zondag 26 maart 2017

Guestblogger Peetjuh meets Tuthola

Hey girls vandaag deel ik weer eens een gastblogpost. Tante Betsy dinnetje Petra is gisteren namelijk gaan shoppen bij Tante Betsy verkooppunt Tuthola te Markelo. Oftewel zoals Peetjuh hetzelf noemt; Lekker tutten bij Tuthola!!!


Vandaag op zaterdag 25 maart was het eindelijk zo ver. Oppas geregeld voor de jongste en de oudste wou graag mee. In de auto en hup richting Markelo. Om 10.10 uur stonden we voor de deur. Aan de buitenkant was het al meteen duidelijk. Hier is het gezellig. 


Nadat ik uitgevonden had hoe de deur open moest, whahaha (blond hé), kwam er een gezellige huiselijke sfeer op je af. De lekkere ouderwetse deurbel met zijn charmante geluid liet meteen weten dat ik er was.
Ik voelde me meteen thuis, Bob en Marit ook. 


Kennis gemaakt met de eigenaresse Wilma, een super lieve vrouw. Zij draagt zorg voor deze bijzonder fijne shopervaring. Tuthola bestaat al 8 jaar. Waarom ben ik er nooit eerder geweest??? 


Eerst is ze klein begonnen en was het achterste deel nog bewoond. Inmiddels is de winkel gegroeid. Overal staan leuke zitjes en een grote gezellige koffie tafel.  Marit had lekker een plekje gezocht zodat ze alles goed kon overzien. 


En ik natuurlijk meteen op de kop in de jurken. Wat een keuze.  
Veel van Tante Betsy maar ook andere leuke merken. Blutsgeschwister, Sanita, King Louie, Blutsgeschwister, Very Cherry, Hals over kop, Isiswomanwear, Sticksandstones, Jassen, Hi di Hi – Noi Noi.



Op naar de nieuwe levering van Tante Betsy, alles zat nog in de doos dus keuze zat in alle maten. Uitgezocht wat ik wilde passen en ben begonnen met de Sunny Zippie Red die hoog op mijn verlanglijstje stond. De XL was te strak dus ook van deze zippie heb ik XXL. 


Ze had de Sunny ook in groen. Wat een plaatje en uiteraard ook gepast. XL te klein en XXL wonderbaarlijk maar helaas te groot. 


Daarna over naar de Songbird "vogeltjes jurk ". Ik had graag de overslag gehad maar Wilma had alleen de Lola. In groen en blauw. Hiervan heb ik in alles maat XL.


Tussendoor kopje thee erbij en lekkere paaschocolade. De koffie staat altijd klaar bij Tuthola!!! 
Heel gezellig kwam er nog een klant binnen en samen hebben we de Betsy Big Flower gepast 


Én de Summer Les Fleurs pink. Zij had maat S aan. Normaal draagt ze S maar alle jurken zaten nu bij haar te strak en ik droeg van beide jurken XL. Helaas niet mijn modellen. 


Speciaal voor Susan de Patsy red aangedaan ook in maat XL. Fijne jurk maar voor mij te saai...ik mis het printje. 


Ook nog de Carmen Les Fleurs aangepast maar de XL veel te strak. De XXL zat om de heupen veel te strak en op de rug veel te wijd. 
Even een zijnotitie van Susan, Petra heeft een peermodel dus vaak vallen jurken dan anders. 


Ook kwam Annegreet nog even binnen wandelen. Gezellig gekletst. Zij heeft geloof ik mooie Sanita's meegenomen. 
Om 12.45 vond Bob het toch wel eens tijd worden dat we terug moesten richting Enschede. Ik had nog geen zin en vermaakte prima. Kan daar de hele dag wel vertoeven.


Ik ben naar huis gegaan met de Sunny Zippie Red, blauwe bloem van Urban hippies en....oei oei een jurkje van King Louie. 
Marit heeft van mij de gouden bloem gekregen van Urban hippies omdat ze zo lief is geweest bijna 3 uur lang! 


Wilma is super gastvrij en wil alles doen om te zorgen dat jij de jurk krijgt die bij je past.  Ben je nog op zoek naar een jurk kun je contact met haar opnemen in de winkel. Bel liever dan te mailen. Ze kan dan de jurk meteen apart leggen en ze wil het zelfs verzenden. 


Op haar site staat een waarschuwing dat je aan 1 uur shoppen vaak niet genoeg hebt. Nou inderdaad. Bijna 3 uur lang gepast, gelachen en gekletst. 
Nog een quote van haar site: 
"Het leven is te mooi om als een grijze muis door het leven te gaan".
Ik zeg een toffe winkel en dit was zeker niet de laatste keer dat ik heb gewinkeld bij Tuthola in Markelo.
Wilma bedankt en tot de volgende keer!


Zo girls ik hoop dat jullie heerlijk genoten hebben van Petra haar verslag, het voelde alsof ik erbij was. 
Wie weet ben je er ook wel al eens geweest...ik dacht gisteren al meteen waarom is het zo ver weg?!
Ik hou van tutten in zo'n heerlijk winkeltje en ik zou er ook wel de hele dag rond kunnen hangen. Wie weet heb jij ook wel zo'n leuk Tante Betsy verkooppunt in de buurt. Shop ze!

Lots of love from Susan