje stroop (foto's in mijn Tante Betsy 'pyama').


Ook is het heel belangrijk dat je een goed zelfbeeld hebt en houdt of ontwikkelt!
Ik zou zwaar overgewicht hebben volgens mijn BMI met mijn 1.57m en 76,4 kg (mijn startgewicht van de challenge), met borstwijdte 114cm, taille 98 cm en heupwijdte 113 cm.
Ik vind mezelf een lekker ding en vind dat ik er goed uitzie voor een bijna 50 jarige. 
Ik zou niet weten wat mijn bmi is en ik geef er ook helemaal niks om. 
Wees vriendjes met je lijf en ook mét je buik dames, die is er nu eenmaal en die hoort bij je net zoals je borsten en billen. 


Doe je leuke Tante Betsy jurkjes aan en geniet ervan hoe prachtig ze ons lijf omhullen. Ik deed van de zomer nog een keer een van mijn favoriete merkloze jurkjes aan die ik vroeger heel veel gedragen heb en ik zag in dat model hoogzwanger uit. 
Dat gevoel heb ik nog nooit in een van mijn Tante Betsy jurken gehad en ze doen zoveel meer voor mijn lijf. Dat is ook een van de redenen waarom ik er zo verliefd op ben geworden en waarom je me ook niet meer in een jeans zult zien. 
Ik zie er gewoon prachtig uit in mijn Tante Betsy outfits en ik hoop dat jullie dat ook zien als jullie in de spiegel naar jezelf kijken. 


Ook al heb je last van 'een soort omgekeerde anorexia' zoals Wendy, die ziet zich slanker in een spiegel als dat ze in werkelijkheid is.
En ik juig dat alleen maar toe, dat getuigd van een heel goed zelfbeeld. Dus you go girls!


Oh ja ook vandaag ben ik gaan wandelen in het bos en zit nu op de bank uit te puffen. Vandaag draag ik Dress Marjan met de Apollo panty (nu legging) Jolly Green en mijn zwarte ZOO Adventure laarzen 'Alette' die ik kreeg gesponsord (wie had dat ooit gedacht, ik niet dus...lees hier) en ook vandaag gekozen voor mijn grasgroene (Dutch Green) Danefae jas. Heb een fijn weekend girls en ga gezond om met afvallen!


Lots of love from Susan