maandag 13 juni 2016

Are you a creative Tante Betsy girl Monday


Hey girls gisteren schreef ik mijn blogpost over bekend haakster Saskia Laan die regelmatig Tante Betsy jurkjes draagt. Nu blijkt Maureen van Studio Sier waar Saskia haar 'Alles is haken' signeersessie had een nog veel grotere Tante Betsy fan te zijn, binnenkort meer daarover ;).  
Nu vroeg ik me af, zijn er nog meer Tante Betsy girls creatief? En op welk gebied zijn jullie creatief? Ben je ook een haakster of breister zoals deze twee girls óf maak je misschien je eigen sieraden zoals ik dat wel eens doe (je hebt ze vast al eens zien langs komen op mijn foto's). 


Wellicht bak je wel taarten, of schilder je, hou je van quilten, schilder je, fotografeer je... 
Ik ben er heel benieuwd naar wat jij op creatief gebied doet en het lijkt me leuk om te kijken of ik er een wekelijks terugkerend item van kan maken en een Tante Betsy girl, in de picture kan laten staan. 


Creatief zijn kun je natuurlijk op verschillende manieren. Ik heb vroeger altijd gedacht dat ik niet creatief was. Ik was niet goed met handvaardigheid op de lagere school, niet goed in handwerken, niet met tekenen of schilderen... Dus dan denk je al snel dat je niets kunt op creatief gebied. 
Toen ik gescheiden was van mijn eerste man, deed ik vrijwilligerswerk bij vrouwen in de bijstand en daar vertelde me een collegaatje dat ik toch creatief met geld kan omgaan, dat ik mijn huis leuk inrichtte... 
Stapje voor stapje heb ik proberen los te laten dat ik niet creatief was, als ik op cursus ging keek ik niet naar wat de ander maakte, maar concentreerde ik me op mijn eigen werkje en zo kreeg ik meer zelfvertrouwen door me niet meer met een ander te vergelijken. 


Mijn 365 dagen creatief blog dat ik in december 2011 startte was creatieve therapie voor mij, oude denkpatronen loslaten, proberen iets vol te houden door dagelijks creatief te zijn. 
En creatief zijn kon ook betekenen om lekker wat in te kleuren of een creatieve foto te maken. 
Wie weet denk jij van jezelf ook wel dat je niet creatief bent door vroegere ervaringen en negatieve commentaren, slechtere cijfers als anderen. 
Ik hoop met mijn stukje ook te bereiken dat ook jij dat kunt gaan loslaten. 
Er zijn zoveel manieren waarop je creatief kunt zijn en ik ben benieuwd hoe jij creatief bent of misschien durf je ook wel toe te geven dat je denkt dat je dat niet bent. 


In deze blogpost wat van mijn creaties door de jaren heen, hierboven wat collages, dreamboards die ik maakte. In het zesluik wat recentere creaties, twee teckels die ik maakte, en speelgoedkrans, een voorjaarskrans...ik heb ook nog dreamcatchers gemaakt, hars creaties met edelstenen, lappendekens...
Het lijkt me leuk om ook jou in de picture te zetten. Wel graag met wat Tante Betsy outfits erbij, want daar draait dit blog om. Dus lijkt je dat wat, laat dat dan ook meteen in je reactie weten. 

