zaterdag 9 januari 2016

Follow your own opinion Saturday

Hey girls ik typte deze blogpost al vroeg in de ochtend, ik was op Facebook en zag een discussie over een bepaald patroon op een jurk (nee geen Tante Betsy jurk) en deelde nadat ik mijn mening (over een jurk die ik zelf ook draag) had gegeven ook even een wijs verhaal (verderop in de blogpost).  
Ik draag als 48-jarige jurkjes waar kinderen in zouden kunnen lopen of waar veel dames zich nooit in zouden wagen. Maar ik heb er schijt aan wat mensen van me vinden en wat ze zouden kunnen denken. 


Ik volg de massa niet, maar volg mijn eigen gevoel en ik hoop dat jullie dames zich daar ook aan houden. 
Ga je niet laten betuttelen door mensen die vinden dat je een kinderlijke jurk aan hebt of een jurk in kleuren die nu niet in de mode zijn. 
Ik moet er niet aan denken om zo saai erbij te lopen als de rest. Als ik om me heen kijk zie ik nauwelijks kleur in de winterse outfits en van de zomer was iedereen massaal aan de pastelkleurtjes. 
Ik niet, ik hou van knalkleuren, die staan me nu eenmaal het beste. 


Dit seizoen zitten er niet veel knalkleurtjes in Tante Betsy haar collectie, maar dan nog zal ik bijna altijd een knalkleur qua panty of legging erbij dragen. 
Knalrood, knalroze, knalgroen, knaloranje...ja ik moet knallen en zo kom ik ook weer terug op waar de 'discussie' over begon hihihi :p. 


Girls volg lekker je eigen mening, durf te dragen waar jij je goed in voelt, wat jou mooi staat, waar jij happy van wordt!
Vandaag word ik happy van deze combo :D. 
Natuurlijk zijn er genoeg Tante Betsy girls die ook houden van kleur en lekker samen met mij schijt hebben aan de mode en lekker hun eigen ding doen. Yeah you go girls! 


Hier het wijze verhaal;
Je eigen mening volgen: Op een dag gingen Hodja en zijn zoon op reis. 
Hodja gaf er zelf de voorkeur aan te lopen en zette zijn zoon op de rug van de ezel. 
Zo gingen zij op weg tot zij een paar mensen tegenkwamen die zeiden: "Zie daar de wereld op zijn kop. 
De jeugd heeft geen respect meer voor de ouderdom. 
Die gezonde jongen rijdt op een ezel, terwijl zijn arme, vermoeide vader nauwelijks vooruit komt." Toen de jongen dit hoorde stond hem het schaamrood op de kaken. 
Hij stapte af en stond erop dat zijn vader verder zou rijden. 
Zo liepen ze voort, Hodja op de ezel en de jongen te voet. 
Even later kwamen ze weer mensen tegen die zeiden: "Moet je dat zien! Wat een ontaarde vader, die zelf lekker op de ezel zit en zijn kind laat lopen." 
Na dit verwijt draaide de Hodja zich naar zijn zoon en zei: "Kom, dan zullen we samen op de ezel rijden." 
Zo vervolgden ze hun weg, tot zij mensen tegenkwamen die zeiden: "Kijk, dat arme beest! 
Zijn rug zakt door onder het gewicht van hen beiden, wat een dierenbeulen!" 
Daarop zei Hodja tot zijn zoon: "Laten we afstappen. Het is beter dat we allebei te voet gaan, dan kan niemand ons nog verwijten maken." 
Zo liepen ze verder achter hun ezel. Tot een stel voorbijgangers wederom commentaar leverde: "Zie wat voor dwazen er op de wereld zijn. Ze lopen in de brandende zon en geen van beiden denkt eraan op de ezel te gaan zitten." 
Hodja draaide zich om naar zijn zoon en zei: "Je hebt het gezien, mijn zoon. 
Hoe je je ook gedraagt, op en aanmerkingen zullen altijd je deel zijn. Leer daarom je eigen mening te volgen."

Lots of love from Susan

20 opmerkingen:

  1. Hé Susan! Mooi gezegd! Dat verhaal kende ik inderdaad. Klopt als een bus. Vroeger trok ik me ook altijd heel veel aan Van wat anderen vonden. Maar daar heb ik me eindelijk overheen kunnen zetten. Je word gewoon verdrietig van al die saaie kleuren in de winkels. Zo ontzettend jammer! !!
    Ik deel je mening dan ook 100 procent! Dikke knuffels xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal waar. Iedereen moet dragen waar hij/zij happy van wordt, dan ben je op je mooist. Bij mij is dat mischien wat minder kleurijk dan de meesten hier, maar dat hoort dan weer bij mij :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal eens zolang jij je happy voelt in je outfit straal je dat ook uit en daar kunnen we wel wat meer van gebruiken op de wereld ! Laat iedereen lekker zijn ding doen en keuzes maken die bij haar passen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal mee eens ! Dat heb je goed gezegd {geschreven :-)} Je moet helemaal doen waar je zelf het prettigst bij voelt. Heerlijk toch al die kleurtjes.
    Het verhaal ken ik van jou, daar is niks aan toe te voegen , zo is het.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hé , die jurk heb ik ook aan vanmiddag. :-) maar dan met toffeltjes eronder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een wijze les zo op deze zaterdagmiddag. Ik vind ook zeker dat je aan moet trekken wat je zelf wilt.
    Als je aantrekt wat bij jou past zul je stralen. En dat hebben we nodig. Heel veel stralende mensen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hilde Janbroers-Stolk9 januari 2016 om 17:29

