dinsdag 1 november 2016

Giving and receiving Tuesday


Hey girls waar ga ik het vandaag eens over hebben, het is de eerste dag van Geefmaand November dus dat is wel het meest voor de hand liggend om te vertellen hoe mijn allereerste geefdag was. 
Natuurlijk ga ik jullie niet een maand lang lastig vallen met iedere dag een verslag van mijn geef en ontvang acties. 
Wie weet kan ik jullie binnenkort nog eens lastig vallen met een leuke Tante Betsy kadobon winactie, daar zullen jullie vast geen probleem mee hebben toch?!
Eens kijken of er nog jurkjes zijn die ik eens heb gekregen van Tante en die ik eigenlijk bijna nooit heb aangehad of toch niet zo goed bij me passen...ik heb er wel een paar van vorige seizoenen. 


Hoe zag mijn geefdag uit, vanmorgen het plantje (bonsai boompje dat ik voor mijn verjaardag kreeg) weer buiten voor de deur gezet...en yess iemand heeft het meegenomen en gaat er hopelijk veel beter voor zorgen als ik deed. 


Ik nam vanmorgen ook een paar boeken mee in mijn fietstas om dan eindelijk eens een minibieb te bezoeken in de buurt van mijn werk, ik nam een kinderboek, een boek voor tieners en een chicklit mee en zag twee boeken die me wel aanspraken en nam die mee om lekker eens in te gaan lezen. De muurbloem van Afra Beemsterboer en De gelukkige huisvrouw van Heleen van Royen.   


Na lekker even genoten te hebben van mijn lunch nam ik de twee zakken met speelgoed, knutselspulletjes en schriften mee op de fiets om af te leveren bij het depot van Samen Delen in het centrum van Heerlen. 
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze verzorgen dus transporten naar Oostblok landen en verzorgen ook nog eens heel wat gezinnen hier in de omgeving. En ze kunnen in feite alles gebruiken, zolang het natuurlijk wel in orde is, mooi om te weten...handig om in mijn achterhoofd te houden tijdens het opruimen van de zolder. 


Daarna heb ik dochterlief getroffen, die was in de binnenstad voor een sollicitatie en heb ik een luisterend oor geboden terwijl we naar en door de nieuw geopende TK MAXX liepen. Fijn voor dochterlief om even haar ei kwijt te kunnen en fijn voor mij want ik kon even een uurtje samen met mijn dochter besteden en haar lekker knuffelen. En natuurlijk ook samen even genoten van een leuke nieuwe winkel in Heerlen...ik zag vooral bij de woonaccesoires hele leuke spulletjes.


Onze binnenstad heeft wel een boost nodig, dus yess een echte aanwinst die TK MAXX in Heerlen! En ik zag ook nog een heel leuke nieuwe kinderkledingwinkel in de stad, Kikibo de winkel van Bonny, die eerst in een buitenwijk was, oh wat zou het gaaf zijn als er ook zo'n vrolijke dameskleding winkel in Heerlen zou zijn met gave merken zoals Tante Betsy..  Ik maakte heel even snel een praatje in het voorbijgaan en het ontdekken. Ik werd by the way in de stad soms van top tot teen bekeken in mijn kleurige verschijning (met mijn nieuwe groene cowboylaarzen) whahaha. 


Thuisgekomen heb ik 5 kaarten op de post gedaan, beterschapskaarten en hart onder de riem kaarten...


En omdat het al 'laat' was en manlief een berichtje stuurde dat hij onderweg was en ik nog helemaal niks aan het eten gedaan had, besloot ik onszelf te tracteren op pizza's. Eens even een andere pizzaria uittesten en zo mezelf lekker een etentje kado doen. Alleen heb ik daarbij een geefmoment gemist, ik had wel wat fooi kunnen geven hihihi. Volgende keer een nieuwe kans, de pizza taco speciaal was best lekker ;). 


Oh ja vanmorgen heel vroeg heb ik Tante nog eens even getipt over de webshop, dat het toch wel moeilijk shoppen is met de nieuwe webshop en dat je niet in een oogopslag kunt zien of je maat op voorraad is zoals voorheen. Dus hoop voor ons en voor Tante én nichtje, dat de IT jongens het snel en goed kunnen oplossen, zodat wij weer makkelijker kunnen shoppen. 


Oh ja was je wishlist jurk eerst niet meer te krijgen, dan kan het zomaar zijn dat dat nu wel weer het geval is, dus zeker even checken door je maat in het winkelmandje te gooien. 




Nog even wat foto's van Evy, Tanja, Neeltje, Jasmijn, Petra en Maaike (niet in die volgorde ;)) die hun Tante Betsy wishlist inzonden, als foto inzending voor de inmiddels verlopen Tante Betsy kadobonwinactie. 



