donderdag 10 december 2015

Perfect Fit Thursday

Dag lieverds, dag Tante Betsy girls, wat is het leuk om meerdere reacties op een blogpost te krijgen, dankjewel daarvoor!


Vandaag wil ik eens wat delen, wie weet hebben jullie er wat aan. 
Ik krijg wel eens vragen van 'zusjes' op de besloten jurkjes groep op Facebook, hoe zij vinden dat een bepaalde Tante Betsy jurk staat. 
Zoals ook vandaag van Adriëtte, ik zag een geweldig leuke foto alleen keek ze er zelf niet zo heel happy op en ze vroeg of de jurk niet teveel op een ochtendjas leek. 


Nu heb ik 'toevallig' dezelfde jurk en ik zag meteen wat hem minder leuk maakte...dit is een wikkeljurk en ze had het bandje alleen maar aan elkaar gestrikt...
Vroeger zou ik dat ook zo gedaan hebben, maar het ziet er veel beter uit door dat bandje nog eens om je lijf heen te doen en dan vast strikken (die tip kreeg ik zelf op mijn werk ;)). Zo accentueer je het smalste gedeelte dat net onder je buste zit. 


En ja hoor dat ziet er al veel beter uit! Meteen een happy Adriëtte :). Super toch?!


Ik heb haar ook aangeraden om dat bredere roze stuk van de mouw te tornen en alleen de roze kant weer aan de mouw te zetten, dat deed ik ook en ziet er zovele malen beter uit!


Maar nog eens iets, ik heb gemerkt dat er echt wel degelijk verschil in zit of een Tante Betsy jurk mooi strak om/aan je lijf zit of los zit. Hierboven twee keer dezelfde jurk. 


Vaker als het los zit lijk je net dikker. Ik ga jullie een voorbeeld laten zien van eenzelfde jurk in maat XL en L. 
Inmiddels heb ik wat minder buik en we gaan van de lente/zomer wel zien hoeveel jurken ik zal moeten gaan smaller maken omdat ik toch sinds juni bijna 5 kg ben afgevallen :). 


Ik snap dat niet iedereen zich prettig voelt om je lijf zo overduidelijk zichtbaar te hebben in jurkjes, ik voel me er zelf prettiger bij en heb inmiddels ervaren dat een kleinere maat me veel beter staat. 
Dus heb je de kans om eens Tante Betsy jurken in diverse maten te passen doe dat dan. http://www.tantebetsy.com/nl/verkooppunten
De panterjurk en de polkadot jurk zijn trouwens van oudere collecties van Tante Betsy die vielen toen groter, tegenwoordig (sinds lente/zomercollectie 2015) vallen de jurkjes op maat. 
Op Tante Betsy haar pinterest pagina kun je zien welke jurk van welke collectie is http://www.pinterest.com/tantebetsy/

Lots of love from Susan

12 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Graag gedaan lieverd! Als je op het pinterest plaatje kijkt zie je dat eigenlijk al die jurken de nadruk leggen op het smalste gedeelte onder de buste. Daarom hou ik ook zo van de Tante Betsy jurkjes, ze benadrukken de mooiste gedeeltes van ons lichaam :). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Ik geloof toch echt dat ik de eerste niet onder de buste leuker vind staan...hihi

    En thnxxxx voor je super lieve kaartje

    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja zo zie je dat smaken verschillen. Ik vond het in ieder geval fijn om haar te hebben kunnen helpen zodat ze zich happy in haar te gekke Tante Betsy jurk voelt. Want dat is ook de bedoeling van al die jurkjes, happiness in a dress :).
      Graag gedaan lieverd! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  3. De jurkjes die je te groot zijn hoef je niet kleiner te maken hoor,dat is zo'n werk .....je mag ze ook op MP zetten {grapje}
    Altijd handig die tips,soms heb je even iemand nodig die er op een andere manier naar kijkt.
    Lfs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja dat gaat er ook dik in zitten dat ik enkele weg ga doen, maar dat zullen eerder jurkjes zijn die ik nog nooit heb aangehad ;). We gaan het zien en ik zal zekers ook aan jullie denken hoor! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Ben benieuwd wanneer er weer eens wikkeljurken in de collectie gaan komen dat zijn toch wel mijn favoriete jurkjes. Leuk om je adviezen te lezen suzan. Liefs een tante Betsy zusje uit Dordrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk een Tante Betsy zusje! Als ik goed begrepen had komt er toch weer een wikkeljurk aan, maar wanneer...
      Het is namelijk zo dat de zomercollectie allang ontworpen is (ik heb hem bij 'Mevrouw Janne' al op foto gezien). De volgende wintercollectie daar heb ik wat tips voor gegeven en wie weet heeft ze daar wel al een wikkeljurk in kunnen passen ;). We gaan het zien! Het belooft in ieder geval weer een hele vrolijke zomer te worden!
      Ennuh graag gedaan hoor! Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Wat grappig om de verschillen te zien. Die kleine aanpassingen maken echt een wereld van verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè zo zie je heel goed dat een maatje groter of net kleiner ook zoveel verschil maken. Ik heb dat met bepaalde jurken en kijk dan in de spiegel en snap eerst niet waarom me die niet goed staan....dan blijken ze gewoon net wat groter te zijn als mijn andere jurken en dat is soms een wereld van verschil in hoe je je erin voelt.
      Dus hupsakee onder de naaimachine en dan maak ik ze smaller met een hele lichte zigzag steek, alsof hij een heel klein beetje golft...
      Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Ik dacht ook altijd dat als je iets wijder is het mooier valt maarjij bewijst het tegenover gestelde...
    Goeie tip ook van dat nog eens omstrikken, ga ik ook proberen...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja wijde kleding staat eigenlijk niemand mooi. Ik heb een echt zandloper figuur en mijn taille en gewoon mijn vrouwelijke vormen komen toch het beste tot recht in een mooie jurk die goed aansluit en die mijn pluspunten benadrukt :). Wijde kleding is als een zandzak dat doet geen enkel figuur tot zijn recht hihi. Maar graag gedaan lieverd! Dikke knuffels!

      Verwijderen

Thanks Tante Betsy girls voor jullie reacties, ik lees ze altijd met plezier :D.
Lots of love from Susan

Weet je niet hoe je een reactie achterlaat? In het witte vak kun je je tekst plaatsen. Vervolgens geef je bij 'reageer als' of 'profiel' aan hoe je wilt reageren. Als je kiest voor naam/url kun je je naam opgeven, maar anoniem kan ook (bij een winactie wel gelieve je naam in het bericht achter te laten).

Ook een Tante Betsy girl worden? Stuur dan je Tante Betsy foto naar 365happytantebetsydresses@gmail.com
De andere Tante Betsy girls of wannabee's zullen je dankbaar zijn :).