vrijdag 10 maart 2017

I can do it!


Hey girls als ik dit stukje schrijf ben ik lekker aan de wandel in het bos, nou ja okay ik zit nu op een boomstronk ;). 
Wat is het prachtig lente weer, I love it! 
Het trok me naar buiten het bos in en natuurlijk verwisselde ik wel even mijn laarzen voordat ik aan de wandel ging.


Vanmorgen droeg ik nog cowboylaarzen naar mijn werk, maar nu heb ik mijn Fuchsia roze ZOO Adventure outdoor laarzen aan gedaan. 
Zo fijn om een paar outdoor laarzen te hebben (nou ja heb inmiddels meer dan één paar :)) om onder mijn Tante Betsy jurkjes te dragen en om ermee het bos in te gaan. 


Ik vertelde wellicht al eens dat ik vroeger van mijn vader altijd saaie kleuren aan moest als we gingen wandelen. Ik moest groen, bruin of donkerblauw dragen, terwijl ik vroeger al hield van knalkleurtjes, wat was het een straf voor me als kind. 
Maar ik heb me er jaren later overheen kunnen zetten, over mijn jeugd trauma's. 
Ik heb heeeeel lang een grondige hekel aan groen gehad, maar tegenwoordig draag ik wel vaker groen, het liefst knal groen...ik moet knallen hè ;). 


En nu heb ik zelfs een Tante Betsy jurk in legergroen, Dress Sporty Roses Army, maar hij heeft wel een prachtige bloemenprint. 
En natuurlijk wel gecombineerd met een van mijn favoriete kleuren, knal roze oftewel Fuchsia. 
En ik ben ook dolblij met mijn grasgroene Danefae jas, wat is het een heerlijke jas. Dankjewel nogmaals Karin van Pinka.nl voor de leuke samenwerking. 


Ik heb me ook voorgenomen om vaker te bewegen.
Oh girls I have a confession to make...ik heb een maand lang niet in mijn Purpuz planner gekeken...hihi
De kilo's zijn er weer flink aangekomen de afgelopen maanden en het is tijd om weer een aantal kilo's af te vallen. Niet dat dit iets met die purpuz planner van doen heeft, maar wel met doorzetten en doelen behalen. 


Er is trouwens weer een nieuwe Tante Betsy Facebookgroep bijgekomen; Tante Betsy: val op en val af
Karin heeft hem opgestart om samen te zorgen dat we in die mooie Tante Betsy jurkjes blijven passen (of gaan passen) en zodat de Tante Betsy jurkjes onze mooie lijven nog beter flatteren. 


Ik ga de challenge aan om meer water te drinken, meer te bewegen en minder te snoepen en zo een aantal kilo's af te vallen. 
Vorig jaar was het me goed gelukt om een paar kilo af te vallen, maar deze winter ben ik ze toch weer stiekem bij gekomen. 
Ik ben niet iemand die dieet, daar heb ik nog nooit aan mee gedaan en ga ik ook niet doen. Ik hou me ook nog steeds aan de hoeveelheid aardappelen, rijst en pasta die ik vorig jaar heb doorgekregen van de dietiste. Maar dat snoepen hè dat doet het hem bij mij en weinig bewegen en stiekem ook weiniger water drinken...daar wil ik dus een halt aan toe roepen en omzetten. I can do it! Yes I can!


Oh ja by the way nog wat anders, als je mij nu ziet in die Sporty Roses jurk met mijn 1.57m en 77 kg of zo, dan denk je wellicht hey die jurk valt kort. 
Maar als je naar de foto van Hilde van Hillybilly beauty kijkt, ze heeft eenzelfde jurk en ze meet 10 cm langer (1.67m lees ik) en haar jurk valt langer. Hier is haar OOTD blogpost, Dress Sporty Roses Blue
Het verschil is dat er bij mij meer lijf in die jurk wordt geperst en daardoor wordt de jurk korter ;).


