maandag 4 juli 2016

Be yourself Monday


Hey girls het is be yourself Monday! Ja ik keek net naar de wekelijkse video van Doreen Virtue, ze trekt wekelijks engelen kaarten en tegenwoordig probeer ik daar iedere week even naar te kijken en te luisteren naar de boodschappen voor deze week. Voor maandag en dinsdag (en natuurlijk voor iedere dag van de week, van je leven ;)) heeft ze de kaart getrokken Be Yourself!


Ik ben Susan, Tante Betsy blogster, over anderhalve maand ben ik alweer 49 jaar voor diegenen die dat nog niet wisten en die me nog niet zo lang volgen. 
Dus ja als 'oudere vrouw' kun je ook Tante Betsy jurkjes dragen. 
Ik heb ooit eens gemaild met een dame die een jurkje op marktplaats verkocht omdat ze dacht dat ze er te oud voor was. Ze was 59 maar zag er absoluut niet zo oud uit, en dat geluk heb ik ook óf doen de vrolijke Tante Betsy jurkjes dat met je?! :). 


Ja girls het is belangrijk om jezelf te zijn, ik ben fleurig, kleurig, ik knal er graag uit, ik ben extravert en ik mag er zijn. En jij mag er natuurlijk ook zijn, gewoon zoals je bent en wat bij jou past. 
Ik word bleekjes bij pastelkleurtjes, maar toch kom ik er soms achter dat bepaalde jurken me beter staan als dat ik verwacht had. 
Zoals bijvoorbeeld het mouwloze Tante Betsy jurkje Dress Sakura White, die maakt me helemaal niet fletsjes en is stiekem toch een hele vrolijke jurk en staat me mooi terwijl ik helemaal niet echt zongebruind ben (van welke zon?!!).


Ook dress Sophie die ik vandaag aan heb met mijn rode Art clogs, was een jurk waarvan ik dacht dat hij me niet mooi zou staan, maar hij heeft heerlijk heldere kleurtjes. 
Manlief zei al van dress Sakura White dat hij het leuk vond dat ik eens een keer een andere kleur jurk heb, niet of een donkere kleur of een knalkleur. 
Ik moet zeggen manlief zegt zelden wat over mijn jurkjes hoor, hij is niet van de complimenten afdeling en laat de Tante Betsy jurkjes gekte aan mij over 'jij moet er mee lopen' is wat hij zegt als ik er naar vraag. 
Tsja daar kun je wat mee hoor met zo'n opmerking. Als ik onzeker zou zijn over mezelf zou ik beginnen te twijfelen, maar dat ben ik gelukkig niet. 
Ik kijk in de spiegel en zie mijn pluspunten, ik maak me niet druk over eventuele rimpeltjes...mmm heb ik die dan wel? Ik zeg altijd dat is het geluk als je genoeg spek op de botten hebt dan hebben die rimpels weinig kans whahaha. 


Zo kom ik dan ook weer op een vraag van een Tante Betsy girl Anja die zich afvraagt of ze met haar maat XXL niet als een pipo erbij loopt. 
En of er nog meer vollere Tante Betsy girls/addicts zijn... Verderop een collage, een negenluik met vollere Tante Betsy girls die er naar mijn idee absoluut niet als een pipo uitzien ;). 
Nu ben ik zelf gezegend met een zandloperfiguur dus mij staat veel, ik kan vrijwel ieder Tante Betsy jurkje aan. Soms heb ik het gevoel alsof ze perfect op mijn maat gemaakt worden, ik ben een XL'tje die tegenwoordig L draagt, omdat ze me beter strakker staan als los. Zoals je hierboven kunt zien bij Dress Akke. 


Ik draag als bijna 50'er gerust Tante Betsy jurkjes met paddestoelen, met vogeltjes, hartjes, aardbeien...printjes. 
Ik vind ze leuk en al zullen er mensen zijn die het een hoog pipi langkous gehalte vinden hebben...ik heb er schijt aan! 
Ik kan zelf wel in de spiegel zien of iets me leuk staat en ja hoor ik doe er dan ook nog een knalkleur legging op aan en een paar knalkleur laarzen, cowboy laarzen als het effe kan :p. 
En loop niet met de zoete menigte mee die zich nu allemaal in pastel hult omdat het bijvoorbeeld mode is of allemaal donkere kleuren...ik moet eerlijk bekennen dat je toch bijna depressief wordt van menig winkel met eenheidsworst. Die winkels slurpen energie van je...oversized is ook nog eens mode...hell no daar wordt je toch niet mooier op...het is alsof je een aardappelzak draagt. 


Die vrouwelijke vormen die we hebben die mogen benadrukt worden, geaccentueerd worden op de plekken waar we het smalst zijn en néé we hoeven die buik van ons niet te verstoppen, ook die hoort er bij!
Ik als zandloper model, heb een flinke buste (cup F) en ook flinke heupen och zeg eigenlijk maar gewoon dikke billen, maar daardoor heb ik wel een taille maar wel met buik! Hieronder een negenluik met wat vollere Tante Betsy girls (dames met L, XL en XXL), hope you don't mind. 


