zaterdag 21 januari 2017

Not so relaxed Saturday

Hey girls vandaag weet ik niet goed wat ik met mezelf aan moet, er liggen in huis zoveel taken op me te wachten, zoveel achterstallige dingen te doen dat ik compleet blokkeer en er alleen maar passief van wordt. 
Door alle omstandigheden van de afgelopen maanden, nou ja sinds april/mei in de tijd dat mijn beide ouders om de haverklap in het ziekenhuis lagen, daarna al die maanden onrust op mijn werk is het achterstallig werk in huis gegroeid. 
Alle veranderingen hebben me enorm veel energie gekost en ik zou nu een inhaalslag moeten maken (of die zou ik allang gemaakt kunnen hebben), maar ik kan me er niet toe zetten. 


Overal in huis zie ik dingen die moeten gebeuren, maar mijn lijf is nog steeds niet gevuld met energie. Ik slaap nog steeds slecht, inslapen lukt nog wel goed, maar doorslapen ho maar. Ik weet dat mijn lijf 8 uur slaap per dag nodig heeft, maar die krijgt het al heel lang niet meer. Op een of andere manier kom ik niet meer tot rust, het is best frustrerend. 
Ik ben enige weken geleden maar eens rescue druppels gaan kopen (voor de momenten dat ik het echt nodig heb en maar 4/5 uurtjes slaap heb gehad en toch moet gaan werken), onlangs overgestapt op biologische wietolie (zonder thc ;))...gekregen van mijn moeder.  
Ik gebruik het nog niet lang genoeg om te zeggen of het helpt, maar meer rust in mijn hoofd zou fantastisch zijn. 


Ik probeerde vandaag ook een middagdutje te doen, ik wilde eigenlijk naar buiten...maar aan de andere kant wil ik ook dolgraag gewoon helemaal niks doen. En daarnaast wil mijn verstand heel nodig opruimen, orde in de chaos scheppen...vermoeiend dus. 
Maar ik kom dus niet tot rust, middagdutjes doen heeft geen zin voor mij. Maar me even afsluiten van alles om me heen wel, manlief is beneden national geographic of history channel aan het kijken en ik heb daar last van. 


Als ik alleen ben heb ik eigenlijk nooit muziek of de tv aan staan, teveel prikkelingen. Ik kijk ook nooit naar het nieuws of zo en kijk ook geen Nederlandse televisie meer...het is me allemaal te druk, het is me teveel. 
Wegdromen bij een leuke film of een leuke serie dat is iets wat me wel tot rust brengt. 
Soms ook noodgedwongen omdat we nieuwe buren hebben en ik die hoor, dus soms moet ik wel de tv op zetten zodat ik hun geluiden niet meer hoor of me er niet aan stoor. 
De laatste jaren ben ik hooggevoeliger aan het worden...of meer mezelf aan het worden dat kan ook ;). 


Er zullen vast Tante Betsy girls onder jullie zijn die dit herkennen of gedeeltes hiervan herkennen. Ja ik weet dat yoga, meditatie enzo allemaal oplossingen zouden kunnen zijn...that's not me. Ik ga dan liever buiten de natuur in, lekker het bos in, heerlijk om geen kip tegen te komen en helemaal alleen door dat bos te lopen. 
Als ik dat nu schrijf krijg ik daar al zin in, maar vandaag hou ik me toch maar binnen en doe het rustig aan. 
Ik ben heerlijk even gaan wegdromen bij een boek van Nora Roberts en daarna heb ik wat kleine dingen in de keuken gedaan, de afwas die niet in de afwasmachine gaat. En heb ook voorbereidingen gemaakt voor nog een paar kettingen voor de komende zomercollectie, ik heb mini cooper bedels gemaakt ;).


Oh ja vandaag dus dress Bibi Flora Blue aan met een thermo leggging en mijn azuurblauwe ZOO Adventure laarzen. Ik wilde eigenlijk mijn heerlijke sweatvest Lotte Jeans aandoen, maar die toch maar meteen mee de was in gedaan...hij gaf nog een beetje blauw af aan mijn handen ;). Dus lekker mijn blauwe Tante Betsy hoodie aangedaan uit een oude collectie. 