Lots of love from Susan

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee - ik ben creatief op het gebied van toneel - ik zit al jaren bij een theatergroep .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk idee Susan! En ik maar denken dat jij altijd al creatief bent geweest. Ben je natuurlijk ook... Maar je snapt wat ik bedoel. :) Wat mooi dat je je tocht naar creativiteit hier zo deelt. Ik schrijf, dat vind ik geweldig, ik kan daar heel veel in kwijt. Ik fotografeer ook graag, soms met een camera, vaak gewoon met m'n foon. Ik ben dol op oude dingen, met een randje, wabi sabi. Die creatieve uitspattingen zijn te lezen op mijn blog, soms met foto's. En ik ben op Instagram te vinden, daar post ik bijna iedere dag de mooie dingen die ik tegenkom. Zo fijn om te doen! En natuurlijk wil ik hier featuren, ik vind het een eer! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig. Ik dacht ook dat jij altijd al zo creatief bezig bent geweest. Ik vrees dat ik niet heel creatief ben. Hooguit kleuren en af en toe maak ik mijn eigen armbandjes, maar dan houdt het wel een beetje op. Ik heb vaak wel in mijn hoofd hoe ik het zou willen, maar mijn handen werken niet mee. 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was als peuter al bezig met tekenen en dat soort dingen, even eruit geweest toen ik een paardenmeisje werd :-){oke dat was toen paarden tekenen} , maar daarna is het borduren/quilten/naaien geworden.Mijn moeder was ook zo,ws van haar geerfd :-).
    Foto's zal ik nog even kijken.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee hoor! Ik heb altijd wel iets creatiefs in mij gehad maar sinds ik samen met Bob ben is het naar buiten gekomen. Sieraden maken, taarten bakken en decoreren, haken (ook nog maar sinds kort), knutselen met Marit....ik doe van alles! En ik ga nog leren naaien. Hihi veel stof liggen.
    Ook mag ik heel graag mijn huis en vensterbank in thema inrichten zoals seizoenen/feestdagen!

    XxxxX Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee hoor! Ik heb altijd wel iets creatiefs in mij gehad maar sinds ik samen met Bob ben is het naar buiten gekomen. Sieraden maken, taarten bakken en decoreren, haken (ook nog maar sinds kort), knutselen met Marit....ik doe van alles! En ik ga nog leren naaien. Hihi veel stof liggen.
    Ook mag ik heel graag mijn huis en vensterbank in thema inrichten zoals seizoenen/feestdagen!

    XxxxX Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk idee. Ik adem creativiteit, denk ik. Ik zou niet anders kunnen. Heb er mijn beroep van gemaakt en nog steeds doe ik van alles en kan er altijd wel iets creatief bij. Ik vind werkelijk alles leuk, op creatief gebied dan he. Als kind kon ik al goed tekenen en gedichten maken en sinds een paar jaar vind ik haken heel erg leuk en staat het schilderen op een lager pitje. Momenteel probeer ik ook creatief te zijn in het oplossen van problemen waar ik tegen aan loop. Ook daar kun je creatief in zijn.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie post!
    Ik heb na een burnout in 2009 mijn creativiteit herontdekt en het is mijn bron van rust en energie geworden. Kan nooit meer zonder en ik stop het ook niet meer weg :-))
    Ik ga mijn best doen om binnenkort een foto (of foto's) naar je te sturen. Herinner me er gerust aan als het even duurt; dan is het geen onwil, maar er speelt op het moment nogal wat aan deze kant van de pc.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al en aantal jaren fan van Tante Betsy. Heb zeker meer dan twintig jurken. Hoe teleurgesteld ben ik over de laatste collectie. Ik vind een aantal modellen lelijk genaaid. Jurken bestaan uit zoveel stukken dat de mooie stof niet ten goede komt. Motieven zijn scheef op elkaar genaaid, jurken die scheef geknipt en genaaid zijn (model), heb zelfs een zippy spijker terug gedaan. Ik heb de blauwe hart zippy en een shirt dress. Het motief hart roze/rood is rood/oranje, jammer. Ik geef mijn mening niet om het geheel af te zeiken, maar juist om te zeggen doe hier wat mee. Ik vind het een top merk waar ik in mijn maat (44/46) leuke aparte kleding kan scoren. Ik wil heel graag bij jullie blijven kopen, maar wil graag deze zaken anders zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anoniem, ik ben niet werkzaam bij Tante Betsy, alleen een Tante Betsy enthousiast. Je zult deze klacht bij Tante Betsy zelf neer moeten leggen in een mailtje. Ik kan er zelf niks mee en ben als enthousiast Tante Betsy verslaafde wel heel blij met de kwaliteit van jurken. warme groetjes van Susan, Tante Betsy blogster die dus niet bij Tante Betsy werkt ;).

      Verwijderen
  10. Hier ook een creatieveling; ballet, tekenen, schilderen, knutselen, altijd bezig met inrichting van huis, leuke hoekjes stylen. Af en toe komt er niet veel van, dan bedenk ik van alles en komt er van uitvoeren niet veel. Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).