Lots of love from Susan

Ps vinden jullie dit toch wel leuk om zo af en toe te lezen, over mijn geefmomenten?

22 opmerkingen:

  1. Ook al praat je niet alleen over tante jurken, ik kijk elke dag uit naar je stukje. Dus ga vooral zo door. Ik geniet er van❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi fijn om te horen, soms is het best wel moeilijk. Nou ja heb altijd wel wat om over te kwebbelen maar vraag me soms af of jullie dat wel leuk vinden ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Ik lees je blog graag, alle onderwerpen :) enne, deze groene birdie is wel erg leuk zeg! knusjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen, ja soms begin je te twijfelen of men het wel leuk vindt ;). Dress Tweety green is dit en yess absoluut een hele leuke jurk, ben toch wel heel blij dat ik deze ook toegestuurd kreeg :D. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke jurk en laarzen heb je weer aan ! Gr Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja hou er wel van, van die knalkleurtjes. Maar als je dan zo door de stad loopt merk je wel dat je opvalt met een knalrode winterjas en groene jurk, knalroze panty en knalgroene laarzen whahaha. Die laarzen scoorde ik vorige week via MP, Fornarina laarzen, helemaal happy mee! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Wat een mooie geef-dag heb je achter de rug. En wat een gave groene laarzen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooie start hè. Zo fijn om te doen en dan heb ik mijn twee geefmomenten aan collega's nog niet benoemd. Eentje geduldig geholpen met haar werkstuk en een oud collegaatje met info.
      Ja vind deze groene ook zo gaaff! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Heel goed bezig!!! Ik zal deze maand ook eens wat bewuster gaan geven!! En wat staat die groene Birdie jou mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vind het ook wel weer eens fijn om eens een maand lang bewust ermee bezig te zijn, en doordat ik het hier deel...blijf ik er ook aan denken ;). Zag jouw foto met de tweety black, ook al zo mooi. Ja ben er ook erg blij mee, ook met de zwarte versie hihi, misschien stiekem nog wel blijer als met de birdie :D. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Ja, vind dit blog ook heel leuk om te lezen! Knuffels van mij, groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het ook leuk hoor om over andere zaken te lezen. Wat heb je een goede geefdag achter de rug. Ik heb vorige maand ook heel wat nieuwe schoenen een tas en nog wat goede spulletjes naar Terre des hommes in mijn woonplaats gebracht. De opbrengst gaat dan weer naar projecten tbv Terre des hommes.
    Wat zijn je laarzen gaaf en perfect bij je Tweety green. Ik hoop die jurk ook nog een keer tegen te komen op MP😀
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn is dat hè?! Morgen eens tijd maken om door mijn stapel met MP kleding te gaan en kledingkast ;). Wie weet wat er allemaal weer weg mag. Ja die tweety is leukk! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  8. Ik word hier blij van, en het werkt aanstekelijk!! Ik ga ook eens wat dingetjes doen de komende tijd dikke knuf!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om te horen dat het inspireert :). Heel veel geef én ontvang plezier! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  9. Ik lees graag over je geef-ervaringen! Ik wilde hier neerzetten dat ik november ben begonnen met ontvangen (vierde vandaag mijn 25-jarig jubileum op het werk), maar ik besef ineens dat dat niet klopt :-) Ik heb mams een luisterend oor geboden en heb een potje zelfgemaakte jam aan mijn lieve kapster gegeven. Onbewust dus wél gegeven :-)
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de allereerste plaats, van harte wow 25 jaar op een werkplek! Dat is wel een klein feestje waard.
      Hihi ja dat gaat vanzelf hè dat onbewust geven, heb hierboven natuurlijk ook geefacties staan die ik normaal ook zou doen. Oh nee had hierboven niet vermeld dat ik met veel geduld een nieuw collegaatje heb geholpen (onze werkcoach heeft een aantal dagen vrij), en een oud collegaatje via messenger tips heb gegeven. Zo nu ga ik mezelf weer slaap geven, de biologische klok laat me nog iedere dag wakker worden om 6uur, maar vrije dag vandaag dus ga nog uitslapen want ik ben nog moe ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  10. Goed bezig Susan. ik vind het leuk hoor dat verteld over je geefmomenten. Is toch altijd leuk om te geven. Zelf doe ik weer mee met een leuke swap en organiseer ik u ets leuks voor mijn vriendinnen. Het leuke van geven is dat Jeter ook iets voor terug krijgt.


    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat lief van je en ja zo'n swap is ook altijd leuk, maar heb gemerkt dat het niet zo mijn ding is, maar blijf ze leuk vinden als ik ze zie voorbij komen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  11. Ik vind het heel leuk om te lezen over jou geefmomenten en inspirerend ook nog! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).