Ik sierde mijn jurk ook met een Urban Hippies roosje en kijk wat Femke van Urban Hippies voor leuks heeft. Mooie armbanden in lekkere knalkleuren <3. 
Zo te lezen zijn ze alleen bij verkooppunten te koop tot 1 maart, daar zullen vast een aantal Tante Betsy shops bij zitten ;). 


Lots of love from Susan

17 opmerkingen:

  1. he Susan, ja ik herken alles, loop ook hopeloos achter met alles en slaap al tijden slecht. Ik ga naar een natuurgeneeskundige en dat helpt wel. heb ook rust nodig om mij heen. Heb wel ontzettend veel zin in 5 maart, maar ik weet wel dat ik daarvan daarna dagen moet bijkomen. Sterkte meis en een grote knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken ook heel veel in je verhaal. Die onrust is heel vervelend. Probeer rustig aan te doen en niet aan je to-do-lijst denken of aan wat je eigenlijk had willen doen, dat komt ooit wel een keer weer.

    En ik vind de kleuren van je jurk zo mooi. Ik heb hem vandaag ook aan.

    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Suzan,
    Wat naar dat je je zo voelt en al zo'n lange tijd. Hopelijk gaat de wietolie wat positiefs brengen.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He, wat naar om te lezen! Wat mij helpt is dat per dag een dingetje aanpak. Het is dan geen falen omdat al die andere dingen die ik zou willen doen niet gedaan zijn, maar ik heb een succes omdat ik bijvoorbeeld een la of een stapel tijdschriften heb weggewerkt. Zo langzamerhand komt mijn huis nu weer tevoorschijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai, thanks voor je fleurige outfit, prachtig vestje ook.
    Verder heel herkenbaar wat je schrijft. De tip van Jufanita zou ik je ook aanraden en wees lief voor jezelf.
    Mij heeft mindfulness wel geholpen, niets zweverigs, maar 1 ding tegelijk doen en je daar op richten. In dit geval niet bezig zijn met wat je allemaal nog moet, maar als je dus aan het afwassen bent, focus je je daar op. Of loop je in het bos; gebruik al je zintuigen. En als laatste probeer alles zonder oordeel te hebben. Heb je toch een oordeel of dwalen je gedachten af, "heb daar dan geen negatief oordeel over, en probeer weer te focussen ".
    Ik vind dat laatste bijv erg moeilijk met al mn buren om me heen, vooral als je zo sensitief bent. Maar ja "het is zoals het is".
    Succes en bedankt voor je mooie foto's.
    Groetjes Elizabeth P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elke De Vlaminck21 januari 2017 om 17:51