    Ik heb me altijd veel aangetrokken wat anderen van mij vonden, en dat is zo vermoeiend! Ik merk dat ik stapje voor stapje steeds meer durf hoe ik eruit wil zien. En idd, daar word je happy van! Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo wat ben je kleurrijk type heerlijk..Een kreeg nog wel eens de opmerking Marieke je heb je zuurstok gehalte weer hoog staan. Ik heb opvallende kleding smaak maar ben absoluut geen opvallend persoon. Terwijl ik wel opval. Uhh soms ook niet. Maar ik heb wel maling aan wat ik draag. Maar de kleurde legings daar ben ik nog wel op zoek. Ik draag vaal apollo legings. En jouw schoenen wauw welk merk is dat dan? Maar wat een mooie blog. Volg jouw gevoel precies
    ..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gezegd meis! Helemaal eens!
    Laatst ontzettend moeten lachen om een directielid dat mij aansprak over mijn panty's. Ik droeg die dag knal aqua, de dag daarvoor de knalroze Apollo's. 'Eh, gisteren droeg je toch andere?' Had ie goed gezien :-))) 'Klopt, gisteren was het knalroze, lekker vrolijk hè!' :-))) Hij moest lachen. Geen idee wat hij er écht van vond, maar het feit dat ik een lach op zijn gezicht had getoverd, vond ik geweldig!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaaa AMEN zei deze kleurbom!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb die discussie ook gevolgd op Facebook . Ik vind ook dat je moet dragen wat bij je past & waar jij je prettig in voelt ! Ik merk ook vaak blikken in mijn rug - maar aan de andere kant : ik krijg heel veel complimenten van mensen. Vroeger was ik er ook vatbaar voor & was ik geneigd om mij om te kleden- maar nu niet meer hoor ! Get a Life!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag de discussie ook en ik vond het wel een goed punt. Ik had er zelf niet zo bij stil gestaan, maar mooi hoe de groep reageerde. Fijn dat de groep zo veilig voelt om zo'n onderwerp aan te snijden. Heel respectvol! Heel fijn, ik vind Facebook tegenwoordig zo'n medium van "ik schreeuw het hardste, dus ik heb gelijk". Laat iedereen in z'n waarde, om het nu om kleding of weetikwat gaat. En idd, lekker je eigen ding doen! Fijn weekend meis! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi dames
    ben nieuw op jullie site en kan me wel vinden in draag wat je wilt en hoe je wilt draag zelf graag tante betsy en boris wel niet te bont maat hoe ik zin heb hou ervan de jurken wat losser te dragen koop dan ook meest maat xl van tante betsy ipv l omdat het me dan naar mijn idee te strak zit en ook ik heb telkens weer in de winkel die discussie hoort strak te zitten petje af dames voor jullie site geeft de mens weer moed

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben twee jaar geleden helemaal richting kleur gegaan. Als ik in mijn kast keek zag ik vooral zwart, grijs en blauw.
    Nu straalt er elke morgen een regenboog me tegemoet. Ik word er vrolijk van en dat kunnen we allemaal gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh Susan, je slaat de spijker weer op zijn kop. Doen waar je zelf Happy van wordt! Ik draag saaie pakken afgewisseld met vrolijke jurken. Allebei is dat Me. De juiste mensen waarderen het en commentaar wordt minder. Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed zo, allemaal hetzelfde is super saai!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou dat had ik weer, ik moet toch wel zeggen dat rood mijn favoriete kleur is onder de Tante Betsy jurkjes, moeders op school komen wel eens advies vragen hoe ze iets het beste kunnen kombineren want als ik dan een Tante Betsy jurk aan heb moet alles ook matchen, een rode legging, een andere kleur rode laarzen en vaak ook nog een rode jas. Nou liep ik van de week bij de V & D in Dordrecht komt er een wild vreemde mevrouw van rond de 65 naar me toe ze zegt mevrouw ik vind dat u er zo mooi uit ziet in dat rood ik wordt er helemaal vrolijk van. Nou je begrijpt het wel he mijn dag kon niet meer stuk. Dus dames volg je hart en het komt goed. Gr Monique den Boer

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).