Vanmorgen deelde ik op Tante Betsy Facebook groep Tante Betsy happiness in a dress, een foto om te laten zien hoe ver mijn jurk open staat, voordat ik dat gevulde lijf van mij erin pers whahaha. Frederike schreef al dat dit het leukste corrigerende jurkje ooit is...whahaha heerlijk! De jurk wijdt by the way wel uit hoor al dragend, van 42 cm in de taille naar 45 cm ;). 


Lots of love from Susan

Ps oops helemaal vergeten de foto toe te voegen met mijn Urban Hippies Peony armband; https://www.urbanhippies.nl/3-armbanden


20 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's heb je gemaakt van die prachtige jurk. Het was zeker een heerlijke dag, ik ben aan het tuinieren geslagen. Heerlijk om dat weer te doen na zo'n lange tijd. Ik heb genoten van het zonnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar heb ik ook nog even over zitten na te denken, maar toch maar gekozen voor een heerlijke wandeling door het bos ;). Wie weet dat ik me er vandaag aan toe zet hihi. Knuff!

      Verwijderen
  2. wat weer een prachtig verhaal, gewoon lachen Susan!!!.... inderdaad beste corrigerende jurkje ooit de zippy.....maar ehhhh... goed van je wandelen...meer water drinken....dan heb ik nog een tip. als je van rijst en pasta houdt....is er een lekker alternatief, bloemkool voor rijst en courgette voor pasta. Als je een recept wil... dan hoor ik het wel. De jurk staat je prachtig en wat een prachtige kleur is die jas ook. Ik vind de rode ook zo mooi. nou ik ben benieuwd hoe we het doen met kilo's. In mijn dromen ben ik 58, maar tis toch echt 10 kilo meer. ;-). Als het nu dit weer blijft is wandelen geen straf. Heerlijk zelfs. Dus we wandelen die kilos er gewoon af. Of niet dan. Succes de komende weken. -x-

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je tips, maar het gaat mij niet zozeer om af te vallen maar om een ander eetpatroon te doen. Als ik rijst en pasta ga vervangen is dat niet reëel, dat is niet iets dat ik mijn hele leven kan volhouden.
      Een minder grote portie pasta en rijst is wel makkelijker te doen omdat ik nu veel meer groente opschep. En dat is iets dat ik al meer als een jaar doe en ik ben trots dat ik dat nog steeds heel bewust doe. Bij mij is de grote boosdoener om te vaak te snoepen. Helemaal snoepen daar ga ik ook niet mee stoppen, ik hou namelijk niet zo van straf dieten enzo...dat is namelijk niet vol te houden. Maar het gaat me vast lukken, alhoewel gisteravond het glas wijn en stuk kaas harder riep whahaha. Knuff!

      Verwijderen
  3. Wendy Fedorus Vels10 maart 2017 om 20:21

    Wat een heerlijke blogpost, net als het heerlijke weer van vandaag! En wat is de tante besty sporty roses toch een prachtige jurk. Ik hoop dat ik m nog ergens zal vinden! Ik ben vandaag lekker in het park wezen wandelen met Benjamin in de kinderwagen.
    Dat was ook erg leuk.... We hebben lekker van het zonnetje genoten! Fijne avond nog! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat heerlijk Wendy, ja het was dan ook prachtig weer! En oh dat gaat je vast lukken hoor want er zijn zoveel verkooppunten en er zijn er vast nog bij die meerdere maten op voorraad hebben. Succes! Knuff!

      Verwijderen
  4. Ohh wat is deze groene ook leuk! Had hem ook gepast vandaag twijfels maar toch de blauwe genomen. Wat een fantatosche dag was het hè. En wandelen is aktijd goed. Ik probeer altijd minimasl 10.000 stappen per dag te zetten (app op tel) maar heb hondrn dus dat red ik meestal wel 😉Je groene jas 😍😍
    Fijne aav 😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even op mijn gezondheid app gisteren gekeken en heb er 8680 gemaakt. Normaal kijk ik er nooit op, maar wellicht vaker gaan doen ;).
      Ja de groene is ook mooii, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen was. Ik heb hem in drie kleuren, ik had bewust gezorgd voor budget op mijn marktplaats rekening (had wat Tante Betsy jurken verkocht) en heb nog zoveel te verkopen dus dat komt wel goed met mijn jurkjes verslaving hihi (oh en heb nog een kadobon liggen :)). Maar het is enorm gave jurk en ik moest en zou deze hebben hihi. Knuff!