Nu kreeg ik pas een vraag van een Deense Tante Betsy girl die vroeg hoe een bepaalde jurk haar stond, hij zat haar wat strak op de heupen. 
Ik ken het jurkje en ik had al van menig jurkjeszusje gehoord dat ze die kleiner vonden vallen (jurkje uit een oudere collectie). 
Niet alle modelletjes zijn voor iedereen geschikt, maar je bent niet altijd in de gelegenheid om ze te passen en soms zie je een jurk bij iemand aan het lijf en die wil je graag hebben en dan blijkt hij jou niet zo mooi te staan. 
Nu had ik het idee dat de dame in kwestie een peermodel is, nu moet ik er even duidelijk bij zeggen dat ik pas sinds een aantal maanden fashionblogger ben en er de ballen verstand van heb. 
Moge dat even duidelijk zijn, ik ben gewoon gek op Tante Betsy jurkjes en nee ik werk niet bij Tante Betsy. Wordt tegenwoordig wel eens verwend door die lieve Tante en haar lieve 'nichtje' ;). 
Maar ik ben geen mode deskundige, heb er niet voor geleerd...maar al bloggend over mijn voorliefde voor die geweldige Tante Betsy jurkjes ben ik Fashion blogger geworden :D. 


Dus hoor graag adviezen van andere modelletjes en zal proberen om zoveel mogelijk verschillende girls in eenzelfde jurk te laten zien, maar daar heb ik jullie hulp bij nodig! 
Zo nu ga ik de rest van het youtube filmpje bekijken...het is nu 's ochtends 9uur als ik dit typ geïnspireerd door jullie en Doreen. 

Lots of love from Susan

36 opmerkingen:

  1. Wauw! Je hubby heeft gelijk: Sakura White staat je goed! Zeker met die ketting. Sophie ook, maar Sakura vind ik net iets beter staan. Mooi modelletje ook.
    Je was écht geïnspireerd vandaag :-)))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja Sakura white is stiekem gewoon helder blauw met witte bloemen erop ;). Hihi volgens mij was ik vrijdag ook al inspirerend whahaha. Binnenkort een sneakers blogpost. Knuff!

      Verwijderen
  2. Ik had al gereageerd op fb, maar wilde nog even zeggen dat die lichte kleuren je inderdaad echt goed staan!

    Groetjes, Esther (welke? :-) ) (Horst)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha lief dat je er even bij zet welke Esther ;). Nu ben jij een Esther die regelmatig reageert, de andere Esther heeft haar naam met een K aangevuld :) hihi.
      Mooie reactie plaatste je op Facebook! Mooi om te lezen. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. Heb je blogje weer met plezier gelezen :-)
    Dezelfde jurk en ieder staat het weer anders, leuk om te zien.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè en dan ook nog grappig dat Sandra en ik allebei dezelfde maat jurk dragen, jij ook. Jij bent ook een stuk smaller als mij ;). Knuff!

      Verwijderen
  4. Lieverd, ik ben het helemaal met je eens. Je hebt het goed verwoord. Lieve knuffels Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd, ik ben het helemaal met je eens. Je hebt het goed verwoord. Lieve knuffels Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hulde aan de vrouw ! Jij doet het als de beste ! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ik denk dat we met de jaren gewoon leren om lekker onszelf te zijn en weinig van anderen aantrekken. De ene is daar wat vroeger bij als een ander ;). Maar ook jii bent iemand die heerlijk haarzelf is. Knuff!

      Verwijderen
  7. Joehoe criticasters de boom in! Wel blijven jong in deze vrolijke jurken. Had vandaag mijn nieuwe Betsy Summer Grey aan met een appel groen vestje van Zilch en kreeg van mijn collega's complimenten. Een is na mijn enthousiaste verhaal vorige week al Betsies gaan passen. Nog niet aangeschaft maar dat komt nog wel! 😄😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi wat leuk om te horen! En complimentjes krijgen is altijd leuk, hij staat je ook prachtig!
      Wat ik wel grappig vind dat ook complimentjes gekleurd zijn, iemand zal eerder een compliment geven op iets waar hij/zij ook blij van wordt, hun smaak is. Dat merk ik dan tenminste ;). Knuff!

      Verwijderen
  8. Joehoe criticasters de boom in! Wel blijven jong in deze vrolijke jurken. Had vandaag mijn nieuwe Betsy Summer Grey aan met een appel groen vestje van Zilch en kreeg van mijn collega's complimenten. Een is na mijn enthousiaste verhaal vorige week al Betsies gaan passen. Nog niet aangeschaft maar dat komt nog wel! 😄😄

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal gelijk!! ik had vandaag dress belle blue aan, zo wat een leuk jurkje heb je aan , kreeg ik te horen, ja heel wat anders als de eeuwige spijkerbroek en de leggings met een zwart shirt erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk hè en die jurk staat je ook prachtig! Niet alleen bewaren voor zomers weer hoor daar is hij veel te leuk voor! Knuff!

