woensdag 29 maart 2017

Be Yourself


Hey girls dankjewel voor jullie reacties op mijn bericht van gisteren, Tante Betsy happiness in a dress, ik heb er mijn best op gedaan om op mijn manier een blogpost neer te zetten zodat jullie er allemaal wat mee kunnen. 
Het is belangrijk voor mij om ergens een positieve draai aan te geven, zo zit ik nu eenmaal in elkaar, ik ben Miss (Mrs) Positive. 
Zo'n blogpost zet je ook niet zo 123 in elkaar, ik schrijf allereerst vanuit mijn hart en lees het dan nog eens door en nog eens en tussendoor pas ik wat aan of herschrijf ik iets. 
Ik ben inmiddels toch een beetje de spreekbuis geworden van Tante Betsy en dan is het belangrijk om iets goed te verwoorden, maar vooral ook om zelf ook het happiness in a dress principe hoog te houden. 


Daar is natuurlijk niets moeilijks aan want ik word prompt happy van de jurkjes van Tante Betsy. 
Gisteren kreeg ik nog een mailtje van winnares Claudia die vroeg hoe het nu met me ging, ik gaf er nog geen antwoord op. 
Maar het gaat dus op en neer met me, afgelopen zaterdag toen ik bevriend blogster Sandra onverwachts tegen kwam bij Pantalone sprak ik heel even met haar en ik moest enorm mijn best doen om niet ter plekke te gaan huilen. 
Ik ben sinds twee weken ziek thuis, het is me allemaal teveel geworden al die maanden van stress op het werk, teveel verantwoordelijkheden op me genomen, er heerste maanden veel onrust en onduidelijkheid. Het is me allemaal niet in mijn koude kleren gaan zitten.


Naast het feit dat ik enorm blij ben met deze gave zomercollectie, zit ik niet zo lekker in mijn vel en lig ik soms midden in de nacht wakker, ik heb moeite met doorslapen. 
Maar geen zorgen hoor dames ik zorg goed voor mezelf en neem de tijd die ik nodig heb, ik heb gisteren voor het eerst gepraat met een psychologe die verbonden is aan onze huisartsenpraktijk en heb volgende week weer een afspraak. Alles komt goed schatjes alleen moet ik een pas op de plaats maken. 


Ik merk dat als ik niet lekker in mijn vel zit snel terug grijp naar roze en ook wel groen in mijn garderobe, nou ja naar mijn Tante Betsy jurkjes ;). 
Roze en groen zijn hartchakra kleuren en doen me gewoon goed, natuurlijk ook mijn favoriete kleur rood en stiekem doen alle jurkjes me goed. 
Ik word vrolijk van de Tante Betsy jurkjes en ze brengen een glimlach op mijn gezicht. 
Vroeger vroeg ik vaker aan meisjes of ze die jurk ook in mijn maat hadden...maar tegenwoordig hoef ik dat niet meer te vragen en hangt mijn kast vol met vrolijke jurkjes. 
Ik heb dan ook nooit keuzestress en neem gewoon op gevoel een jurk uit mijn kast en daarna ook een ketting met bijpassende edelstenen. 
Mooi vind ik dat hoe dat werkt en daarmee kom ik weer terug op mezelf zijn en dat ik handel vanuit mijn hart en tsja dat is altijd positief. 


Ik zit nu als ik de rest van mijn blogpost schrijf op de bank in mijn slaaptenue, ik heb gelukkig wel kunnen uitslapen en dat heeft me goed gedaan. 
Ik draag een roze jurkje uit een van de vroege Tante Betsy collecties, door de vorige eigenaresse of die daarvoor ingekort, maar als jurkje voor thuis is het nog steeds prima. 
Ik draag ook een roze Energetix sportarmband, ik had ergens gelezen dat dit goed zou zijn voor hooggevoelige mensen/kids. Ik was de laatste tijd zo onrustig en zonder energie en ik hoop dat deze armbanden me helpen (ik heb ook een blauwe). Ik voel me in ieder geval niet meer zo onrustig en ik slaap ook al beter. 



Eigenlijk had ik nog wat anders willen schrijven, ik kreeg gisteren het blad Vintage Lifestyle met daarin het interview met Tante Betsy verkooppunt Eigen Stijl eigenaresse Marjan. Maar daar kom ik binnenkort op terug ;). 