    Herken me ook in je blog vandaag. Moe en rusteloos en deze week ben ik ook ziek en de kinderen en mijn man ook. We lagen met zijn vieren ziek op de bank.
    Dikke knuffel en ...alles komt wel goed!
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier herkenning, bij mij helpt het oa om mijn taken in stukjes te hakken en het klein maken, niet te veel in 1 keer. En soms gewoon toegeven dat het vandaag /dit moment niet lukt. Niet te streng zijn voor jezelf!
    De lente komt er aan (hmm nou bijna dan :) ), hopelijk geeft dat positieve energie <3
    Maar slecht slapen is echt ruk, dan sta je al 1-0 achter :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat vervelend Susan maar heel herkenbaar. Ik heb ook weinig energie. Ik heb altijd van alles in mijn hoofd, dingen die ik wil doen maar het komt er gewoon niet van. De energie en zin ontbreekt. Daar heb ik al een hele tijd last van. Eigenlijk sinds ik werkeloos ben geworden een jaar geleden. Ik ga een stuk later slapen, sta later op en als ik geen zin heb in iets dan schuif ik het op de lange baan. Het helpt natuurlijk ook niet dat mijn man ook altijd thuis zit he. Nou ja hopelijk wordt het beter als het voorjaar er aan komt. Wel fijn dat jij je rust kan vinden in het wandelen. Gewoon lekker blijven doen.
    Leuk he die Urban Hippies armbandjes! Die roos staat mooi bij je jurk. Die blauwe Zoo laarzen vind ik echt wel heel mooi van kleur hoor!
    Nou Susan, lekker relaxen vanavond hoor. Ik ga denk ook maar eens een filmpje op Netflix kijken en lekker met een deken op de bank. Fijne avond!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Susan, je verhaal is heel herkenbaar. Ontzettend naar dat je niet aan voldoende slaap toekomt. Slaap hebben we zo nodig. Probeer je niet te laten leiden door de lijstjes in je hoofd met taken die je zou moeten doen, maar luister naar je lijf zoals je vandaag hebt gedaan. Op een dag dat je wel energie hebt, kun je opeens veel meer werk verzetten en nu heeft je lijf rust nodig. Je hoeft geen meditatie of iets dergelijks te doen als dat niet bij je past, doe juist iets waar je energie van krijgt of rustig van wordt. Ik heb het opruimen van mijn zolder maanden uitgesteld, omdat ik er gewoon geen tijd of energie voor had. Vandaag eindelijk gelukt, dinsdag ga ik naar de Kringloopwinkel met een paar dozen vol en breng ik wat kleding naar het Leger des Heils. Geeft een opgeruimd gevoel. Maar... je wordt er niet blij van om dit te doen als je geen energie hebt. Vroeger kon ik niet uitstellen, maar nu is het heerlijk om te beseffen dat ik het wel kan. En... er gebeurt niets ergs als je er niet aan toe komt.
    Prachtige outfit heb je aan. Helemaal af met die legging (waar haal je zo'n kleur thermolegging vandaan? Die wil ik ook!), dat vest en die te gekke laarzen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dankjewel lieverds voor al jullie lieve woorden en te lezen dat het herkenbaar is. Ik kan er normaal heel goed mee omgaan en goed voor mezelf zorgen, maar soms is het zo frustrerend dat alles al zo lang ligt.
    Maar ik heb vanavond heerlijk genoten van de gezelligheid in de Imbisstube en heerlijk gelachen en nergens meer aan gedacht. Morgen is weer een nieuwe dag en anders maandag ook hihihi. Dikke knuffels voor jullie lieverds

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Susan, heel herkenbaar. Vandaag zei mijn man dat ik me niet moest richten op herstellen wat ik had maar moest richten op wat ik nu kan/heb. Geld voor jou ook. We zijn te streng voor onszelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je verhaal nu al een paar x gelezen, kom er steeds op terug,...heb er zelfs van gedroomd. Héél herkenbaar, alsof ik men eigen verhaal bijna lees! Hele goede tips lees ik ook hierboven en in de reacties op Facebook, ga ik zeker meenemen ook zelf, zó steken we allemaal van elkaar wat op toch! Je outfit is helemaal erg mooi, die laarzen zijn echt gaaf en die urban hippies echt leuk ook, de jurk staat je wederom prachtig, sjoen meidske wat ze bis! Voor nu, rustig aan en take care! Dikke liefs voor jou ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Herkenbaar hoor, gelukkig heb ik er nu geen last van. de taken in huis in kleine stukjes doen en niet teveel ineens helpt mij. En dan genieten van hetgeen je wel gedaan hebt inplaats van wat er allemaal nog moet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar... :-(
    Fijn dat je zo hebt kunnen genieten in de Imbisstube.
    Liefs,
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voor mij ook herkenbaar! De taken stapelen zich op en dan is het zoveel dat je het overzicht kwijt bent! En dan mis je ook nog de energie om het te doen.
    Die tips zijn handig om alles stukje bij beetje te doen. En niet te veel eisend zijn.
    Zorg goed voor jezelf! Take care! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor Naam/URL kun je je naam opgeven (de URL open laten), maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Op de pagina Giveaway How to? staat het ook nog eens uitgelegd, vooral als je doorklikt vanuit Facebook.