      Verwijderen
  10. Heerlijk Susan! Dit had ik helemaal nodig! Inderdaad dat buikje hoort erbij en mag absoluut gezien worden! Ik vind je altijd even prachtig in die tante Betsy jurkjes! Doe zo voort :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om van je te horen Lore. Ja we mogen er toch zijn en dat mogen we weten! We zijn vrouwen met rondingen en er zijn er natuurlijk ook met weiniger rondingen, die mogen er net zo goed zijn ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  11. Dress Sophie staat je super en staat ook nog op mijn verlanglijst! Maar de Sakura white is ook leuk zeg. Dat wordt weer lastig kiezen als ik nog een jurkje ga bestellen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja herkenbaar, ze zijn verdomd leuk dit jaar. Ik geniet van die kleurtjes en ben wel heel benieuwd wat de wintercollectie gaat doen die zal een stuk donkerder worden. Die mag van mij net zo eruit knallen ;). Knuff!

      Verwijderen
  12. Dress Sophie staat je super en staat ook nog op mijn verlanglijst! Maar de Sakura white is ook leuk zeg. Dat wordt weer lastig kiezen als ik nog een jurkje ga bestellen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt helemaal gelijk Susan er zijn al genoeg grijze muizen en je wordt gewoon automatisch vrolijk als je zo een vrolijk jurkje aanhebt. Ik vind die lichte kleur je heel goed staan.
    Heerlijk toch die omerking van je man! Zou zo uit de mond van mijn man kunnen komen.
    Hij gaat het nog zwaar krijgen met al die vrolijke jurkjes die ik nog wil hebben in de toekomst. Hij houdt nl. alleen van zwart, wit en grijs!
    Fijne avond.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha heerlijk, ja die mannen van ons. Ik dacht al die man van Sandra zal ook wel 'blij' met mij zijn dat ze nu aan de Tante Betsy jurkjes is. Maar hij vind het net leuk dat ze meer jurkjes draagt ipv jeans hihi dus onze verslaving maakt ook mannen blij :).
      Zo inmiddels in de trein en in Maastricht aangekomen. Afspraak helemaal vergeten maar toch nog mooi op tijd, met een race tegende klok. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  14. Met slechts 2 jurkjes in de kast moet ik er nog een beetje inkomen, maar wat heb je een lekkere nuchtere manier van schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi heerlijke reactie ook van jou Willeke. Oops pas maar op anders ben je straks ook verslaafd dit blog is erg aanstekelijk. Niet goed voor je beurs maar wel goed voor je body en mind! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  15. Heerlijk jullie reacties. Mmm ik ben nu net nog eens mijn gekwebbel terug aan het lezen en realiseer me opeens dat ik wel een begin heb gemaakt met de vraag van Anja die ze gisteren in haar reactie stelde maar er helemaal niet op door gegaan ben...ik ben toch ook een druif! De hele blogpost aanpassen werkt ook niet, maar Anja hopelijk kun je een beetje aan het negenluik zien dat er meerdere vollere dames zijn die een Tante Betsy jurk dragen en naar mijn idee zien ze niet als een pipo uit ;). Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik droeg vandaag dress sophie en vind het een heerlijk jurkje! Ook ik heb een buikje maar dat scheelt mij niks! Wel even goed om te lezen dat ik er wat meer schijt aan moet hebben hihi! Ik hou van mijn lijf en van mijn jurkjes <3

    Lieve groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja gewoon schijt aan hebben. Dat onderdeel van ons lichaam heeft niet voor niets een naam gekregen ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  17. Die mouwloze jurk staat je ook mooi!
    En die L is veel beter dan de XL. Leuk je blog over verschillende maten en figuren!
    Ik ben lang en juist weer het 'probleem' dat jurkjes soms kort zijn...
    Grappig al die verschillende dingen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo blij ook met die jurk en voel me echt niet fijn in een XL. Als ik me niet happy over een jurk voel kijk ik eerst of hij niet te groot is. Knuff

      Verwijderen
  18. Jeetje wat een verschil tussen L en XL. L staat je inderdaad veel mooier. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks. Ja hè een strakkere jurk doet veel meer voor mij. Knuff!

      Verwijderen
  19. Wat een heerlijke blog weer!
    Zo leuk om al die verschillende jurken en maatjes voorbij te zien komen!
    Het staat iedereen prachtig! Jou ook Susan, inderdaad alsof ze voor jou zijn gemaakt!
    Ik heb ook schijt aan wat mode is of niet ,die meestal inderdaad erg saai en somber is en veel van hetzelfde! Ik trek ook gewoon aan wat ik leuk en mooi vind! En heb daarom ook mijn eigen style.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijke blog weer!
    Zo leuk om al die verschillende jurken en maatjes voorbij te zien komen!
    Het staat iedereen prachtig! Jou ook Susan, inderdaad alsof ze voor jou zijn gemaakt!
    Ik heb ook schijt aan wat mode is of niet ,die meestal inderdaad erg saai en somber is en veel van hetzelfde! Ik trek ook gewoon aan wat ik leuk en mooi vind! En heb daarom ook mijn eigen style.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).