Lots of love from Susan

20 opmerkingen:

  1. Eveline Jansen - de Jong29 maart 2017 om 19:57

    wat heb ik toch diep respect voor je Susan, ondanks dat je je zo voelt, breng je toch iedere dag weer een glimlach op mijn gezicht (en ik vermoed van vele anderen). Ik hoop dat voor jou de zon weer mag schijnen in je leven. Ik heb momenteel zelf ook therapie, dus ik ken je gevoel maar al te goed, maar zolang je maar lichtpuntjes kunt vinden en hulp zoekt, dan kom je er wel. Soms duurt het wat langer dan je zelf wilt, maar zolang je je eigen belang voor ogen houdt en goed voor je zelf zorgt kom je er wel.

    liefs Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Susan. Wat naar dat je je nog steeds niet goed voelt. Super goed dat je een afspraak hebt gemaakt met die psycholoog. Soms zo goed om van je af te praten en waar nodig samen een nieuwe of aangepaste koers te gaan. Even een onderhoudsbeurt. Je bent een super gaaf mens. En lekker positief. Ik hou er van. Je bent een lieverd πŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Goed dat je rust neemt en stappen onderneemt om weer uit het dal te klimmen. En dan nog elke dag zo'n blogpost in elkaar flansen, ik heb veel respect voor je. By the way, wat staan de nieuwe jurken je prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, Susan, doe alsjeblieft rustig aan. Je blogs zijn nog steeds prachtig en heel inspirerend om te lezen, ik knap er elke dag van op! Heb ook in therapie gezeten, het is niet makkelijk, maar je komt er echt wel, heel veel knuffels, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Susan,echt tijd nemen voor jezelf,je probeert steeds heel positief en vrolijk te doen maar je mag je ook eens laten gaan dat neemt ook veel ballast weg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar dat het niet zo goed gaat. Had het al wel een beetje tussen de regels door gelezen. Goed dat je pas op de plaats maakt.
    Wat betreft roze en rood, herkenbaar! Ik hou er ook zo van. Heb het veel in huis, maar minder in mijn kast ( daar juist groen en blauw, mijn andere liefdes). Maar ik hoop vrijdag een roze of een rood jurkje aan te schaffen.
    Sterkte Susan, liefs πŸ’šπŸ’›πŸ’œπŸ’Ÿ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vervelend zeg! Goed dat je hulp he t gezocht en knap dat je er zo open over schrijft!
    Toi toi toi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahh Susan wat vervelend voor je. Je bent zo sterk en positief. Hier kom je vast weer goed doorheen. Probeer te genieten van de fijne dingen, t mooie weer en lieve mensen om je heen. Je verdient t echt, je maakt zoveel mensen blij.sowieso al met je fijne blogs met die vrolijke foto's die weer inspireren hoe we onze jurkjes kunnen combineren!
    Dikke kus Geral

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vervelend he! Ik zit af en toe ook niet zo lekker in mijn vel en slaap momenteel weer slecht. Gelukkig gaan we het betere weer tegemoet🌝 Inderdaad jezelf goed blijven verzorgen hoor en lekker tijd voor jezelf nemen. Dikke kus, Monique 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag lieve Susan, Wat naar om te horen dat je ziek thuiszit. Niet kunnen doorslapen is zoals je ziet ook hier een bekend probleem. Als ik teveel aan mijn hoofd heb ga ik zelfs in mijn slaap liggen malen en word ik wakker. Zoals nu. Ik heb me er maar bij neergelegd en ga dan meestal een boek lezen of bijvoorbeeld jouw blog πŸ˜€. Ik zet mijn elektrische deken aan en word dan weer soesig waarna ik meestal na een uur wel weer in slaap val.
    Stress op je werk is vreselijk en ik hoop dat je ook daar er met iemand over kunt praten en wellicht zaken kunt veranderen?!
    Ik begrijp helemaal dat mooie jurken je er net weer even bovenop helpen of je in ieder geval wat beter doen voelen. Het helpt mij ook als ik mij op zijn minst vrolijk kleed. Dat straalt toch een beetje af op mijn humeur.
    Heel veel sterkte en beterschap! Hele dikke knuffel 😘😘😘😘😘
    ps: ik verheug me op mijn shopping spree bij ART in Den Bosch. Ik houd je op de hoogte maar de trip zal heel even moeten wachten helaas ivm drukte πŸ™„