      Verwijderen
  5. Ah! Wat een heerlijke Zonnige zoals het is blog! Heel veel succes met het om zetten van je voornemens in aktie ;-) Mooie je "groen" in combie met 't fuchia ziet er gezellig en warm uit, maar de sporty blue I love it! Die staat ook bovenaan mij wishlist! Heel fijn zonnig weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die lichtblauwe is enorm gaaf en is echt een heerlijk zomers kleurtje. Ben ook zo blij dat ik voor die gekozen heb, en voor de zwarte en de groene whahaha. Schreef al net hierboven dat ik gezorgd had voor budget hihi. En ja fuchsia is toch een van mijn favoriete kleuren om mee te combineren. Succes om hem nog ergens te kunnen scoren! Knuff!

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijke, eerlijke foto's!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja ik dacht deel hem hier ook even zodat dames zien dat hij bij mij ook niet zomaar dicht ging. Ik heb een goed gevuld lijf en ook al is de jurk krapper en een maat kleiner dus (bij grotere maten) toch lukt dat makkelijk met de rits open. Maar wat minder buik erin zou fijn zijn hihi. Knuff!

      Verwijderen
  7. Yes. You. Can! Oh, ik was vandaag ineens aan het dubben over zo'n Dress Sporty Roses, maar ik kan niet besluiten welke kleur het moet worden......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja moeilijk is dat hè?! Ben je al bij Pantalone geweest of heb je hem zondag gepast? Dan heb je al drie verschillende kleuren gezien. Bij Pantalone heb ik de zwarte gekocht en ze hadden ook de donkerblauwe (ook mooi). En Binnie van SoMuch bleek ook de groene te hebben...de blue zal in ieder geval nog gewoon bij Tante verkrijgbaar zijn ;). Knuff!

      Verwijderen
  8. Ja water drinken schiet er bij mij ook wel eens in. Wat bij mij werkt is dat als ik naar de wc ben geweest verplicht een glas water moet drinken. Zo komt de routine er een beetje in 😄😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha dat is een goede om te onthouden. Ik heb in ieder geval al drie glazen water op sinds vanmorgen 6.55uur. Weer last van mijn keel en verstopte neus dus ipv dropjes vreten ga ik maar eens meer water drinken en dadelijk kruidenthee met citroen ;). Knuff!

      Verwijderen
  9. Wat een leuke foto's! En veel succes met de gezondere levensstijl (klinkt veel beter dan afvallen), gaat je lukken. Ik heb uiteindelijk mijn sporty toch omgeruild naar mijn eigen maat. Ik merkte bij een maatje groter dat ik op mijn rug stof over had. Nu ik lees dat hij ook nog wat uitwijdt,ben ik helemaal blij dat ik dat gedaan heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja die jurk moet je niet te groot kopen en anders was een coupenaad in de rug ook een oplossing geweest, jij hebt als peerfiguur daar toch minder stof nodig hè. Ja ik had de mijne al opgemeten en wist dat het 42cm in de taille was, daarna wilde ik hem nog eens opmeten en toen bleek hij wijder te zijn (ik had hem al gedragen).
      In de was zal hij natuurlijk weer netjes terug in vorm gaan ;).

      Ja ik ben niet zo van afvallen, maar meer van een andere manier van leven en eten en snoepen, iets dat vol te houden is, iets dat realistisch is. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. Hahahahaaa, heerlijkje post! En weet je wat??? Ik heb gisteren een paar ZOO laarsjes gekocht! Jippie!! Helaas (nog) geen foto's met een Tante Betsy. Komt misschien nog. Weet het niet heel zeker, want ik heb de kortste laarsjes gekocht (Brechje) en ik weet niet of dat wel geslaagd is onder een TB met die smalle enkels van mij :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga door meer te bewegen proberen af te vallen! Het gaat je lukken hoor meis!! x

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.