donderdag 2 maart 2017

Tante Betsy Spring Summer collection


Hey girls nog even en dan komt de Tante Betsy Spring Summer collectie online in de Tante Betsy webshop
Tante deelde gisteren prachtige foto's op haar Facebook pagina en vertelde dat ze hoopt in de loop van vrijdag de collectie online te hebben. 
Wellicht ben jij net zoals ik, Wendy, Heidi, Frederike en Joanne alvast gaan shoppen in een stenen winkel of bij een van de online shops (hier staat de lijst van Tante Betsy verkooppunten).
 

Maar het kan zijn dat je (on)geduldig hebt zitten te wachten, wanneer het dan eindelijk bij Tante Betsy zelf online komt. 
Bedenk dan dat dit nog niet de hele collectie is, die komt deze keer in drie gedeeltes, dus je kunt gespreid gaan kopen of moet geduldig wachten, vooral als je graag een mouwloos jurkje wilt scoren ;).
Maar als je een favoriet ziet wacht niet te lang, want de jurkjes zullen de webshop uit vliegen.
Toevallig heb ik morgen vrij en geloof me ik hou de Tante Betsy website nauw in de gaten. Mijn wishlist wordt langer en langer ;). Gelukkig heb ik twee kadobonnen!
In mijn SS2017 posts zie je meer foto's van wat er zoal komt.


 
Als je op de Tante Betsy Facebook groepen zit is je misschien ter ore gekomen, dat men vindt dat de collectie klein valt of ik heb ook al gehoord dat ie groter valt...
Ik vind hem weer gewoon op maat vallen zoals vanouds (lees hier mijn ervaring tot nu toe).
Deze afgelopen wintercollectie was een uitzondering!! Die viel groter. 
En natuurlijk zijn ook dit seizoen wel eens uitzonderingen, dat een jurk toch kleiner valt of wellicht groter valt (vaak wordt dit gewoon vermeld in de beschrijving, dus lees die goed).
Mijn ervaring is dat hij over het algemeen op maat valt.


 
 
Maar veel ligt aan je eigen kledingmaat, wat voor een figuur je hebt en vooral ook hoe prettig je je in je lijf voelt. 
Hou je ervan dat een jurk strak aan je lijf zit zodat je rondingen mooi zichtbaar zijn of wil je liever de boel verhullen?
Ben je net als ik vriendjes met je lijf en ook met je buik?
Ik schreef in december een blog met als titel My curvaceous body. Ga zeker die blogpost ook nog eens even lezen. 



Ik heb een zandloper figuur met bijna exact dezelfde afmetingen bij mijn buste en mijn heupen. Dit zijn mijn maten: buste 112cm, taille 100cm, heupen 113cm.
Ik pas in de meeste jurken die ik heb gepast gewoon in mijn eigen maat, een maat L (large). 
Maar wat blijkt een dame die net zoals ik ook een zandloper figuur heeft, Ellen van Diezijner, die zelfs overal 10 cm minder qua omvang heeft als ik heb (104-92-104) past liever in een XL.
Dit omdat haar buik wel eens flink wil opzetten en ze zich daarom prettiger voelt in een grotere maat. Heel begrijpelijk natuurlijk, maar girls zie dit dan niet als maatstaf. Hieronder de foto's beide in Dress Retro Go Royal.


Ook zijn er een aantal dames met een peerfiguur of appelfiguur gaan passen. Vooral de zippie jurk Sporty Roses kan dan veel te klein vallen, maar ook dit is dan geen maatstaf. 
Er is natuurlijk geen maatstaf, we zijn allemaal verschillend ;). 
Als je een beetje bekend bent met je figuurtype weet je inmiddels wel door de jaren heen wat bij je past en ook wat niet bij je past. 
Net zoals ik weet dat ik geen te losse kleding moet dragen en het beste sta met knalkleuren.
Weet jij ook wel wat het beste bij jou en jouw figuur staat.
Nu heb ik er niet voor gestudeerd hoor girls en ben door mijn passie voor de prachtige Tante Betsy jurkjes, in de loop der tijd een fashionblogger geworden :D. 
Maar ik kan je niet echt helpen of adviseren hierin, dus ga het zelf ervaren! Ga naar een verkooppunt of bestel online.
Bij de diverse verkooppunten en webshops kun je ook om advies vragen (klik voor de lijst).
 
 

Als je Tante Betsy pas deze wintercollectie '16/'17 hebt leren kennen, dan zul je even moeten gaan ontdekken welke maat je nu hebt.
Deze winter was afwijkend en die viel veelal groter, ik had zelf wel mijn eigen maat L in bijna alle jurken, alleen zaten me die dan wat losser. 
Als ze je van de winter strak zaten, dan zul je waarschijnlijk nu voor een maat groter moeten gaan. En dat is natuurlijk heel jammer voor de girls die bij de wintercollectie opeens wel in een XXL pasten.
Ken je Tante Betsy alweer langer, dan weet je dat Tante vóór de zomercollectie 2015 groter viel en sinds zomercollectie 2015 op maat valt. Op Tante Betsy haar Pinterest pagina krijg je een goed idee van de diverse collecties.
Ik hoop in ieder geval dat jullie allemaal weer happy worden in jullie Tante Betsy dresses/outfits.
 
 

 
Heb je net zoals ik een enorme wishlist, vergeet dan niet om mee te doen aan mijn Tante Betsy blog winactie!
Vandaag donderdag 2 maart is de allerlaatste dag (meedoen kan tot 00.00uur). Je maakt kans op een van de twee kadobonnen twv €55, te besteden bij Tante Betsy in de webshop!
Hey girls ik heb dat dan wel heel goed gegokt deze keer hè als morgen de collectie online gaat ;).
En op mijn Facebook pagina (klik hier) loopt de winactie in samenwerking met Love, Peace & Joy (meedoen kan t/m 7 maart).


Klik hier als je die prachtige Tante Betsy fotoshow wilt kijken en geen Facebook account hebt. In dit blogbericht zie je er een aantal van...oh zucht mijn wishlist wordt alleen maar langer en langer...ik moet die lieve Tante maar eens heel lief gaan aankijken :D.

Lots of love from Susan

ps de Tante Betsy modellen Suze, Kim en Ellen dragen meestal een S of XS, ik blogde er hier nav de Winter 2017 fotoshoot over. Foto's zijn gemaakt door Andrew Greening.