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vervelend dat je je nog niet lekker in je vel zit. Goed dat je de tijd neemt en goed voor jezelf zorgt. Dat is de enige manier om er weer bovenop te komen, al is dat juist vaak hetgeen wat zo moeilijk is om te doen. Goed bezig! 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoop dat je je snel weer wat beter.voelt. dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beterschap Susan! Het feit dat je weet dat het wat minder gaat, Γ©n dat je eraan werkt maakt al dat je weer 1-0 voor staat. Keep up the positive parts, en je voelt je weer als Susan in n jurkje! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Susan, wat rot om te lezen dat je niet helemaal lekker in je vel zit. Gelukkig is dat door je vrolijke outfits totaal niet aan je te zien! Blijf jezelf, rust lekker uit, geniet van 't zonnetje en laat je goed verwennen. xx Bonny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wel fijn dat je nu voor jezelf hebt gekozen. Lieve Susan kalm an en een dikke zoen uit het hoge Noorden! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo herkenbaar! Echt even pas op de plaats maken. En echt voor jezelf kiezen. Je kan anderen pas weer blij en gelukkig maken als je day zelf ook bent.
    Komt helemaal goed mooie miss positive 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel lieverds voor al jullie lieve reacties, het is niet dat er nu stress op het werk heerst maar oh hoe moet ik dat uitleggen. Sinds mei vorig jaar is er enorm veel gebeurd; mijn ouders om de haverklap in het ziekenhuis met ernstige dingen, dus daar veel tijd aan besteed maar ook natuurlijk dat je je zorgen maakt. Maar vooral ook toen we te horen kregen op het werk dat onze twee begeleidsters stopten en dat in twee weken tijd. Sindsdien alleen maar onrust en het zwaard van damocles wat boven ons hoofd hing dat de afdeling zou gaan sluiten. Al die tijd hebben we een invalster gehad die wel naaien kan en echt haar uiterste best gedaan heeft om de afdeling zo goed mogelijk op te vangen, maar is toch anders als dat je een coupeuse hebt die dat al jaren doet en je stap voor stap begeleidt. Dus teveel verantwoordelijkheden op me genomen omdat ik samen met een andere collega het meeste wist, daarnaast alles gedaan om de afdeling te redden. Dat is ons ook gelukt en we zijn een samenwerking aangegaan, maar zo'n nieuwe 'onderneming' verloopt natuurlijk niet vlekkeloos. Moeilijk om de touwtjes uit handen te geven, maar nog moeilijker dat je nog steeds geen deskundige begeleiding hebt op naaigebied (op een dag in de week na). Het is me gewoon allemaal teveel geworden, terwijl ik dit laatste nu schrijf komen al de traantjes. Het is dus niet dat ik in een diep dal zit want anders kon ik de energie ook niet in mijn blog steken, maar ik moet gewoon rustig aan doen...och ik weet het ook allemaal niet hoe nu verder en hoe ik hier van herstellen moet. Vannacht weer een paar uur wakker gelegen maar heb gelukkig toch kunnen 'uitslapen', dus dat doet me wel goed. Ik moet me gewoon de tijd nemen om tot rust te komen en hopelijk kan de psychologe die aan de huisartsenpraktijk verbonden is me verder helpen. We gaan het zien...
    Ik geniet nog steeds van alle kleine dingen in het leven, wordt vrolijk van de Tante Betsy jurkjes. Heb ook een paar prachtige jurkjes van die lieve Tante gekregen dus mag me hullen in mooie vrolijke jurkjes en ik mag iedere dag even tegen jullie kwebbelen en jullie weer helpen. Ik zorg verder dat ik me omring met positieve mensen daar haal ik energie uit en probeer mijn best te doen om me niet tezeer te ergeren aan mensen die niet zo positief zijn. Ik hoop dat men dat begrijpt en daar ook respect voor heeft dat ik niet meer reageer op bepaalde berichtjes aldaar nav de klachtenregen. Ik moet voor mezelf en mijn eigen gezondheid kiezen. Dikke knuffels van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi en heel eerlijk geschreven, dapper van je hoor! Neem echt je rust lieverd, voor vele hier waarschijnlijk herkenbaar, ook voor mij! Een pitje lager mag ook wel hoor ;-)

    Dikke knuffels ❤

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).